Gå til innhold

Noen som har ignorert fau?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ignorert? Hva tenker du på?

Anonymkode: 5ccab...f19

F.eks hvis de sier "du må steke 40 vafler til juletrefesten du ikke skal på". 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

F.eks hvis de sier "du må steke 40 vafler til juletrefesten du ikke skal på". 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Å herrefred, gnåler du om det ennå???

Si fra at du ikke skal delta og ikke kommer til å bidra. Du lar jo ikke bare være å stille med det du er bedt om å lage. Bli voksen!

Anonymkode: dba00...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å herrefred, gnåler du om det ennå???

Si fra at du ikke skal delta og ikke kommer til å bidra. Du lar jo ikke bare være å stille med det du er bedt om å lage. Bli voksen!

Anonymkode: dba00...15e

Hvem gnåler ennå!? Skaff deg hjelp.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

F.eks hvis de sier "du må steke 40 vafler til juletrefesten du ikke skal på". 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Hadde svart: 'Nei, det kan jeg dessverre ikke for vi skal ikke på festen' 

På vår skole er slike ting frivillig. Type: Alle foreldre som kommer tar med en kanne kaffe og en kake 

Anonymkode: 5ccab...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hadde svart: 'Nei, det kan jeg dessverre ikke for vi skal ikke på festen' 

På vår skole er slike ting frivillig. Type: Alle foreldre som kommer tar med en kanne kaffe og en kake 

Anonymkode: 5ccab...f19

Jah.. men har du ignorert dem? 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har droppet noe av det. 

Har gitt beskjed at jeg er alenemor i full jobb, og jeg har bedre ting å ta meg til enn deres urealistiske krav. Så får heller husmødrene uten jobb som står hjemme på kjøkkenet og baker småkaker mens barna er på skolen fikse det. 

Ok, sa det ikke helt sånn... Men sånn føler jeg det. Ellers prøver jeg å stille opp så mye som mulig, det er jo viktig det også :)

Anonymkode: d9ba4...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jah.. men har du ignorert dem? 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Jeg hadde begynt med å svare. Om de ikke ga seg ville jeg bare ignorert. Men nei, jeg har personlig aldri hatt behov for å ignorere fau. Verken i barnehagen eller i skolen 

Anonymkode: 5ccab...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har droppet noe av det. 

Har gitt beskjed at jeg er alenemor i full jobb, og jeg har bedre ting å ta meg til enn deres urealistiske krav. Så får heller husmødrene uten jobb som står hjemme på kjøkkenet og baker småkaker mens barna er på skolen fikse det. 

Ok, sa det ikke helt sånn... Men sånn føler jeg det. Ellers prøver jeg å stille opp så mye som mulig, det er jo viktig det også :)

Anonymkode: d9ba4...25f

Jeg vet at endel foreldre har sagt de ikke kan. Jeg har foreløpig ikke sagt noenting - helt ærlig så går det i glemmeboka for jeg har så utrolig mye å drive med før jul. 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde begynt med å svare. Om de ikke ga seg ville jeg bare ignorert. Men nei, jeg har personlig aldri hatt behov for å ignorere fau. Verken i barnehagen eller i skolen 

Anonymkode: 5ccab...f19

Jeg har det, har sosial angst og håper vel egentlig bare at det bare går over hehe. En gang sa jeg at jeg ikke kunne, og fikk en skyllebøtte av en som satt i fau, så etter det har jeg blitt litt redd? Tenkte ignorering er helt ok egentlig.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg vet at endel foreldre har sagt de ikke kan. Jeg har foreløpig ikke sagt noenting - helt ærlig så går det i glemmeboka for jeg har så utrolig mye å drive med før jul. 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Skjønner ikke hvorfor du vil ignorere dem, enn å bare si at "beklager, det har jeg ikke mulighet til i år" ?

Anonymkode: d9ba4...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du vil ignorere dem, enn å bare si at "beklager, det har jeg ikke mulighet til i år" ?

Anonymkode: d9ba4...25f

Fordi en gang jeg sa ifra fikk jeg kjeft. Syntes det var veldig ubehagelig.

Men ser ut til at det ikke er vanlig å ignorere

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har det, har sosial angst og håper vel egentlig bare at det bare går over hehe. En gang sa jeg at jeg ikke kunne, og fikk en skyllebøtte av en som satt i fau, så etter det har jeg blitt litt redd? Tenkte ignorering er helt ok egentlig.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Kanskje bedre å jobbe mer med angsten og forsøke å stille opp enn å satse på årevis med unnskyldninger og ignorering? 

Anonymkode: 5ccab...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kanskje bedre å jobbe mer med angsten og forsøke å stille opp enn å satse på årevis med unnskyldninger og ignorering? 

Anonymkode: 5ccab...f19

Har ikke prøvd årevis med unnskyldninger og ignorering enda, har liksom ikke sett på det som et alternativ. Men kanskje det er en god løsning? Takk for tips! 

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så er ikke årsaken til at jeg ikke kan steke 40 vafler at jeg har sosial angst :ler:

Men det er absolutt årsaken til at jeg heller velger ignorering fremfor å si ifra.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi en gang jeg sa ifra fikk jeg kjeft. Syntes det var veldig ubehagelig.

Men ser ut til at det ikke er vanlig å ignorere

Anonymkode: 76c0b...8fa

Så du tror ikke at du vil få kjeft hvis du ignorer? Merkelig logikk

Anonymkode: 99f36...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Så du tror ikke at du vil få kjeft hvis du ignorer? Merkelig logikk

Anonymkode: 99f36...d92

Selvfølgelig vil jeg ikke det.. Hva skulle de gjort, egentlig? De gjør ingenting :) De svarer de som tar kontakt og lar andre være.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig vil jeg ikke det.. Hva skulle de gjort, egentlig? De gjør ingenting :) De svarer de som tar kontakt og lar andre være.

Anonymkode: 76c0b...8fa

Hvis det er sånn som du skriver her,så er det jo bare å ignorere.Så får du jo fred.Da skjønner jeg egentlig ikke hvorfor du spør!

Anonymkode: d0db1...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sier selvsagt ifra at jeg ikke kan stille opp om det ikke passer. Da kan noen andre ta min oppgave. Er null problem det. Vil tro folk blir irritert om du ikke sier ifra. Så bli voksen.

Anonymkode: 82b8d...828

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man ignorerer ikke FAU som et voksent menneske. Man kommuniserer. Man trasser ikke og gjør opprør

Anonymkode: 5e7de...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner dere ikke at man gjør det for barnas skyld? Fau deler ikke ut oppgaver for å straffe foreldre. De jobbee frivillig for barnas hygge de også. 

Skal du ikke på festen så si bare at du ikke gar anledning. Skal barnet ditt på festen så fikser du det, enkelt og greit! Har du ikke tid å steke vafler, så lag noe annet.

Anonymkode: 70a81...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd 2 ganger å være med i FAU, men det samme skjedde begge gangene. Virket som FAU var satt sammen av foreldre som deltok i en konkurranse, hvor de skulle vise alle andre hvor gode og pedagogiske foreldre de var. Mye prat, og de som pratet mest gjorde minst. For min del så har jeg mistet totalt respekten for FAU, men jeg stiller opp på det jeg blir bedt om, men det er kun fordi det går ut over barna om jeg sluntrer unna. 

Anonymkode: b26c2...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer her er at det legges ut en liste etterpå på fb over hvem som ikke gjorde oppgaven sin denne gangen og at de i steden kan stå for noe annet. Dette "annet" er ofte mer tidkrevende eller mindre poppulære oppgaver enn første oppgave. 

Det blir også lagt merke til blant de andre foreldrene hvem som stadig står på listen over dem som ikke har levert.

Her har de også ordnet det slik at vi stort sett lager arrangementer for andre klasser enn er barnet går. Da er det ingen unnkyldning at vårt barn ikke skal delta.

6.klasseforeldrene står for eksempel for avsuttningsfesten til 7.klasse. 3.klasse foreldrene lager juletrefest for 1. Og 2.klassingene osv.

Anonymkode: cf25c...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt greit å ignorere FAU, for de ber alltid om frivillige til de forskjellige oppgavene som skal gjøres. Om man da ignorerer dem, dvs ikke melder seg, så slipper man å gjøre noe. Likevel får de alltid mer enn nok folk. Enten er det måten de gjør det på som funker, eller skolen vår har over gjennomsnittet engasjerte foreldre.

Anonymkode: a536e...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...