Gå til innhold

Kjæresten min hev meg i gulvet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes det er veldig rart at ikke legevakt eller lege har bedt deg anmelde dette. Du tar heller ikke ansvar som mor. Fastlegen vet vel at du har barn, og hvis ikke du melder dette inn og beskytter ungene så kommer det garantert en tlf fra barnevernet snart. Leger er pliktige til å melde bekymring dersom det er mistanke til vold i hjemmet med barn. Ta grep, avslutt alt med denne mannen.

Hvis du tenker at dette var så uskyldig, har du da fortalt ungene hvorfor mamma ikke kan se barnetv med de? Ikke lese på sengen? Fordi kjæresten kastet mamma i gulvet så hun fikk hjernerystelse.... Tror du de også tenker, jaja, han er jo snill ellers... Tenk deg godt om nå!

Anonymkode: d6bea...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Har vært hos legen idag og fortalt hva som skjedde... Legen undersøkte meg og påviste også hjernerystelse. 

Jeg har kontaktet kjæresten og sagt at vi må ta en prat om dette.. Han skal ringe meg nå snart.

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Vet du, hi, ingen her inne er ute etter å ta deg. Men mange blir oppgitt fordi du er blitt utsatt for brutal vold, og du bagatelliserer og unnskylder volden. Mange prøver å få deg til å åpne øynene.

Det du gjør nå, hvis du velger å godta unnskyldningene fra denne mannen, det er å velge en framtid der du stadig oftere vil bli utsatt for vold. Det er framtiden din. 

Du skriver at vi overdriver. Nei, vi gjør ikke det. Du bagatelliserer. Du unnskylder. Jeg tror at innerst inne i deg er det en del av deg som så gjerne vil "hjelpe" ham, "helbrede" eller "fikse" ham og så skal dere leve lykkelig alle deres dager.

Det kommer ikke til å skje. Og det valget du tar nå, det tar du også for barna dine. Når datteren din blir voksen, kommer hun til å finne seg i å bli slått og mishandlet. For du lærer henne at slik skal det være. Når sønnen din blir voksen, kommer han til å slå og mishandle sin kjæreste/samboer/ektefelle. For du lærer ham at slik skal det være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ABSOLUTT ENESTE du bør fortelle denne voldsmannen når du snakker med ham på telefonen i dag er følgende:

"Jeg vil ikke være med en mann som mishandler meg. Det er slutt. Ta aldri kontakt med meg igjen!"

Men jeg tror dessverre han vil komme med mange krokodilletårer hvor han bedyrer hvor høyt han elsker deg, at han selvfølgelig aaaaaaaaldri vil skade deg igjen, og dessuten så provoserte du ham med å skrive meldinger med andre, så egentlig var det ikke hans feil, for hadde du ikke gjort som du gjorde så hadde han heller ikke blitt sint, og du må jo forstå at han aldri ville skade deg og aaaaaaldri vil gjøre det igjen (så lenge du gjør som han vil, selvfølgelig...)..... og så tilgir du ham at han skader deg.... som du kommer til å tilgi ham hver eneste gang han gjør dette i fremtiden. For han kommer til å skade deg igjen, vet du. Kan godt tenkes han greier å holde seg fra å gjøre det i en lengre periode, men det er bare for at du skal føle deg trygg på ham igjen, slik at han kan begynne å kontrollere deg nok til at du vil finne deg i langt mer vold i fremtiden.

Du må vite at en mann som skader deg så alvorlig første gang han skader deg, han er i stand til å skade deg langt, langt mer alvorlig. Og du går frivillig videre i det forholdet selv om du vet risikoen.

Jeg tror ikke du har vært hos lege i dag, for hvis du hadde vært det OG sagt at det var "kjæresten" som påførte deg skaden, da hadde du fått høre fra lege også at du må komme deg unna, at du bør anmelde fyren og at du ikke kan fortsette dette forholdet når du har ansvar for barn. Så jeg tror ikke du har fortalt lege sannheten. Og det sier noe annet om deg. Du er drømmedama for en som ønsker å kontrollere og skade deg, for du viser selv ved alvorlig vold at du er villig til å skjule volden for andre. Jeg blir ikke overrasket om du også har en fortid med kontrollerende menn som ikke har behandlet deg bra.

Si EN ting til ham i dag. Det er SLUTT!

 

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

jeg forklarte sykepleieren jeg pratet med at jeg er svimmel og går ustøtt. Er tung i hodet, hodepine bak der slaget kom, er trøtt og vil bare ligge, og er delvis kvalm. Samt at jeg sliter med å fokusere. 

Hun mente dette var helt normalt med hjernerystelse.. Hmm...Så da vet jeg ikke helt hvis andre har vært innlagt med mindre symptomer enn jeg har.

Kjæresten min hadde drukket alt for mye og ble sjalu siden jeg hadde skrevet meldinger med andre. Det var en impulshandling sier han, og han har beklaget veldig for det. Han er ellers snill og god mot meg. Er ikke så lenge siden vi ble sammen, og han sier han er så redd for å miste meg, så det bare svartne der og da. Han er normalt sett veldig god.

Anonymkode: 80e1c...71d

«Normalt sett veldig god» har absolutt INGENTING å si når han tidvis er voldelig. 

Kom deg vekk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Hannasbananas skrev:

«Normalt sett veldig god» har absolutt INGENTING å si når han tidvis er voldelig. 

Kom deg vekk! 

Blir som å si "jeg er normalt sett trofast, det er kun i fylla jeg ligger med andre."

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er nylig blitt sammen og allerede nå skader han deg. Hvordan tror du det blir om 6 mnd eller 2 år? Det blir ikke bedre.

Jeg hadde en venninne som var sammen med en slik dritt(vil ikke kalle han en mann, for en ekte mann oppfører seg ikke slik) Og der begynte det på samme måte. Han slo hun i fylla fordi hun hadde snakket med en annen mann. 6 mnd senere fikk hun seg en blåveis. Hun hadde «falt» i trappen i fylla..

I løpet av de 4 årene de var sammen hadde han knekt 4 ribbein på henne ved 3 ulike anledninger, jevnlig kvelt henne slik hun nesten besvimte, voldtatt henne jevnlig, slått, pisket henne med belte og dratt henne etter håret omtrent daglig. Og alle gangene så hadde hun en unnskyldning på hva som hadde skjedd. Hun «falt» på isen, «snublet», hun slo han først så selvfølgelig reagerte han med å slå tilbake osv.

Jeg vet ikke hvor mange ganger hun sa til meg at hvis hun ble funnet død, så var det han som drept henne. Hun gikk fra ham og han fant seg en ny en. Desverre fikk han barn med den nye. Hun anmeldte ham 3.gang han slo henne og han sitter den dag idag i fengsel og blir sittende i noen år.

Kom deg vekk NÅ! Han er ingenting å samle på. Ikke end opp som venninnen jeg hadde. En ekte mann slår ikke!

Endret av ღTyrkiskPepperღ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. 

Som sagt tidligere, jeg har vært hos lege idag, og jeg har fortalt sannheten. Det eneste legen spurte om i den forbindelse var om vi bor sammen, noe vi ikke gjør.  Legen fortalte at jeg skulle ha ro. Ikke lese, se TV, høy musikk, lys og at jeg måtte få noen å vekke meg denne natten og. 

Når det kommer til kjæresten, så vet jeg at intensjon hans ikke var å skade meg i den grad han faktisk gjorde. Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt. 

Jeg har hatt flere alvorsprater med han idag, og også fortalt konsekvensene som vil medfølge hvis dette skjer igjen. Da tenker jeg ikke bare på det at han mister meg, jeg vet også at de rundt blir å anmelde han(er 3 stk som vet om hva som har skjedd). Og blir han anmeldt blir barnevernet kontaktet via politiet, å da ruller ballen videre, spesielt ifht til han selv og hans barn. Og det vet jeg har er livredd for. 

Videre utover det har han sagt seg villig til å gå til ATV hvis jeg ønsket det. Og det har jeg sagt at jeg ønsker. Så jeg skal kontakte de i morgen. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser det dessverre gang på gang i dette forumet, kvinner blir slått og banket av mannen sin og hun bare unnskylder og unnskylder! Har sett så mange sånne tråder nå!

dette er helt grusomt! Kvinner i sånne forhold blir helt blinde.

Hva kan vi gjøre for at kvinnene skal innse hvordan mannen er, før det er for seint? Før det har gått 4 år, før han har slått barna, før han har ødelagt henne??

 

HAN KASTET DEG I BAKKEN så du fikk en HODESKADE!!! Anmeld ham og kom deg vekk!! Ta kontakt med krisesenter, be om hjelp!

Du MÅ bare innse dette!!

Anonymkode: 00dac...2e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les det du har skrevet en, to og tre ganger til. Hvis dette var ei venninne eller datteren din, hva ville du sagt til henne da? Så, så han hadde "bare litt dårlig impulskontroll" og kjenner ikke sin egen styrke.... Hva faen tror du skjer neste gang? Er du virkelig så blind av forelskelse at du biter på alt svada han kommer med? Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Som sagt tidligere, jeg har vært hos lege idag, og jeg har fortalt sannheten. Det eneste legen spurte om i den forbindelse var om vi bor sammen, noe vi ikke gjør.  Legen fortalte at jeg skulle ha ro. Ikke lese, se TV, høy musikk, lys og at jeg måtte få noen å vekke meg denne natten og. 

Når det kommer til kjæresten, så vet jeg at intensjon hans ikke var å skade meg i den grad han faktisk gjorde. Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt. 

Jeg har hatt flere alvorsprater med han idag, og også fortalt konsekvensene som vil medfølge hvis dette skjer igjen. Da tenker jeg ikke bare på det at han mister meg, jeg vet også at de rundt blir å anmelde han(er 3 stk som vet om hva som har skjedd). Og blir han anmeldt blir barnevernet kontaktet via politiet, å da ruller ballen videre, spesielt ifht til han selv og hans barn. Og det vet jeg har er livredd for. 

Videre utover det har han sagt seg villig til å gå til ATV hvis jeg ønsket det. Og det har jeg sagt at jeg ønsker. Så jeg skal kontakte de i morgen. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Å, ok, så intensjonen hans var bare å skade deg litt, og da er det greit? Ikke så du fikk hjernerystelse, men bare noen blåmerker og kanskje litt angst?

Det er bare unnskyldninger og bagatelliseringer. Jeg kjenner at jeg blir frustrert over at du går rett inn i et voldshelvete, at du velger det for deg selv og dine barn. Og du gjør det med viten og vilje. 

Og de "alvorspratene" dine er ikke verdt fem sure sild, altså. Beklager. For i praksis har du vist ham at du er villig til å tie, tåle og dekke over. Og det betyr ikke stort at du sier at "men neste gang, da..." For du har vist ham helt tydelig at du er villig til å dekke over og finne deg i grov vold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare tull. :) Er vel ingen (eller ikke mange i hvert fall) som faktisk er så dumme som HI utgir seg for å være. 

Anonymkode: c7317...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er nok bare tull. :) Er vel ingen (eller ikke mange i hvert fall) som faktisk er så dumme som HI utgir seg for å være. 

Anonymkode: c7317...f34

Det er flere enn du tror som lever i voldelige forhold, og alle, absolutt alle, tok valget å bli etter første voldsepisode. 

"kjenner ikke sin egen styrke", det må være det latterligste jeg har hørt noen gang, selv 16-årinen min skjønner at om han tar tak i en jente og slenger henne i bakken kan hun bli skadet. Hvit gammel er kjæresten din HI? 

Anonymkode: 0cbcb...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor går du ikke? Dere har nylig blitt sammen? Klarer du ikke å være alene? Og si hvis han nå skjerper seg en god stund, da han er redd for konsekvensene, så slår han deg igjen om 6 mnd, da har du mer følelser, kanskje dere bor sammen, hvor lett tror du det blir å gå da? Han har sikkert en million unnskyldninger da og. 

Alle de jeg kjenner som har blitt slått, så har det startet veldig forsiktig og sjelden, og hvor de unnskylder seg og lover gull og grønne skoger. Men etter som årene går, så blir det oftere, etter hvert kommer ikke unnskyldningene lenger, da er det din feil. 

En mann som slår en kvinne grunnet sjalusi, kommer til å slå igjen. Jeg fatter ikke at noen av de som vet, ikke reagerer. Hadde du vært min datter, så hadde jeg banket så vett i skallen din.

Anonymkode: 22c60...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Som sagt tidligere, jeg har vært hos lege idag, og jeg har fortalt sannheten. Det eneste legen spurte om i den forbindelse var om vi bor sammen, noe vi ikke gjør.  Legen fortalte at jeg skulle ha ro. Ikke lese, se TV, høy musikk, lys og at jeg måtte få noen å vekke meg denne natten og. 

Når det kommer til kjæresten, så vet jeg at intensjon hans ikke var å skade meg i den grad han faktisk gjorde. Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt. 

Jeg har hatt flere alvorsprater med han idag, og også fortalt konsekvensene som vil medfølge hvis dette skjer igjen. Da tenker jeg ikke bare på det at han mister meg, jeg vet også at de rundt blir å anmelde han(er 3 stk som vet om hva som har skjedd). Og blir han anmeldt blir barnevernet kontaktet via politiet, å da ruller ballen videre, spesielt ifht til han selv og hans barn. Og det vet jeg har er livredd for. 

Videre utover det har han sagt seg villig til å gå til ATV hvis jeg ønsket det. Og det har jeg sagt at jeg ønsker. Så jeg skal kontakte de i morgen. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Hvorfor gidder du når du ikke en gang bor med ham? Dump dritten og finn noe bedre først som sist. Ikke bruk tid på en voldelig faen. 

Anonymkode: 374a5...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor gidder du når du ikke en gang bor med ham? Dump dritten og finn noe bedre først som sist. Ikke bruk tid på en voldelig faen. 

Anonymkode: 374a5...f70

"Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt".

Han er en voksen mann, og voksne menn kjenner sin egen styrke. SELVFØLGELIG gjør han det. Og hvis han ikke gjør det, og i tillegg mangler impulskontroll, er han selve definisjonen på en FARLIG MANN.

Det er bare ikke til å fatte og begripe at du bare unnskylder denne mannen og har tenkt å fortsett å ha et forhold til ham.  

Anonymkode: aea45...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er flere enn du tror som lever i voldelige forhold, og alle, absolutt alle, tok valget å bli etter første voldsepisode. 

"kjenner ikke sin egen styrke", det må være det latterligste jeg har hørt noen gang, selv 16-årinen min skjønner at om han tar tak i en jente og slenger henne i bakken kan hun bli skadet. Hvit gammel er kjæresten din HI? 

Anonymkode: 0cbcb...3ba

Jaja, for all del. Jeg ble knivstukket av kjæresten min, hentet i ambulanse, behandlet og kjørt tilbake til kjæresten min igjen. Jeg turte jo ikke si noe og var også i sjokk, men tenkte vel at hvis legen mente det var riktig, så var det vel det. Men det tok allikevel ikke mange dagene før faren min anmeldte det, jeg kom meg ut og bort og så aldri den fyren igjen. Når man kommer til seg selv igjen etter en sånn hendelse burde det jo ikke være tvil om hva som er riktig å gjøre. 

Anonymkode: c7317...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Når det kommer til kjæresten, så vet jeg at intensjon hans ikke var å skade meg i den grad han faktisk gjorde. Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt. 

Jeg er målløs. Kjenner ikke sin egen styrke, er han 3 år eller noe? Du er dum som et brød, og barna dine kommer til å betale dyrt for det.

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI. Du har nå en gylden mulighet til å velge hva slags liv ungene dine skal ha. Du er åpenbart ikke i stand til å velge for deg selv, men kanskje ansvaret for ungene dine kan få deg til å ta til vettet. Han har allerede skadet deg såpass at det kunne gått skikkelig galt. Du har allerede sittet og tenkt at du burde vært på legevakta, men ansvaret for barna gjorde at du ble hjemme. Hva med neste gang - for alt, absolutt alt du forteller tilsier at det blir en neste gang? Om han brekker en arm på deg, om du får en blåveis, om du er blåslått og har vondt. Hvordan vil du forklare det for ungene dine? "Mamma datt og slo seg"? "Mamma hektet skjerfet sitt fast i en knagg"? Du er allerede klar til å lyve for denne mannen. Du tenker kanskje at du beskytter barna, men du beskytter han. Du ville aldri trodd en annen dame som sa "Han mente ikke å skade meg så mye", "han kjenner ikke sin egen styrke". Si dette høyt for deg selv, om og om igjen til du hører hvor borti natta idiotisk det er. Om du ikke skjønner det da, og ikke tror på oss her inne: Fortell det til en venninne, en kollega, moren din, faren din - hvem som helst, og du vil få de samme svarene som du får her. Så for ungenes skyld, for du verdsetter helt tydelig ikke deg selv nok til å redde deg selv - LØP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Himmel og Hav, du beskytter ikke barna hans - du beskytter han!

Denne gangen fikk du en kraftig hjernerystelse, Hi. Det som kunne ha skjedd var at du kunne fått en hjerneblødning. Du kunne ha dødd. Eller om du var "heldig" så kunne du nå ha ligget på sykehus, lam i halve kroppen, kanskje uten evne til å snakke, ikke evne til å sitte selv, ikke evne til å gå på do når du selv ønsker/trenger det, ikke evne til å tørke deg selv bak etter dobesøk. Hadde du vært heldig så ville du kanskje etter en god del trening fått igjen mye av funksjonen, men det er langt fra sikkert. Du kunne nå ha risikert å være pleiepasient resten av livet.

Du slapp dette denne gangen. Neste gang er det ikke sikkert at du er så heldig som du var nå. Uansett så er du mer utsatt for alvorligere følger av neste hjernerystelse når denne var så kraftig.

En ting er om du driter i din egen helse og fremtid... men driter du SÅ mye i dine barns fremtid at du frivillig risikerer å bli så alvorlig skadet av en mann som "ikke kjenner sin egen styrke og ikke ønsket å skade meg så mye"... at du kanskje ikke vil være i stand til å ta vare på ungene dine resten av deres oppvekst? Ønsker du å sitte på et sykehjem eller i en omsorgsbolig alene, uten mulighet til å følge barna dine, uten å kunne stelle dem igjen, kanskje ikke en gang greie å omfavne dem?

Du bør være veldig sikker på ditt eget svar, Hi, for det kan bli fremtiden din. For en mann som skader deg så alvorlig så tidlig i forholdet, han kan skade deg langt mer alvorlig - selv om han ikke mener det - senere. Og det er NÅ du må velge hva du er villig til å risikere.

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du også finner situasjonen ubehagelig, siden du gir en detaljert beskrivelse av hvorfor du har hjernerystelse. Tenker at om du ikke er usikker på det som har skjedd, så ville du bare skrevet om hjernerystelsen uten årsaken til hvorfor. Ta til deg rådene du har fått her, og lykke til! 

Anonymkode: b8614...a27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intensjonen var ikke å skade deg så hardt? Bare nok til at du adlyde han og ikke har kontakt med andre, altså? 

Og det er greit for deg? At han skader deg når han ikke er helt fornøyd. Så lenge det bare er litt, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Som sagt tidligere, jeg har vært hos lege idag, og jeg har fortalt sannheten. Det eneste legen spurte om i den forbindelse var om vi bor sammen, noe vi ikke gjør.  Legen fortalte at jeg skulle ha ro. Ikke lese, se TV, høy musikk, lys og at jeg måtte få noen å vekke meg denne natten og. 

Når det kommer til kjæresten, så vet jeg at intensjon hans ikke var å skade meg i den grad han faktisk gjorde. Han kjenner ikke selv sin egen styrke, og i det og med mangel på impulskontroll gikk det galt. 

Jeg har hatt flere alvorsprater med han idag, og også fortalt konsekvensene som vil medfølge hvis dette skjer igjen. Da tenker jeg ikke bare på det at han mister meg, jeg vet også at de rundt blir å anmelde han(er 3 stk som vet om hva som har skjedd). Og blir han anmeldt blir barnevernet kontaktet via politiet, å da ruller ballen videre, spesielt ifht til han selv og hans barn. Og det vet jeg har er livredd for. 

Videre utover det har han sagt seg villig til å gå til ATV hvis jeg ønsket det. Og det har jeg sagt at jeg ønsker. Så jeg skal kontakte de i morgen. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Du mener vel HAN skal kontakte dem - i DAG? 

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...