Gå til innhold

Kjæresten min hev meg i gulvet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kjæreste. En kjæreste er det kjæreste man har. Behandler han deg som om du er det kjæreste han har? 

Dersom du ser på deg selv som et egg og han knuser egget, kan egget da utvikle seg til en kylling, og senere en høne?

Eller er kyllingen død, dersom egget er knust? Jeg spør, for å forsøke å få deg til å se et perspektiv.......

Anonymkode: cb747...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei.

Min samboer døde av en hodeskade (fall mot gulv) som vi ikke trodde var dødelig.

Min kollega var syk i 2 år etter en hjernerystelse som ikke ble tatt på alvor (av ham selv), og han har i hele den tida slitt med følgeskader: kronisk hodepine, epilepsi, tretthet, personlighetsforandringer, konsentrasjonssvikt, søvnforstyrrelser og tinnitus.

En annen kjenning er uføretrygdet etter en hjernerystelse som hun ikke skjønte at hun hadde - hun visste bare at hun hadde vært "borte" en stund etter fallet.

HI, du er i fare. Få ungene til et trygt sted og deg selv til lege og så til politiet. Hvis kjæresten din er så sjalu at han skader deg - kanskje på livstid - på grunn av noen tekstmeldinger, da er han en farlig, farlig mann.

Anonymkode: fb857...69a

Hi her. 

Så trist å høre❤️ 😔

Hva er det man kan gjøre med hjernerystelse da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener ikke dette alvorlig? "Han slang meg i gulvet, men er egentlig veldig søt og snill?" 

Blir så matt. Du vet jo hva du må gjøre her, men hvis du uansett ikke har tenkt til å gjøre noe med det uansett hva noen her sier, så orker jeg faktisk ikke begynne engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Han har også barn. Vi bor ikke sammen. 

Han har ingen forhistorie med vold mot kvinner. Eneste er at han er litt ‘voldsom’ eller dominant under sex. 

Ja han blir nok litt ukontrollert når han drikker..Så han sier selv at han ikke bør drikke så mye. Og han har beklaget seg veldig for det han gjorde. Hadde dette vært i edru tilstand tror jeg ikke det hadde skjedd allså.. Dette var pga han var full. 

Jeg har pratet med en venninne som skal ringe og vekke meg i natt. Er jeg ikke bedre til i morgen drar jeg til fastlegen. Men vet ikke helt hva de gjør med hjernerystelse? Er det noe å gjøre da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Han har også barn. Vi bor ikke sammen. 

Han har ingen forhistorie med vold mot kvinner. Eneste er at han er litt ‘voldsom’ eller dominant under sex. 

Ja han blir nok litt ukontrollert når han drikker..Så han sier selv at han ikke bør drikke så mye. Og han har beklaget seg veldig for det han gjorde. Hadde dette vært i edru tilstand tror jeg ikke det hadde skjedd allså.. Dette var pga han var full. 

Jeg har pratet med en venninne som skal ringe og vekke meg i natt. Er jeg ikke bedre til i morgen drar jeg til fastlegen. Men vet ikke helt hva de gjør med hjernerystelse? Er det noe å gjøre da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Uff, du er fullstendig blind du. Å  være full gir ikke fripass til å være voldelig

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Han har også barn. Vi bor ikke sammen. 

Han har ingen forhistorie med vold mot kvinner. Eneste er at han er litt ‘voldsom’ eller dominant under sex. 

Ja han blir nok litt ukontrollert når han drikker..Så han sier selv at han ikke bør drikke så mye. Og han har beklaget seg veldig for det han gjorde. Hadde dette vært i edru tilstand tror jeg ikke det hadde skjedd allså.. Dette var pga han var full. 

Jeg har pratet med en venninne som skal ringe og vekke meg i natt. Er jeg ikke bedre til i morgen drar jeg til fastlegen. Men vet ikke helt hva de gjør med hjernerystelse? Er det noe å gjøre da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Man skal være i ro, ingen tv, telefon pc, bok eller lignende

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. 

Så trist å høre❤️ 😔

Hva er det man kan gjøre med hjernerystelse da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Sørge for å få ro. Noen trenger sykmelding i opptil 6 måneder. De første dagene bør du ikke engang lese eller se tv, og i alle fall ikke dataskjermen. Sove mye (men første natta bør du vekkes annenhver time, fordi du kan gå i koma). 

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Han har også barn. Vi bor ikke sammen. 

Han har ingen forhistorie med vold mot kvinner. Eneste er at han er litt ‘voldsom’ eller dominant under sex. 

Ja han blir nok litt ukontrollert når han drikker..Så han sier selv at han ikke bør drikke så mye. Og han har beklaget seg veldig for det han gjorde. Hadde dette vært i edru tilstand tror jeg ikke det hadde skjedd allså.. Dette var pga han var full. 

Jeg har pratet med en venninne som skal ringe og vekke meg i natt. Er jeg ikke bedre til i morgen drar jeg til fastlegen. Men vet ikke helt hva de gjør med hjernerystelse? Er det noe å gjøre da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Fy faen, jeg gir opp.

Håper noen tar vare på barna dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Uff, du er fullstendig blind du. Å  være full gir ikke fripass til å være voldelig

Anonymkode: 31db8...02f

Enig. Dette blir for dumt.

HI: Jeg liker en dram selv, og blir gjerne snydens på fest, men har aldri så mye som fiket til noen. Man "blir" ikke voldelig i fylla, man er voldelig av legning og mister filter i fylla, slik at det kommer for en dag.

Men om noen uker eller måneder kan filteret være borte også i edru tilstand fordi han begynner å bli husvarm. Hvor mye skal du finne deg i?

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Han har også barn. Vi bor ikke sammen. 

Han har ingen forhistorie med vold mot kvinner. Eneste er at han er litt ‘voldsom’ eller dominant under sex. 

Ja han blir nok litt ukontrollert når han drikker..Så han sier selv at han ikke bør drikke så mye. Og han har beklaget seg veldig for det han gjorde. Hadde dette vært i edru tilstand tror jeg ikke det hadde skjedd allså.. Dette var pga han var full. 

Jeg har pratet med en venninne som skal ringe og vekke meg i natt. Er jeg ikke bedre til i morgen drar jeg til fastlegen. Men vet ikke helt hva de gjør med hjernerystelse? Er det noe å gjøre da?

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Dere er tidlig i forholdet foreløpig, og han har allerede begynt å bli voldelig mot deg pga. sjalusi. Dette er fremtiden din, Hi! Vold. Frykt for at hvis du gjør noe han ikke liker så mishandler han deg.

En mann som blir "litt voldsom"/dominant under sex og som er voldelig mot deg... jeg tror de fleste psykologer kunne fortalt deg at sannsynligheten for at du endre i et langt mer voldelig forhold er stor, veldig stor. Og det verste er at du går inn i det med åpne øyne. Stakkars barna dine som har en så naiv mor!

Nei, dette var ikke fordi han var full. Fylla hans gjorde deg imidlertid en tjeneste ved at den viste hva han har i seg. Du har barn, du kan IKKE skylde dette på fylla! Så dum kan du ikke være når du har barn!

En mann som virkelig er snill og god, han endrer seg ikke så mye i fylla - selv ikke når han blir provosert.

Han beklager seg fordi han vet du kan anmelde ham. Han unnskylder seg for at du ikke skal anmelde ham. Og det er også en test av deg, HI. Hvis du godtar dette og fortsetter forholdet så VET han at han har kontroll på deg, han VET at du lett lar deg manipulere, og da VET han at han kan kontrollere deg.

Om du ikke anmelder ham og avslutter forholdet er du helt ansvarsløs både når det kommer til deg selv og dine barn. Jeg håper de har en far som er fornuftig den dagen noen melder deg til barnevernet fordi du er sammen med en voldelig mann?

Hjernerystelse - du bør ikke være på nett, ikke skrive sms, ikke se på tv, ikke lese, ikke høre på musikk, ikke bli fysisk sliten, unngå stress. Hjernen din trenger fullstendig ro. Om du er i jobb må du uansett til lege i morgen, for du trenger en sykemelding på minst et par uker siden den er så sterk, etter det må du også ta hensyn i mange uker fremover. Og gjør du det ikke risikerer du det en annen skrev. Jeg var som sagt innlagt på sykehus i noen dager da jeg hadde hjernerystelse og med streng beskjed om at hvis jeg ikke fulgte alle rådene deres minst to måneder fremover riskerte jeg store problemer i etterkant.

Tror du barna dine vil takke deg for å være så redusert i ukesvis fremover? Tror du de vil takke deg for at du velger å fortsette å være sammen med en voldelig mann? Spiller ingen rolle at han ikke har noen historie om å være voldelig (det kan du ikke være sikker på, selv om han sier det), nå har han bikket over en grense. Det er tidlig i forholdet, de fleste ville vist seg fra sin beste side, også i fylla. Denne mannen viser deg hva som bor i ham - vold.

 

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

Jeg har tenkt over hva dere har skrevet. Jeg føler noen her overdriver litt, mulig det er fordi dere har lite info å gå på, men ser alikevel at dette ikke er en helt heldig situasjon. :( Burde jeg vise han denne tråden?  

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg har tenkt over hva dere har skrevet. Jeg føler noen her overdriver litt, mulig det er fordi dere har lite info å gå på, men ser alikevel at dette ikke er en helt heldig situasjon. :( Burde jeg vise han denne tråden?  

Anonymkode: 80e1c...71d

Nei, det bør du virkelig ikke. Du risikerer at han blir hissig/voldelig pga at du har «brettet ut» det som han prøver å innbille det er en bagatell.

Anonymkode: 61a2a...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde vel snakke med noen om dette, en utenforstående som legen din f.eks.  Dette er ikke grei oppførsel og du har skjønt det selv.  Ta kontakt med legen din asap og få sjekket det ut. 

Han hev deg i gulvet !! Hva legger du i det ? Tok han tak i deg og slang deg i gulvet ?? Stooooooppppp!! Kom deg ut av forholdet for dine barns skyld om ikke annet.  Han fortjener å måtte gå i seg selv og tenke over dette,  men det gjør han ikke om du ikke tar grep. Kanskje han ikke gjør det da heller men da er i hvert fall du trygg.

Anonymkode: cf053...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan ikke være så dum og naiv at du unnskylder dette, HI, når du faktidsk har ansvaret for barn.

En sånn mann hadde jeg forlatt sporenstreks!

Min mann forguder meg. Han er min beste venn, min fortrolige, min nærmeste i alt. Han kunne ikke engang i sinne ville fantastiser eller i dine verste fyllekuler drømme om å krumme et hår på mitt hode. Han ville ALDRI blitt rasende sint, sagt stygge ting eller engang tatt hardt i meg. Det er fordi vi elsker og respekterer hverandre. 

Han gjør hva som helst for å få meg til å le. Støtter meg når det går i motbakke. Søker mine råd når det butter imot for ham selv. Når han en sjelden gang blir full når vi er i selskap, er det verste han gjør å "plage" de andre gjestene med å skryte hemningsløst av hvor fantastisk og vidunderlig jeg er og hvor heødog han er som får være sammen med meg.

Og det er SÅNN man skal behandle de man er kjæreste med. Man skal ikke kaste dem i bakken så de får hjernerystelse. Det er ikek kjærlighet og det er ikke respekt.

Anonymkode: aea45...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg har tenkt over hva dere har skrevet. Jeg føler noen her overdriver litt, mulig det er fordi dere har lite info å gå på, men ser alikevel at dette ikke er en helt heldig situasjon. :( Burde jeg vise han denne tråden?  

Anonymkode: 80e1c...71d

Fikk du ingen råd av legevakten når du ringte, råd om å holde deg unna pc, mobil osv? Ringte du i det hele tatt legevakten, jeg har mine tvil. Eller ringte du å pyntet veldig på det?

Det er ingen som overdriver, det at absolutt alle sier det samme burde si deg noe. Du kommer til å angre den dagen han slår deg foran ungene dine og dere blir meldt til barnevernet. Nå må du ta ansvar for barna dine og avslutte dette. Eller ønsker du at barna skal vokse opp i et voldelig hjem?

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann er ikke voldelig fordi han er full. Han er voldelig fordi han han har et alvorlig aggresjonsproblem og alkohol fjerner sperrene. Jeg har aldri blitt slått av en kjæreste/samboer, uansett hvor fulle de har vært eller hvor sinte de har vært. 

Dette kommer til å skje igjen og du kommer til å unnskylde det igjen. "Jeg provoserte han", "han hadde en dårlig dag", "han var full", "han hadde sover dårlig" etc, etc.

Våkne opp, ser du ikke varseltegnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg har tenkt over hva dere har skrevet. Jeg føler noen her overdriver litt, mulig det er fordi dere har lite info å gå på, men ser alikevel at dette ikke er en helt heldig situasjon. :( Burde jeg vise han denne tråden?  

Anonymkode: 80e1c...71d

Ingen overdriver, men du gjør stikk motsatt.  Du bagatelliserer og unnskylder. At du velger den veien er faktisk såpass alvorlig at jeg virkelig håper barna dine har en solid far de kan bo hos, for de Bøe slippe å bo sammen med din nye flamme. Nydelig type du har funnet deg, må jeg si. Og ja, du må gjerne si at det er oppgitt lite info, men du har sagt mer enn nok til at alle vi som står utenfor din boble ser at her er det alvorlige feil og mangler. Det er fryktelig synd at du er i den situasjonen og ikke evner å se det, men det er helt grusomt med tanke på barna dine. Hvordan kan du svikte dem for en dass av en mann? Hvordan kan du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite info? Han heiv deg i gulvet pga sjalusi. 

Full eller ikke, dette er grunn nok til å kutte han ut. 

Selvsagt beklager han. Har du hørt om noen som banker kjærestene/ konene sine som ikke beklager (i starten)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

Jeg har tenkt over hva dere har skrevet. Jeg føler noen her overdriver litt, mulig det er fordi dere har lite info å gå på, men ser alikevel at dette ikke er en helt heldig situasjon. :( Burde jeg vise han denne tråden?  

Anonymkode: 80e1c...71d

"Noen" overdriver? Du har hjernerystelse, for pokker! Et annet menneske valgte å slenge deg så hardt i gulvet at du pådro deg en skade! Det er du selv som glatter over og bagatelliserer!

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din datter en gang i fremtiden ringer deg og forteller det du har fortalt her, hva hadde du svart henne da? "Det går bra vennen. Jeg skjønner jo at han bare var full. Sånt skjer!"? Tror ikke det!

Du skal ikke finne deg i mer i et forhold enn det du ville synes var greit at din datter får oppleve!

Det er nå 4 år siden det etter mange år og ekstremt mange unnskyldninger ble slutt mellom min voldelige X og jeg. Det er først nå jeg begynner å føle meg "normal" igjen - og enkelte ting tror jeg aldri jeg blir kvitt. Jeg har ikke hatt kjæreste siden og jeg tviler på at jeg kommer til å få det i fremtiden. Du har muligheten nå for å stoppe forholdet før det blir værre. Grunnen til at så mange advarer deg er jo at dette er et klassisk mønster som vi har sett alt for mange gange før. Det blir ikke bedre, bare værre. Han har problemer. Ikke la dem bli dine.

Anonymkode: 40b64...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud kvinne!! Hvorfor tror du folk ender opp med å bli i varige voldelige forhold? De fleste er ikke som Fritzl og Hitler. Til og med folk jeg kjenner som har jobbet med Uttøyaterroristen sier at han er veldig hyggelig. 

DU _er_ en av de kvinnene man hører om som forsvarer vold. Du er den som legaliserer det med at han normalt sett er snill, dette er en overdrivelse, herregud så mange flotte stunder vi har, så snill han vanligvis er osv. DET KLASSISKE EKSEMPELET!

-Hva sier du når datteren din kommer hjem gul og blå? Når du vet hun hadde lidd og blitt slått så hver muskel hadde verket i den spe kroppen hennes? Hun hadde brukt natten på å trygle ham om å stoppe! Hva hadde du svart da? -Ja, huff da jenta mi, men heldigvis er han stort sett snill!

Dominant i sengen? En mann som elsker sin kvinne er øm, kjærlig og god. Ikke dominant og voldelig.

Se til HELVETE å få opp øynene dine og slutt å vær martyr!!! Du har barn å tenke på!! Jeg vedder begge nyrene mine på at dette bare er starten. En ordentlig snill og god mann hadde ikke gjort et menneske vondt. 

Kom deg vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Har vært hos legen idag og fortalt hva som skjedde... Legen undersøkte meg og påviste også hjernerystelse. 

Jeg har kontaktet kjæresten og sagt at vi må ta en prat om dette.. Han skal ringe meg nå snart.

 

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har kontaktet kjæresten og sagt at vi må ta en prat om dette.

Hva vil du ha ut av den praten da?

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ringe legevakt på nytt, og få en skikkelig undersøkelse. Og det er en ting som er helt, helt sikkert: denne mannen er ikke snill! 

Anonymkode: 0aeed...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har bare vært sammen kort tid og bor ikke sammen enda, altså i den mest forelskede fasen hvor man anstrenger seg for kjæresten sin, og han er allerede voldelig?

Hvordan tror du han kommer til å bli når dere evt bor sammen og er over den nyforelskede fasen?

Det er ikke fylla sin skyld at noen er voldelig, men alkoholen fjerner noen av sperrene for en voldelig person... 

Anonymkode: 0cbcb...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...