Gå til innhold

Forslag til bok? Gutt på 8.


Modesty Blaise.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har et eller flere gode boktips til en gutt på 8 år? Han leser veldig godt, og pleier å lese bøker som er for barn fra 10+

Han elsker spenning, og er nok litt nerdete så om det er om et litt smalt tema så er det ok. Han syns også historie er veldig spennende, og var snart slukt alt han kommer over om vikinger 😊

Så, har noen et godt tips, så blir det en gutt som blir glad til jul!

Sitter nå å ser på en bokserie som heter «Amuletten», det er japansk spenning. Noen som kjenner til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han lest gutta i trehuset-bøkene? Det har kommet en ny bok der nå. Eller Davis Williams-bøkene? F.eks. likte min 8-åring godt "Demontannlegen".

Anonymkode: 469ef...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akkurat lese " den store fasanjakten", veldig spennende bok! Eller så har man jo bøkene om Jack og Annie. Faktabøker om noe mon interesserer seg for er alltids gøy, selv om interessen varierer litt fra uke til uke 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for masse tips, her er det mye bra 😊 Jeg vet han har lest endel av Roald Dalh, og elsket det.

Men jeg tror ikke han har lest alt, så det skal jeg finne ut av 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Har han lest William Wenton serien? Jeg har en nevø som liker den godt. 

Jeg så på den, men tror ikke jeg har lest den. Jeg syns jo forfatteren er hysterisk morsom som skuespiller, så det kan jo være noe! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøkenene av Bobby Peers - Luridiumstyven + to oppfølgarar er spennngsbøker for barn i 10 årsalder, men første var iallefall beste boka den 8 årige nevøen min hadde lese.  David Walliams sine bøker er pop her, og gutta i trehuset er jo lettleste og populære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom forresten på at bøkene til Bjørn Sortland, som har handling frå ulike byar rundt om i verda, har vore ein favoritt for 8 åringen som høyrer mykje på lydbøker.  Han har iallefall fått auka reiselyst :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt elsket amuletten serien. Vi har gitt den i gave til andre som også skryter veldig av den.

Anonymkode: 86ffd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøker husets åtteåring har slukt - leseselvbøker:

Puddingmannnen (2 bøker)

Trofast redder jula, pluss 2 andre trofastbøker

Alle av En pingles dagbok

Alle Gutta i trehuset

Alle kaptein supertruse-bøkene

Lasse Maja-bøkene - og flere jeg ikke kommer på vil jeg tro. 

Rampete robin, og monstertannlegen er bøker han ikke elsket, men som mange liker godt. Amuletten var veldig populær og kan anbefales. 

Som høytlesning/lyd har det gått i Harry Potter, Hobitten, Den hemmelige hagen, Astrid Lindgrensklassikere (Mio min mio, Brødrene løvehjerte, Ronja, Rasmus på loffen), Guder og monstre på himmelhvelvingen, Toril Torstad Haugers Røvet av vikinger, Den uendelige histore (Michael Ende), Gullivers reise, Robinson Crusoe, Ni liv m.fl.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille nerd elsket Rick Riorda-bøkene på den alderen. Tror han startet med Lyntyven (Percy Jackson). Ellers enig i Harry Potter. 

Anonymkode: 32f6c...e7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Her blir det en glad gutt til jul. Og sikkert på bursdagen hans også 😊 Harry Potter vet jeg at han har lest høyt sammen med mammaen sin tidligere, og forsøker seg på å lese selv nå.

Dere har kommet med så mye tips om ting jeg aldri har hørt om, og det er så morsomt. Tror han ender opp med å få minst 2 bøker av oss nå, ikke bare 1 som jeg hadde tenkt til 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Modesty Blaise. skrev:

Tusen takk for masse tips, her er det mye bra 😊 Jeg vet han har lest endel av Roald Dalh, og elsket det.

Men jeg tror ikke han har lest alt, så det skal jeg finne ut av 😊

Hvis han liker Roald Dahl så sjekk også ut David Walliams (han fra little Britain) :) 

Hans bøker er veldig inspirert av Roald Dahl.

Anonymkode: cce8e...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...