Gå til innhold

Glukosebelastning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta glukosebelastningstest. Noen som har tatt det før?
Vet jeg skal komme fastende og alt det der.. Men noen som vet om det er vanlig blodprøve eller stikk i fingeren??
Er ikke veldig begeistret for sprøyter, så gruer meg ekstra da jeg skal sitte der fastende (gjerne litt ekstra svimmel og greier) 

Tvi tvi :P 

Anonymkode: e19a9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok stikk i armen, men det går helt fint. 

Pust med magen og ikke se på at de stikker, det er ikke vondt. 

Anonymkode: e86ff...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En glukosebelastning er et stikk i armen, så videt jeg husker. Ubehaget består i å drikke den ekle blandingen, uten at det kommer i retur. Og så er det jo et stykke tid å vente før prøven skal tas. Alt sammen uten kaffe.
Det går nok fint, skal du se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk i fingeren først (for å sjekke at du ikke har vanlig diabetes), så glukosedrikken, så venting, så vanlig blodprøve. 

Anonymkode: fa480...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikket går helt fint, har ikke noe med smerte eller noe å gjøre.. Er bare veldig redd :o Blir alltid kjempesvimmel, selvom jeg aldri ser på at de stikker. Så nå, uten mat og drikke, det kan bli spennende! Hehe..

Takk for svar :) 

Anonymkode: e19a9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra meg tok de blodprøve i armen både før og etter. 

Kan være lurt å spør på forhånd hva slags drikke du får. Noen får bare sukkervann, andre får ferdigblanding med smakstilsetning (tror det fins med både bringebær og sitron). Noen får den romtemperert, andre kjøleskapskald. Jeg fikk kjøleskapskald med bringebærsmak. Drakk den opp på 5 min etterfulgt av et glass vann, og satt derettee 2 timer og leste en god bok jeg hadde med. Nøt 2 t fri fra min hektiske jobb! Men jeg er ikke redd for sprøyter, så jeg hadde ikke de å grue meg til. Satser på det går fint, tenk at testen er nødvendig og til ditt og barnets beste. Da er to små stikk verdt det! Lykke til!

Anonymkode: a600e...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen..

leser jo nå at testen skal taes i uke 24-28.. Jeg trer inn i uke 23 i morgen! Og skal jo ta testen i dag.. Blir dette helt feil da??

Anonymkode: e19a9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg igjen 😂 Sovet så dårlig i natt (sjukt trøtt) så jeg blingsa på appen!! 

Trer inn i uke 24 i morgen😅👍🏻 Så det går vel greit.

Anonymkode: e19a9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...