Gå til innhold

17 uker på vei. Sover ikke. Driter ikke. Nyt svangerskapet!?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.. å drite er ikke i nærheten av smertene du opplever under en fødsel. Prøv å svelge en hel vannmelon så kan du spørre 

Anonymkode: 988bf...486

He he he he.... å føde er ikke i nærheten av å dø av kreft heller. Så du kan ikke si noe, egentlig. Hvorfor skal det være en sammenligningskonkurranse? Skal hun bare akseptere å ha så jævlig vondt i ræva, og ikke få lov til å spørre om råd engang? Jeeezuz... Jeg synes forresten ikke du er tøff som har født, er du klar over hvor mange ganger det har blitt gjort? Så ikke gi deg selv så mye ære.

Anonymkode: 946d8...834

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Herregud! Jeg blir så overrasket over hvor innmari bedrevitere noen her er :kari:

Jeg skjønner hva du mener! Er selv 20 uker, og har så godt sovehjerte fortsatt :D Så skal ikke klage. Jeg hadde også problemer med hard mage før graviditeten, så er egentlig veldig vant til det. Får ikke gjort så mye heller, annet enn å prøve å holde meg unna stivelse som hvitt mel, ris og pasta. Prøver også å spise mye kål, linfrø, svisker og surkål. Føler det hjelper litt, men vet ikke helt.

Har også hørt noen som har det kjipest i starten av svangerskapet og som ikke får det verre i slutten. Så ikke hør på alle som kommer med sånne teite kommentarer! Det er lov å synes det er tungt, for vi bærer jo frem mennesker i magen vår og det er ulikt for alle! Lykke til :strix:

Lenke til kommentar
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei.. å drite er ikke i nærheten av smertene du opplever under en fødsel. Prøv å svelge en hel vannmelon så kan du spørre 

Anonymkode: 988bf...486

Nå skal man jo ikke føde hver dag i ni måneder heller da. :nigo:

Lenke til kommentar

Hm, etter at kvalmen ga seg i uke 14-15 har jeg hatt nydelige svangerskap (litt nattetissing var det jo, men sovnet umiddelbart etterpå). Barsel er derimot et blodig slag. Føler jeg blør fra alle mulige kroppsåpninger.

Anonymkode: 5da4d...ffd

Lenke til kommentar

Er redd enkelte av oss bare må innfinne seg med at ikke alle har svangerskap som kan nytes. For den setningen ble nok ikke startet av de som kastet opp hele dagen 😂 så fra meg til deg, bare å glede seg til å bli ferdig. Helt fantastisk å få en normal kropp igjen 😁 Plutselig er det over. 

Anonymkode: 8aa55...6bf

Lenke til kommentar

Annonse

Hallo :-)

Da her jeg liksom forsket litt på dette siden i går haha.

Laget meg havregrøt med linfrø og chiafrø, og hakket epler, svisker og mandler og hadde i. Spiste også blomkål og brokkolisuppe til middag. Jaggu om det satt fart på magen :-D Vet ikke om det hjelper flere. Men det smakte også innmari godt med den grøten altså! 

Angående halsbrann, har du prøvd Gaviscon? Hvis ikke hjelper det å spise ofte, ikke spise sterk mat, mat med tomat eller krydret mat. Prøv deg frem med banan, melk og kanskje potetmos. Hva gjør du nå for å unngå halsbrann? :-)

Lenke til kommentar
18 minutter siden, Mandys skrev:

Hallo :-)

Da her jeg liksom forsket litt på dette siden i går haha.

Laget meg havregrøt med linfrø og chiafrø, og hakket epler, svisker og mandler og hadde i. Spiste også blomkål og brokkolisuppe til middag. Jaggu om det satt fart på magen :-D Vet ikke om det hjelper flere. Men det smakte også innmari godt med den grøten altså! 

Angående halsbrann, har du prøvd Gaviscon? Hvis ikke hjelper det å spise ofte, ikke spise sterk mat, mat med tomat eller krydret mat. Prøv deg frem med banan, melk og kanskje potetmos. Hva gjør du nå for å unngå halsbrann? :-)

Jeg unngår det som gir meg halsbrann (tomater, sterk mat, sitrus frukt) spiser ofte men lite. Allikevel får jeg halsbrann. Skal prøve Gaviscon. 

Anonymkode: 7e4db...9f2

Lenke til kommentar
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg unngår det som gir meg halsbrann (tomater, sterk mat, sitrus frukt) spiser ofte men lite. Allikevel får jeg halsbrann. Skal prøve Gaviscon. 

Anonymkode: 7e4db...9f2

Jeg har refluks og sliter med dette hele året, og skjønner at jeg kan forvente meg at det blir verre når babyen etter hvert presser på magesekken :nigo: Gleder meg!

Prøv også å unngå fet mat, og prøv å spise mild mat, som for eksempel havregrøt. Det er ikke sikkert det hjelper altså. Når jeg har vært skikkelig desperat, har jeg brukt kjerringrådet med å rive rå potet i vann og drikke vannet. Det hjalp faktisk den gang!

Lenke til kommentar
På 11.12.2017 den 20.30, Anonym bruker skrev:

Sliter noen med halsbrann?? Noen råd som hjelper der????

Anonymkode: 7e4db...9f2

Hei! Har hørt at Lovehearts hjelper, hvis ikke er det vel noen legemidler å prøve :)

Lenke til kommentar

Gaviscon funka dårlig på meg, og smakte rimelig dårlig 🙈 om det ikke funker på deg, så kan du prøve link tyggis. Selges på apotek. Om ikke det heller funker kan du få resept på andre ting hos lege :)

Anonymkode: bad22...f77

Lenke til kommentar

Føler med deg! Husker hvordan det var å føle at man bæsjet bowlingkuler og å få reine drueklaser med hemoroider i baken. Jeg gikk stadig å ønsket meg potte på soverommet for å slippe å gå på do fire ganger hver natt, men så var det liksom for flaut å sette den tanken ut i livet 😂

Anonymkode: 703ec...4b1

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tenk på de som ikke har noen spire i magen 😢

Anonymkode: d9efc...b92

Sånn kan man ikke tenke! Det må være lov til å ha det tøft og vondt, selv om andre ikke har den samme muligheten. 😬

Anonymkode: 946d8...834

Lenke til kommentar

HI her. 

Mer kommet til uke 29 nå. Å kan meddele at DET BLIR BEDRE 🙌🏻🙌🏻😘

Anonymkode: 2c628...020

Lenke til kommentar
På 9.3.2018 den 8.54, Anonym bruker skrev:

Uke 29 er fin tid, men det blir værre igjen🤣

Anonymkode: 0a17e...76b

Når blir det verre?☺️

Anonymkode: 946d8...834

Lenke til kommentar
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Når du er tung og drittlei og kroppen tærer fysisk.

Anonymkode: 0a17e...76b

Det er takk og pris ikke snakk om en lang stund 🙌🏼☺️👶🏼

Anonymkode: 946d8...834

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...