Gå til innhold

Sender dere barna i bh den 27,28 og 29 desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

I bh nei, det er de altfor små til. I bhg ja. Vi må på jobb. 

Anonymkode: 360bd...f84

Haaaaahahah, takk kjære anonym 360bd...f84 for at det ikke bare er jeg som leste denne overskriften og tenkte at "nei, jeg sender ikke ungene mine ut i bh bare fordi det er 27, 28 og 29. desember". 

#grammarnaziandproudofit

Endret av StjertIøvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun hadde nok elsker enda mer å få være sammen med mammaen sin. Hun er 1!!!!!! År. Hun har ingenting å gjøre i barnehagen dersom hun ikke må være der. 

Jeg jobber på småbarnsavdeling og blir helt oppgitt over dagens foreldre som velger å levere de minste og mest sårbare fra seg når de ikke må. I jula er det meldt at 9 av 14 barn skal komme på småbarnsavdelingen. På de to store avdelingene skal 8 av 40 barn komme.

3 av barna på småbarn har foreldre som skal jobbe så de må selvsagt komme. Men resten av foreldrene har fri!!!!!! Og lar eldre søsken ha fri!!! 

Mens ettåringen må være i barnehagen sammen med personale som de ikke kjenner godt og vikarer. Det er en skremmende utvikling. 

Anonymkode: 2545c...d05

Sånn er det hos oss og. Alltid flere på småbarnsavdelingen de dagene, enn på storbarnsavdelingen - i forhold til det antallet det er en vanlig dag. Noen av de påmeldte minste, har søsken på storbarn som skal ha fri, og har foreldre hjemme i permisjon eller som har fri

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vet du ikke flere uker på forhånd om du har fri? Det høres merkelig ut.

Anonymkode: b95c8...b6c

Jeg er bonde og vet ikke på før et par dager før, maks, hvilke bestillinger som kommer inn. I tillegg brøyter jeg snø og jeg vet ikke når den kommer.

Anonymkode: 074e7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er bonde og vet ikke på før et par dager før, maks, hvilke bestillinger som kommer inn. I tillegg brøyter jeg snø og jeg vet ikke når den kommer.

Anonymkode: 074e7...8a3

Men da er det vel bare å si ifra til bhg. Burde ikke være noe problem å ha en dialog.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men de har nok mer LYST til å være hjemme og skape juleminner med familien sin. 

Ser også at det er mange som skriver at barna kjeder seg og blir rastløse hjemme, og at de har det bedre i barnehagen. Så argumenterer de mot dem som sier at de har det bedre hjemme og sier at hvis bhg ikke aktiviserer og får barna til å ha det helt fantastisk gjør de ikke jobben sin...

Ser noen feilen her?

Det er vel først og fremst vi som foreldre som har ansvar for å gi barna en god jul...

Anonymkode: b95c8...b6c

Er ikke alle som har overskudd til å være superforeldre hele tida vettu. En stor del av julen for min del er rolige dager hvor man slapper av, prater sammen og koser seg. Ja innimellom finner man på morsomme aktiviteter men ikke hele tida.

Og ja, mange barn har mer LYST til å gå en dag eller to i BHG og møte venner og leke sammen med de enn å kun henge hjemme. Spesielt de som ikke har stor familie og søsken. 

Ser du ikke at dette kan være forskjellig fra familie til familie og barn til barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men da er det vel bare å si ifra til bhg. Burde ikke være noe problem å ha en dialog.

Anonymkode: b95c8...b6c

Poenget er at jeg må ha mulighet til å sende ungene i barnehagen disse dagene og at jeg ikke kan gi endelig beskjed om de kommer eller ikke før samme dag. Jeg sender dem likevel ikke i barnehagen hvis vi har fri og bedre ting å gjøre.

Anonymkode: 074e7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Poenget er at jeg må ha mulighet til å sende ungene i barnehagen disse dagene og at jeg ikke kan gi endelig beskjed om de kommer eller ikke før samme dag. Jeg sender dem likevel ikke i barnehagen hvis vi har fri og bedre ting å gjøre.

Anonymkode: 074e7...8a3

Ingen som kan tvinge deg til å sende ungen selv om du har meldt på. Men si gjerne fra så snart du vet helt sikkert. Ikke alle som har jobber hvor det er like lett å planlegge og det trur jeg de skjønner om du prater med de om det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må man ha et reelt behov for å komme i jula. Og det må da snakkes med styrer. Slik er det blitt fordi mange melder at barna skal komme i Bhg, men når romjula kommer så tar de barna fri og gjerne uten å si ifra.  Joda, man mulighet til å gjøre ekstra ting( vasking og div) i Bhg, men man kunne også vært hjemme med sin egen familie. 

Anonymkode: b5854...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår kommunale barnehage kan vi ikke kreve at barn som har meldt at de kommer faktisk kommer, sykdom og overraskende barnepass kan jo dukke opp. Vi har heller ikke lov å nekte barn som har meldt fri å komme om de står på døra, så i praksis kan vi ende opp med store barnegrupper i romjula. Men har kun skjedd 2 ganger at noen dukker opp sånn og da hadde det vært krisetilfeller i familien, 

Anonymkode: d4fc1...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forferdelig latterlig å høre på dere som mener det er så koselig i Bhg . I romjula. Det er jo bare en unnskyldning ! Er man på jobb og absolutt ikke har andre muligheter så send i vei. Men er man hjemme og sender barna i romjula for at de ikke skal kjede seg og kose seg gløgg med andre voksne så bør man sterkt vurdere sine evner som foreldre ! Det burde vært forbudt å sende poden på SFO og barnehagen om man selv har fri. Ta dere av barna deres selv i jula om dere har fri. Ikke samfunnet sin oppgave å passe barna deres så dere kan kose dere selv ! Skam dere!!!! Ikke rart det er mange sykemeldte ansatte rundt om når alle har så sykt mye behov for alenetid ! 

Anonymkode: f6952...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå folk få bestemme selv om de sender barna i bhg i romjula eller ikke uten å dømme og snakke nedsettende om de som gjør det.  Om en utslitt mor eller far sender barna i bhg i romjula er det ikke krise. Det kan være mange grunner for at man gjør det slik. 

Anonymkode: 2f4e2...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

La nå folk få bestemme selv om de sender barna i bhg i romjula eller ikke uten å dømme og snakke nedsettende om de som gjør det.  Om en utslitt mor eller far sender barna i bhg i romjula er det ikke krise. Det kan være mange grunner for at man gjør det slik. 

Anonymkode: 2f4e2...db7

Kanskje de utslitte ansatte har lyst til å være hjemme med sine barn

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de utslitte ansatte har lyst til å være hjemme med sine barn

Anonymkode: d1bd2...f4c

Det er faktisk ikke kundene sitt problem 

Jeg betaler for en tjeneste og benytter den når VI har behov. De ansattes ve og vel utenfor arbeidstid er virkelig ikke mitt ansvar. 

Anonymkode: 706d8...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er faktisk ikke kundene sitt problem 

Jeg betaler for en tjeneste og benytter den når VI har behov. De ansattes ve og vel utenfor arbeidstid er virkelig ikke mitt ansvar. 

Anonymkode: 706d8...114

Og foreldrenes ve og vel er ikke de ansattes ansvar

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje de utslitte ansatte har lyst til å være hjemme med sine barn

Anonymkode: d1bd2...f4c

Ja, skjønner det. Men barnehagen er et tilbud vi betaler for å benytte oss av hele året, også i romjula. I min jobb er romjula helt vanlige arbeidsdager og vi må ofte jobbe.

Anonymkode: 2f4e2...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og foreldrenes ve og vel er ikke de ansattes ansvar

Anonymkode: d1bd2...f4c

Nei? Men foreldrene, altså kundene, er i sin fulle rett til å benytte plassen de betaler for selv om de ikke er på jobb selv. 

Anonymkode: 706d8...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei? Men foreldrene, altså kundene, er i sin fulle rett til å benytte plassen de betaler for selv om de ikke er på jobb selv. 

Anonymkode: 706d8...114

Selvfølgelig. Men ikke be om at de ansatte skal ha forståelse for at de sender barna i barnehagen i romjula når de har fri selv

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig. Men ikke be om at de ansatte skal ha forståelse for at de sender barna i barnehagen i romjula når de har fri selv

Anonymkode: d1bd2...f4c

Det kunne faktisk ikke brydd meg mindre hva de ansatte tenker om at jeg benytter barnehagen. 

 

Anonymkode: 706d8...114

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kunne faktisk ikke brydd meg mindre hva de ansatte tenker om at jeg benytter barnehagen. 

 

Anonymkode: 706d8...114

Regner med at kidsa får svi for den egotrippingen du fører... det er klart at det er i din interesse at de ansatte har det bra. Hvis ikke får ikke barnet ditt det bra. Det handler om medmenneskelig respekt. Noe det er fornuftig å lære barna sine, for de fleste ungene som vokser opp nå eier ikke et snev av dette og vil ha vil ha vil ha.... dritt lei sånne unger, og det er sånne som dere som får dem

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Så nå er diskusjonen kokt ned til at foreldre skal ta ansvar for at de barnehageansatte skal få hvile ut i romjula?

Skjønner at det er slitsomt i barnehage, som i mange jobber. Tar selvsagt hensyn til dette ved så langt råd er å planlegge romjula, har som sagt levert inn lapp om at vår har fri. Skjønner også at det er irriterende at barn ikke dukker opp når de skal ol.

Men derifra til å kreve at foreldre skal ta slitne ansatte med i beregninga, det er å gå for langt. De ansattes ve og vel er vel arbeidsgivers ansvar? Jeg jobber på sykehjem, og kan ikke kreve at de pårørende tar hjem bestemor på juleferie slik at jeg får fri i jula, for å sette det litt på spissen. Vi foreldre har mer enn nok med å få AS familien kombinert med jobb til å gå rundt, og i første rekke kommer barna. Hvis en sliten forelder vurderer det slik at junior har best av en barnehagedag i jula, ser jeg ingen grunn til å problematisere dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Hjertefru skrev:

Herregud. Så nå er diskusjonen kokt ned til at foreldre skal ta ansvar for at de barnehageansatte skal få hvile ut i romjula?

Skjønner at det er slitsomt i barnehage, som i mange jobber. Tar selvsagt hensyn til dette ved så langt råd er å planlegge romjula, har som sagt levert inn lapp om at vår har fri. Skjønner også at det er irriterende at barn ikke dukker opp når de skal ol.

Men derifra til å kreve at foreldre skal ta slitne ansatte med i beregninga, det er å gå for langt. De ansattes ve og vel er vel arbeidsgivers ansvar? Jeg jobber på sykehjem, og kan ikke kreve at de pårørende tar hjem bestemor på juleferie slik at jeg får fri i jula, for å sette det litt på spissen. Vi foreldre har mer enn nok med å få AS familien kombinert med jobb til å gå rundt, og i første rekke kommer barna. Hvis en sliten forelder vurderer det slik at junior har best av en barnehagedag i jula, ser jeg ingen grunn til å problematisere dette.

Nå handler det vel mer om måten man sier ting på, det var det som satt meg i gang i alle fall. Jeg jobber ikke selv i barnehage, men klarer dog å ha nok empati til at jeg ikke ytrer meg med så mye lavmål som noen gjør her. Akkurat som om alt ansvaret er fraskrevet foreldre. De sender ungene i barnehagen som de vil i jula, for det har de krav på. Og foreldrene skal samtidig kreve at barnehagen gjør ALT for å legge til rette for ungen sin. Det går jo ikke an å få til begge deler? Hvis de ansatte må komme i full tropp i jula, fordi foreldre driter i om de ansatte må planlegge å få flest mulig ut i ferie de dagene det er mulighet for at det er få der, går jo det både ut over de ansatte og barna, når de ansatte må ta ut ferie mens det er full barnegruppe senere på året. Er dette vanskelig å forstå?

Når det er sagt, så bør man respektere det barnehagen som institusjon sier. Altså er det snakk om å respektere at de ber en gi beskjed om man kommer eller ikke, slik at de kan legge til rette for det som passer barna og institusjonen best - ikke den slitne forelder...

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nå handler det vel mer om måten man sier ting på, det var det som satt meg i gang i alle fall. Jeg jobber ikke selv i barnehage, men klarer dog å ha nok empati til at jeg ikke ytrer meg med så mye lavmål som noen gjør her. Akkurat som om alt ansvaret er fraskrevet foreldre. De sender ungene i barnehagen som de vil i jula, for det har de krav på. Og foreldrene skal samtidig kreve at barnehagen gjør ALT for å legge til rette for ungen sin. Det går jo ikke an å få til begge deler? Hvis de ansatte må komme i full tropp i jula, fordi foreldre driter i om de ansatte må planlegge å få flest mulig ut i ferie de dagene det er mulighet for at det er få der, går jo det både ut over de ansatte og barna, når de ansatte må ta ut ferie mens det er full barnegruppe senere på året. Er dette vanskelig å forstå?

Når det er sagt, så bør man respektere det barnehagen som institusjon sier. Altså er det snakk om å respektere at de ber en gi beskjed om man kommer eller ikke, slik at de kan legge til rette for det som passer barna og institusjonen best - ikke den slitne forelder...

Anonymkode: b95c8...b6c

Meg og. Her skriver du alt jeg tenker

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 7.16, Anonym bruker skrev:

Mi på 1,5 år har fri 27 og 28. Barnehage 29, fordi hun elsker å være i bhg og jeg vet at hun kommer til å kose seg glugg ihjel der etter 1 uke hjemme med mamma (og pappa men han jobber). 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Sånt er såå irriterende.. med mindre du er syk så bør både du og ungen kose dere glugg ihjel sammen når du har fri! Og når hun i tillegg er så liten?? Veldig mange av barnehagepersonalet har lyst til å avspasere i jula for å være sammen med egne barn og da er det sykt irriterende å måtte være på jobb når det egentlig ikke er nødvendig! Jobber mor og far og man ikke har besteforeldre som gjerne vil passe så skjønner jeg kjempegodt at barnet kommer og personalet vil gjøre alt for st dagene skal bli gode, men det er dårlig gjort å levere ungen når det ikke er nødvendig. Det kan faktisk sitte en liten tass hjemme eller i en annen barnehage som savner mamma eller pappa fordi de må passe på barn der foreldre vil ha alenetid hjemme☹️

Anonymkode: 0acb2...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det ingenting å si at personalet ønsker fri i jula. Hos oss er det alltid noen som har brukt opp ferie og avspasering så de må jo på jobb. 

Det jeg reagerer på er at folk sender barn i barnehagen istede for å ha dem hjemme og nyte tiden med dem mens de er små. Når folk sender ETTÅRINGER i barnehagen i jula fordi det er så koselig der har de misforstått noe. Det er retting slett skremmende. 

Anonymkode: 2545c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...