Gå til innhold

Kjæresten min hev meg i gulvet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I natt og jeg tror jeg har fått hjernerystelse. (Han gjorde det for at han ble sint for at jeg hadde skrevet litt med en fyr jeg har vært med før, vi har pratet om dette og han har beklaget). 

Men jeg har hatt hodepine og trykk i bakhodet siden. Går ustøtt og ‘sjingler når jeg går.. Har vært uvel og opplever meg som svært ‘tung’ i hodet. Bør jeg være bekymret? Noen andre som har hatt hjernerystelse og vet om dette med å bli så tung i hodet er normalt?(er kjempevanskelig å feks komme seg opp fra sofaen, allså tungt å løfte hode)

Kan ikke dra til lege for er alene hjemme med barna

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ringe legevakt nå!

De kan vurdere symptomene dine og om de mener du må sjekkes og du ikke kan komme dit på egen hånd kan de hjelpe deg med det.

Ja, du bør være bekymret. Er du maks uheldig kan du ha fått større skader enn hjernerystelse! Det kan i så fall bli alvorlig.

Og "kjæresten" kaster du ut!

Ring legevakten NÅ!

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få han til å komme hjem, du må til legen. Ev få noen du kjenner til å komme.

Vær ærlig med legen om hvordan skaden har oppstått, slik at det blir dokumentert. 

Du gir lite info, men ut fra det du skriver er kjæresten sykelig sjalu og du lever i et helsefarlig forhold. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

du skal bare ta og komme deg til lege med en gang. tenk om det ikke er hjernerystelse, men blødning. 

det du gjør; ring 113 og fortell hvordan du ble skadet og hvilke symptomer du har nå. 

enten får du en ambulanse og så får barna bare bli med. eller så tar du en taxi til legevakten, barna får bare bli med. 

han jævla gjøken av en kjæreste du har skal tenke nøye gjennom hvor enkelt det er å bli drapsmann. hvor lite og tilfeldig som kanskje skal til. 

og uansett hva du har gjort ham eller ikke gjort ham eller burde hatt gjort ham, så har han ingen rett til å bli fysisk mot deg! 

 

Anonymkode: 72d59...9b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Kan ikke dra til lege for er alene hjemme med barna

Anonymkode: 80e1c...71d

Unskyld meg, men hvorfor spør du her da? Alle vil si "dra til legen"...det kan være hjernerystelse , det kan være blødning, det kan være ikke noe. Umulig å svare på i et forum. 

Spør du fordi du vil ha sympati for situasjonen du er i (banket opp av kjæresten) så si heller det. 

Hvis barna var der når det skjedde så tenk på de før deg selv. (Dra på Lgv med de og få både fysisk og psykisk hjelp)

Anonymkode: 11b74...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom deg til legevakten med en gang, anmeld drittsekken og kvitt deg med han. Jeg har hatt hjernerystelse flere ganger, og kraftig. Og har aldri blitt så dårlig som du forklarer nå. 

Anonymkode: 22c60...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig drar du til legevakten og du får heller bare ta med barna. Er du ikke i stand til å kjøre, så ringer du 113 og forklarer situasjonen. I tillegg er du ærlig på legevakten om hva som har skjedd. Og sist, men ikke minst: "Vi har pratet om dette og han beklager" !!!!!!! Vær så snill, ikke la dette passere, da har du lagt lista for hva han kan tillate seg. Anmeld han og gå videre. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være noe av det dummeste jeg har lest. Han beklaget? Han burde vært anmeldt. Du lurer på hva det er? Er vi synsk? Du kan ikke dra til legen for du er alene med barna? Enten tar du de med om du vurderer at du må til lege ellers så spør du noen om å passe. Familie, venner eller nabo. Enkelt og greit. Jøss...

Anonymkode: 54c9e...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Må være noe av det dummeste jeg har lest. Han beklaget? Han burde vært anmeldt. Du lurer på hva det er? Er vi synsk? Du kan ikke dra til legen for du er alene med barna? Enten tar du de med om du vurderer at du må til lege ellers så spør du noen om å passe. Familie, venner eller nabo. Enkelt og greit. Jøss...

Anonymkode: 54c9e...912

👆🏻

Ikke vær så hjelpesløs. Skaff barnevakt og dra til legen, forhåntligvis er du dratt nå.

Anonymkode: ddb3b...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper du har dratt, og jeg håper du kommer deg til helvete vekk fra denne fyren og at du anmelder ham. Enda viktigere faktisk om du er alene med barna, du har et særskilt ansvar for å ta vare på deg selv så du kan ta vare på dem! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her.

Barna mine var ikke tilstede når dette skjedde. Dette skjedde etter fest hvor han ble alt for beruset. 

Jeg har pratet med legevakten og fortalt de hva som hendte, så det er loggført. Evt drar jeg til fastlege i morgen.

Det jeg ønsket her er andres erfaringer med hjernerystelse da jeg aldri har hatt det før så har ingenting å sammenligne med. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hi her.

Barna mine var ikke tilstede når dette skjedde. Dette skjedde etter fest hvor han ble alt for beruset. 

Jeg har pratet med legevakten og fortalt de hva som hendte, så det er loggført. Evt drar jeg til fastlege i morgen.

Det jeg ønsket her er andres erfaringer med hjernerystelse da jeg aldri har hatt det før så har ingenting å sammenligne med. 

Anonymkode: 80e1c...71d

Da jeg hadde nesten like sterke symptomer som deg var jeg innlagt på sykehus! Fordi det er fare for at man kan få hjerneblødning.

Hva gjør du med "kjæresten"?

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

jeg forklarte sykepleieren jeg pratet med at jeg er svimmel og går ustøtt. Er tung i hodet, hodepine bak der slaget kom, er trøtt og vil bare ligge, og er delvis kvalm. Samt at jeg sliter med å fokusere. 

Hun mente dette var helt normalt med hjernerystelse.. Hmm...Så da vet jeg ikke helt hvis andre har vært innlagt med mindre symptomer enn jeg har.

Kjæresten min hadde drukket alt for mye og ble sjalu siden jeg hadde skrevet meldinger med andre. Det var en impulshandling sier han, og han har beklaget veldig for det. Han er ellers snill og god mot meg. Er ikke så lenge siden vi ble sammen, og han sier han er så redd for å miste meg, så det bare svartne der og da. Han er normalt sett veldig god.

Anonymkode: 80e1c...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Min samboer døde av en hodeskade (fall mot gulv) som vi ikke trodde var dødelig.

Min kollega var syk i 2 år etter en hjernerystelse som ikke ble tatt på alvor (av ham selv), og han har i hele den tida slitt med følgeskader: kronisk hodepine, epilepsi, tretthet, personlighetsforandringer, konsentrasjonssvikt, søvnforstyrrelser og tinnitus.

En annen kjenning er uføretrygdet etter en hjernerystelse som hun ikke skjønte at hun hadde - hun visste bare at hun hadde vært "borte" en stund etter fallet.

HI, du er i fare. Få ungene til et trygt sted og deg selv til lege og så til politiet. Hvis kjæresten din er så sjalu at han skader deg - kanskje på livstid - på grunn av noen tekstmeldinger, da er han en farlig, farlig mann.

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som er snill normalt sett gjør slike ting i fylla eller i affekt! Dette blir nok ikke første gangen han gjør dette mot deg. Er dette noe du virkelig er villig til å teste? Siden han såkalt er snill. Gjør det slutt først som sist! 

Har du vært helt ærlig med sykepleieren? fortalte du at du var alene med barn? De kan faktisk ikke ta ansvar for å sjekke deg gjennom natten. Som nevt lengre opp så synes jeg du tar alt for lett på dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

jeg forklarte sykepleieren jeg pratet med at jeg er svimmel og går ustøtt. Er tung i hodet, hodepine bak der slaget kom, er trøtt og vil bare ligge, og er delvis kvalm. Samt at jeg sliter med å fokusere. 

Hun mente dette var helt normalt med hjernerystelse.. Hmm...Så da vet jeg ikke helt hvis andre har vært innlagt med mindre symptomer enn jeg har.

Kjæresten min hadde drukket alt for mye og ble sjalu siden jeg hadde skrevet meldinger med andre. Det var en impulshandling sier han, og han har beklaget veldig for det. Han er ellers snill og god mot meg. Er ikke så lenge siden vi ble sammen, og han sier han er så redd for å miste meg, så det bare svartne der og da. Han er normalt sett veldig god.

Anonymkode: 80e1c...71d

Nei, han er ikke snill og god. For nå har han vist deg hva han gjør når han blir sjalu, når du gjør noe som gjør at han blir redd for å miste deg. At han sier det bare svartnet for ham er faktisk skremmende, for da vet du ikke når det kan svartne for ham igjen.

Har han helt på eget initiativ fortalt deg at han ikke kommer til å drikke igjen fordi han tydeligvis mister impulskontroll når han drikker? Fylla har ikke skylda.

Javel, han hadde grunn til å være provosert og sint. Men det unnskylder ikke å bli voldelig.

Dropp ham. Du har barn og da er det ditt ansvar å sørge for at de ikke har en mamma som aksepterer sykelig sjalusi og vold. Å fortsette sammen med ham er uansvarlig av deg.

 

Anonymkode: 91716...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

jeg forklarte sykepleieren jeg pratet med at jeg er svimmel og går ustøtt. Er tung i hodet, hodepine bak der slaget kom, er trøtt og vil bare ligge, og er delvis kvalm. Samt at jeg sliter med å fokusere. 

Hun mente dette var helt normalt med hjernerystelse.. Hmm...Så da vet jeg ikke helt hvis andre har vært innlagt med mindre symptomer enn jeg har.

Kjæresten min hadde drukket alt for mye og ble sjalu siden jeg hadde skrevet meldinger med andre. Det var en impulshandling sier han, og han har beklaget veldig for det. Han er ellers snill og god mot meg. Er ikke så lenge siden vi ble sammen, og han sier han er så redd for å miste meg, så det bare svartne der og da. Han er normalt sett veldig god.

Anonymkode: 80e1c...71d

Alle barselkvinne kimer. Alle lamper blinker rødt. "Han er snill når han ikke slår/er full/ er sjalu/er sint/det svartner for ham." 

Og dere er nettopp blitt kjent? Allerede er han begynt å terrorisere deg?! Vet du hva dette vil si - du kan miste den daglige omsorgen for barna dine for søk framtid hvis du lar dem bli vitne til vold! 

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Alle barselkvinne kimer. Alle lamper blinker rødt. "Han er snill når han ikke slår/er full/ er sjalu/er sint/det svartner for ham." 

Og dere er nettopp blitt kjent? Allerede er han begynt å terrorisere deg?! Vet du hva dette vil si - du kan miste den daglige omsorgen for barna dine for søk framtid hvis du lar dem bli vitne til vold! 

Anonymkode: fb857...69a

Ikke barselkvinner, men varselklokker!!

Anonymkode: fb857...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjertefru skrev:

Få han til å komme hjem, du må til legen. Ev få noen du kjenner til å komme.

Vær ærlig med legen om hvordan skaden har oppstått, slik at det blir dokumentert. 

Du gir lite info, men ut fra det du skriver er kjæresten sykelig sjalu og du lever i et helsefarlig forhold. 

 

Så rådet ditt er å la en voldsmann passe barna hennes? :o 

Anonymkode: bf4c5...a35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her

jeg forklarte sykepleieren jeg pratet med at jeg er svimmel og går ustøtt. Er tung i hodet, hodepine bak der slaget kom, er trøtt og vil bare ligge, og er delvis kvalm. Samt at jeg sliter med å fokusere. 

Hun mente dette var helt normalt med hjernerystelse.. Hmm...Så da vet jeg ikke helt hvis andre har vært innlagt med mindre symptomer enn jeg har.

Kjæresten min hadde drukket alt for mye og ble sjalu siden jeg hadde skrevet meldinger med andre. Det var en impulshandling sier han, og han har beklaget veldig for det. Han er ellers snill og god mot meg. Er ikke så lenge siden vi ble sammen, og han sier han er så redd for å miste meg, så det bare svartne der og da. Han er normalt sett veldig god.

Anonymkode: 80e1c...71d

Nei, han er ikke snill og god, og dette er nok bare starten. Om 1 år så lager du innlegg her inne, om at samboeren din banker deg opp, gjerne foran barna. Men at du ikke kan reise fra han fordi han har fullstendig psyket deg ut så du tror du er skyld i det selv. Ønsker du virkelig at barna dine skal vokse opp i et voldelig hjem?

Anonymkode: 31db8...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...