Gå til innhold

Sende ny melding eller ta hintet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnefaren har aldri vært sammen etter vi fikk barn,likevel har alltid feiret julaften sammen likevel.Nå er barnet 6 år.Sønnen vår spurte faren på fredag om mamma kunne være med å feire julaften sammen med de,å far svarer at det kan hun sikkert. Skrev melding til han etterpå at hvis de ønsker å feire julaften uten meg så kan bare jeg feire jul med min familie,å at jeg ønsker ikke å trenge meg på.Den meldingen svarte han aldri på selv om jeg ser at meldingen er lest. De andre årene har han pleid å skrive melding å spørre om jeg vil feire jul sammen med de, å siden han ikke har gjort det i år så ble jeg veldig usikker på om jeg kan komme eller ikke. Hva hadde dere gjort? Skrevet en ny melding å bedt om ett klart svar? Eller bare tatt tausheten hans som at han ikke ønsker at jeg skal være med?  Jeg sendte meldingen på fredag så han har hatt mange dager på å svare meg.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring ham og snakk med ham så slipper du misforståelser. Dere må jo kunne kommunisere om dere skal samarbeide om sønnen deres... eller feire jul sammen. Ring ham.

 

Anonymkode: 41a71...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommunikasjonen er ikke den beste mellom oss å det er begge sin feil helt klart. Vi er heller ikke alltid enig om ting som gjelder barnet så vi er ikke alltid perlevenner men samarbeider egentlig greit. Men vet ikke helt hvor jeg har han så derfor jeg blir så usikker på om han vil at sønnen min skal komme uten meg på julaften eller ikke.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sende en slik mld som du gjorde, når du allerede har fått et svar via ungen din? Jeg ville bare sendt mld om at dere kommer klokka da og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

kommunikasjonen er ikke den beste mellom oss å det er begge sin feil helt klart. Vi er heller ikke alltid enig om ting som gjelder barnet så vi er ikke alltid perlevenner men samarbeider egentlig greit. Men vet ikke helt hvor jeg har han så derfor jeg blir så usikker på om han vil at sønnen min skal komme uten meg på julaften eller ikke.

Anonymkode: 724c2...bc3

Dessto viktigere er det å snakke med ham slik at du kan få det avklart en gang for alle - ikke minst for din sønns skyld!

Anonymkode: 41a71...a3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SuperFries skrev:

Hvorfor sende en slik mld som du gjorde, når du allerede har fått et svar via ungen din? Jeg ville bare sendt mld om at dere kommer klokka da og da. 

Fordi det hørtes ut som faren sa det han følte han måtte si.Vil ikke at han skal si ja til at jeg kan komme hvis han egentlig heller ønsker å ha barnet alene.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Fordi det hørtes ut som faren sa det han følte han måtte si.Vil ikke at han skal si ja til at jeg kan komme hvis han egentlig heller ønsker å ha barnet alene.

Anonymkode: 724c2...bc3

Han har uansett fortalt ungen at du kommer. Å trekke det tilbake skader jo bare alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde bare møtt opp. Lagt alt av stolthet og slikt til side fordi for meg hadde det betydd mest at barnet har mammaen sin der + å få være sammen med barnet for min egen skyld. 

Anonymkode: 08b58...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, SuperFries skrev:

Han har uansett fortalt ungen at du kommer. Å trekke det tilbake skader jo bare alle. 

Tror ikke det hadde vært krise for han om jeg ikke kom. Altså han ønsker at jeg skal være med men han hadde nok fort kommet over det om jeg ikke var med likevel. Jeg ønsker jo å være med om der er greit,men vil ikke være der om han helst ikke vil ha meg der.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lar ikke en unge spørre om slike ting. 

 

Dersom dere ikke kan prate sammen på telefon bør du ikke være hos hans familie på julaften. 

Anonymkode: 31ba4...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Man lar ikke en unge spørre om slike ting. 

 

Dersom dere ikke kan prate sammen på telefon bør du ikke være hos hans familie på julaften. 

Anonymkode: 31ba4...56d

Har selvsagt ikke bedt han spørre om det! Han spurte helt spontant faren om.det pga han ville at jeg også skulle være der.

Vi har jo alltid vært med hans familie på julaften før,uten at vi har måtte avtalt der over telefon ;) Holder lenge med en sms om at jeg eventuelt er velkommen.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har selvsagt ikke bedt han spørre om det! Han spurte helt spontant faren om.det pga han ville at jeg også skulle være der.

Vi har jo alltid vært med hans familie på julaften før,uten at vi har måtte avtalt der over telefon ;) Holder lenge med en sms om at jeg eventuelt er velkommen.

Anonymkode: 724c2...bc3

..men, den sms’en kommer jo ikke....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det hadde vært krise for han om jeg ikke kom. Altså han ønsker at jeg skal være med men han hadde nok fort kommet over det om jeg ikke var med likevel. Jeg ønsker jo å være med om der er greit,men vil ikke være der om han helst ikke vil ha meg der.

Anonymkode: 724c2...bc3

Hvorfor feirer ikke gutten hos deg egentlig? Med din familie?

Anonymkode: 12e5e...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor feirer ikke gutten hos deg egentlig? Med din familie?

Anonymkode: 12e5e...1ef

Vi er med min famiie annenhvert år å denne julen er det faren sin som skal ha han.

Anonymkode: 724c2...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi er med min famiie annenhvert år å denne julen er det faren sin som skal ha han.

Anonymkode: 724c2...bc3

Er han med til din familie?

Anonymkode: 716a2...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var at detsom du ikke kan prate med faren på telefon og spørre om slike ting så bør du ikke stille opp på julaften.

 

du sier dere ikke kommuniserer så godt sammen og det vil jo bare være rart at du er med på julaften med hans familie da. Skal man feire jul sammen som skilte foreldre bør man være venner og kunne prate godt sammen, viss ikkevol du skape en rar stemning i rommet hele kvelden.

 

kanskje det er på tide å ka far få feire jul med gutten uten deg? Pleier han å være med deg på jul hos din familie?

 

ta en prat med sønnen din og forklar entusiastisk at dette året skal han kose seg hos pappa og farmor og farfar, så skal du være hos mormor osv. 

Anonymkode: 31ba4...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi er med min famiie annenhvert år å denne julen er det faren sin som skal ha han.

Anonymkode: 724c2...bc3

Men helt ærlig hvorfor lar du han styre deg? Du lar han ha kontroll på deg, og det vet han. 

Du må komme deg videre i livet og ikke sitte å "vente på han". Lev ditt liv

Anonymkode: 12e5e...1ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er med min famiie annenhvert år å denne julen er det faren sin som skal ha han.

Anonymkode: 724c2...bc3

Men hvorfor skal du være med, er han med til din familie?

 

På 10.12.2017 den 21.49, Anonym bruker skrev:

Sønnen vår spurte faren på fredag om mamma kunne være med å feire julaften sammen med de,å far svarer at det kan hun sikkert

Den sikkert på slutten der, sammen med at han ikke svarer, gjør at jeg tenker at han egentlig ikke ønsker deg der. Jeg sier ofte sikkert på slutten av en setning, når jeg egentlig ikke har lyst, men vil ikke si nei : "det kan jeg sikkert". Men du må jo uansett snakke med han

Anonymkode: 5f83c...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal du være med, er han med til din familie?

 

Den sikkert på slutten der, sammen med at han ikke svarer, gjør at jeg tenker at han egentlig ikke ønsker deg der. Jeg sier ofte sikkert på slutten av en setning, når jeg egentlig ikke har lyst, men vil ikke si nei : "det kan jeg sikkert". Men du må jo uansett snakke med han

Anonymkode: 5f83c...5ad

Regner med at svaret kom muntlig via sønnen.. Så ordlyden er kanskje ikke noe jeg hadde hengt meg opp i. Ikke sikkert faren sa sikkert engang😉 Men jeg synes det er rart du sendte ei sånn mld.. Hvorfor ikke heller bare spørre når du skulle komme? Siden sønnen allerede hadde fått positivt svar?

Anonymkode: aa923...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Regner med at svaret kom muntlig via sønnen.. Så ordlyden er kanskje ikke noe jeg hadde hengt meg opp i. Ikke sikkert faren sa sikkert engang😉 Men jeg synes det er rart du sendte ei sånn mld.. Hvorfor ikke heller bare spørre når du skulle komme? Siden sønnen allerede hadde fått positivt svar?

Anonymkode: aa923...b74

Aha, jeg tenkte at han spurte foran mammaen

Anonymkode: 5f83c...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...