Gå til innhold

Kan krisesenteret melde meg til barnevernet for dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lever under psykisk mishandling. Har en mann som alltid har vært sjalu, sier stygge (ekstremt stygge) ting til meg hver eneste dag, nedlatende, har et enormt sinne, og kommer med trusler. Utad for andre så er han drømmemannen og alle tror han er så fantastisk, men så fort vi kommer hjem så er det som en bryter som skrus så og han hakker på alt jeg gjør, setter spørsmålstegn ved alt jeg sier og alt jeg gjør er feil. Jeg vil ikke komme med eksempler for jeg er ganske sikker på at han overvåker telefonen min. Han er snill med barna, ikke så engasjert her hjemme, men følger opp veldig og tar på seg alt av verv. Men han kritiserer meg hver dag foran barna og jeg trenger hjelp til å komme meg bort. Vær så snill, ikke si at jeg skulle skilt meg for lenge siden, det vet jeg, men han har et grep på meg. De som ikke har vært i samme situasjon kan ikke forstå. Hvis jeg går til krisesenteret for å kanskje prate med noen og få litt veiledning, vil jeg bli meldt til barnevernet da? For å la barna leve under slike forhold? (Han er virkelig snill med de altså, men hvor snill kan man være når man behandler mora som dritt) De er forresten 6 og 8 år

Anonymkode: ade8a...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Årak til å melde deg til barnevernet er hvis du blir hos denne mannen. For da lar du barna dine vokse opp i et voldelig hjem.

Du blir ikke meldt for å søke hjelp for å komme deg ut av et slikt forhold!

Oppsøk krisesenter så fort som mulig!

 

Anonymkode: e8e74...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krisesenteret vil ikke melde deg fordi du søker hjelp. De er der nettopp for å hjelpe folk ut av slike situasjoner, de har erfaring med dette, og de vet mye om hvordan det er å leve med en voldelig partner. (psykisk vold er også vold!) Det høres ut som krisesenter er det rette for deg akkurat nå. Hopp i det, ta kontakt!  Ta tak for å skape et bedre liv for seg og ungene. Det er den beste julegaven du kan gi både deg selv og dem!

Du kommer ikke til å bli meldt for å be om hjelp. Det kan hende at krisesenteret velger å melde bekymring til barnevernet dersom du ner om hjelp og så feiger ut, og går tilbake til ham. I så fall er barnevernet der for å hjelpe barna dine. Hvis det viser seg at du er så langt nede psykisk at du ikke klarer å beskytte dem selv, er det vel bra om noen andre kommer inn å hjelper deg? Det er uansett usannsynlig at du vil miste omsorgen, men det er mulig at barnevernet gir deg et ultimatum, der de krever at du flytter hvis du skal beholde ungene. 

Plukk opp telefonen og ring krisesenteret. Jeg heier på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever under psykisk mishandling. Har en mann som alltid har vært sjalu, sier stygge (ekstremt stygge) ting til meg hver eneste dag, nedlatende, har et enormt sinne, og kommer med trusler. Utad for andre så er han drømmemannen og alle tror han er så fantastisk, men så fort vi kommer hjem så er det som en bryter som skrus så og han hakker på alt jeg gjør, setter spørsmålstegn ved alt jeg sier og alt jeg gjør er feil. Jeg vil ikke komme med eksempler for jeg er ganske sikker på at han overvåker telefonen min. Han er snill med barna, ikke så engasjert her hjemme, men følger opp veldig og tar på seg alt av verv. Men han kritiserer meg hver dag foran barna og jeg trenger hjelp til å komme meg bort. Vær så snill, ikke si at jeg skulle skilt meg for lenge siden, det vet jeg, men han har et grep på meg. De som ikke har vært i samme situasjon kan ikke forstå. Hvis jeg går til krisesenteret for å kanskje prate med noen og få litt veiledning, vil jeg bli meldt til barnevernet da? For å la barna leve under slike forhold? (Han er virkelig snill med de altså, men hvor snill kan man være når man behandler mora som dritt) De er forresten 6 og 8 år

Anonymkode: ade8a...fa2

Nei, så lenge han ikke mishandler barna så vil du ikke det.

Men kjære deg, begynn å ta lydopptak og skaffe bevis for hvordan han er allerede i dag. 

Anonymkode: acc01...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...