Gå til innhold

Er baby trygg i varebil ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min samboer skal ut og kjøre med firmabilen sin og må ha vår sønn på 1 år med. Han har en varebil, 3 seter fremme, og han har koblet ut airbagen på passasjersiden. Er det trygt nok? At vi fester babysete med belte? Har ikke isofix i firmabilen. Ble så usikker jeg. Samboeren mener det bør gå bra. Kjører han lovlig da med baby i bilen? 

Anonymkode: 612f1...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det går bra, gjort det mange ganger, da far må hente med firmabilen i bhg da jeg jobber stort sett fra 10-18, våre tvillinger er 13mnd er også 3 seter og har ikke isofix, tar selvsagt av airbagen, stoppet av politi noen ganger og de har ikke sagt noe på det

Anonymkode: 53a6e...214

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører alltid med baby i forsetet i vanlig personbil, fester basen med belte og kobler ut airbagen. Så vidt jeg forstår skal det være trygt! 

Anonymkode: e5dd9...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er "trygt nok". Å sitte forran, med avslått airbag, er lov -Men ikke det tryggeste. Det tryggeste (statistisk sett) er faktisk midt bak. En god nr 2 er passasjersiden bak (da er man lengst unna møtende trafikk). Så med 3seter fremme ville jeg kanskje valgt midten. 

Anonymkode: b71df...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er "trygt nok". Å sitte forran, med avslått airbag, er lov -Men ikke det tryggeste. Det tryggeste (statistisk sett) er faktisk midt bak. En god nr 2 er passasjersiden bak (da er man lengst unna møtende trafikk). Så med 3seter fremme ville jeg kanskje valgt midten. 

Anonymkode: b71df...62d

Det er jo egentlig logisk. Jeg har min framme fordi hun hyler hysterisk i bil, og da er det tryggere å ha henne med meg. Men bak er selvsagt best! 

Anonymkode: e5dd9...0b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...