Gå til innhold

Hjelp! Er det noen som har opplevd brun blødning/utflod i graviditeten?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det snakk om mye da? Sikkert helt ufarlig. Klem til deg 💙

Anonymkode: 2ce05...f73

Synes ikke det er så mye nei... Men det kan kanskje ta seg opp. Prøver bare å være musestille. 

Hi 

Anonymkode: 34a41...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mørkt/brunt blod er gammelt blod, lyst blod er friskt blod/pågående blødning. 

Man har veldig skjøre slimhinner, og blødning er ikke helt uvanlig. Kan være en koagel, fra livmorhals eller fra skjeden. Hva med å kontakte legen/Jm i morgen og få en sjekk?! Og om du ikke har smerter så er det et godt tegn :) 

Anonymkode: 8e013...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mørkt/brunt blod er gammelt blod, lyst blod er friskt blod/pågående blødning. 

Man har veldig skjøre slimhinner, og blødning er ikke helt uvanlig. Kan være en koagel, fra livmorhals eller fra skjeden. Hva med å kontakte legen/Jm i morgen og få en sjekk?! Og om du ikke har smerter så er det et godt tegn :) 

Anonymkode: 8e013...f9d

Takk for tips, skal gjøre det. Men ingen av dem har ul-apparat, og da er det vel ikke mye de kan sjekke eller? 

Tror ikke jeg har så mye mer ubehag enn ellers i graviditeten, men det er jo noe med å ligge og kjenne etter 😕

Hi

Anonymkode: 34a41...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde brunlig utflod i siste svangerskap. Så ut som gammelt blod. Var ikke mye som kom, men nok til at jeg ble bekymret. Var ganske vanlig sa jordmoren til meg.

Anonymkode: a7128...cbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan Evt ta en HCG måling... Eller var du 11uker?! Mulig det er nå HCG skal falle litt uansett (normalt!), og da liten vits i å ta prøve. Men både lege og Jm kan henvende deg til tidlig ul feks. 

Uansett så er det litt sånn "briste eller bære" nå noen uker til, hvor man ikke gjør så mye om det skulle gå galt. 

Anonymkode: 8e013...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt brunt blod begge gangene jeg har vært gravid. Brunt blod er bedre enn friskt blod, fikk jeg beskjed om av jordmor. Det kan ofte ligge igjen litt blod i livmoren fra da embryoet festet seg, og dette absorberes av kroppen eller man blør det ut i form av brun blod.

De burde kunne finne hjertelyden med doppler nå, så du kan ta deg en tur til lege eller jordmor og be dem sjekke at det er liv. Men det er veldig vanlig altså, og hvis det kun er små mengder er det mest sannsynlig ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et par ganger det har vært antydning til blod i utfloden, vært redd alle gangene. Alltid fått time til tidlig Ul og alle gangene har det gått bra :) Jeg er også i min 11 uke, har nå i det siste hatt «mensmurringer» å er redd det er noe galt men det er sikkert bare livmora som strekker seg håper jeg :)

er du redd så ring lege/jm, de er her for å hjelpe oss :) Lykke til.

Anonymkode: 5fe72...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umulig å svare. Brun utflod uten smerter viste seg å være MA hos meg, mens styrtblødnig med klumper og smerter viste seg kun å være foranliggende morkake.

Anonymkode: 08452...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt brunt blod i uke 9 av mitt svangerskap. Ble urolig, og googlet såklart, og det stod at det ofte opptrer rundt den tiden fordi det er blodkar som sprenges når livmoren utvider seg :)

Anonymkode: 12830...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde det flere ganger frem til uke 17. Hos meg var det nok fordi jeg hadde morkaka fremme. 

Anonymkode: 3944b...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde det flere ganger frem til uke 17. Hos meg var det nok fordi jeg hadde morkaka fremme. 

Anonymkode: 3944b...762

Jaha? Jeg hadde morkaka fremme sist, og det var da jeg blødde litt jeg og. Blødde ikke den gangen morkaka var bak.

Anonymkode: 4cc43...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 19.06, Anonym bruker skrev:

Hvordan går det med deg HI?

Anonymkode: cf29b...162

Takk for at du spør :)

Det kunne vært mye verre, jeg er veldig glad for at jeg fortsatt hører hjertelyden med doppler. Men jeg har hatt brun utflod siden torsdag, og i natt begynte det å fossblø. Blødningen har gitt seg nå, i alle fall foreløpig. Håper så inderlig jeg ikke mister! 

Anonymkode: 34a41...153

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...