Gå til innhold

Sender dere barna i bh den 27,28 og 29 desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han skal være 27 og 28 fra 10-13 begge dagene :) Fordi det blir kjedelig for han og gå hjemme med meg hele jula,men da har han fri fra 22-26 og 29-3 januar, så det blir mye fri uansett på han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De skal en dag hver i barnehagen. Da får vi en dag hjemme med bare en av de. Mye krangling mellom dem for tiden så det blir godt for alle med to dager der de ikke er sammen hele dagen.  

Anonymkode: 0a759...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke I år, for jeg har fri.  Men I fjor meldte jeg de på i romjulen fordi vi jobbet. Var veldig få barn der da,  så vil helst unngå det hvis jeg har mulighet.  

Anonymkode: 9a798...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sende dem i barnehagen hvis vi måtte jobbe og lot dem være hjemme h is vi var hjemme. Barnehagen kan ikke kreve at barnet kommer selv om dere har satt dem opp. Dere betaler for plassen uansett. Det er ikke noe å bry seg om. Bare skriv dem opp hvis dere tror det kan bli nødvendig å bruke plassen.

Anonymkode: 074e7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sende dem i barnehagen hvis vi måtte jobbe og lot dem være hjemme h is vi var hjemme. Barnehagen kan ikke kreve at barnet kommer selv om dere har satt dem opp. Dere betaler for plassen uansett. Det er ikke noe å bry seg om. Bare skriv dem opp hvis dere tror det kan bli nødvendig å bruke plassen.

Anonymkode: 074e7...8a3

Selvfølgelig er det det. Det er snakk om avspasering når barnegruppa er liten eller stor. Men selvfølgelig, det er jo ikke noe poeng i å vise hensyn til andre enn seg selv. Som igjen kan gå utover ditt barn eller helsa til ansatte. God jul 🎄

Anonymkode: b923f...e61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det det. Det er snakk om avspasering når barnegruppa er liten eller stor. Men selvfølgelig, det er jo ikke noe poeng i å vise hensyn til andre enn seg selv. Som igjen kan gå utover ditt barn eller helsa til ansatte. God jul 🎄

Anonymkode: b923f...e61

Det er ofte man ikke vet flere uker på forhånd om man vil bruke barnehagen. Da må man sørge for å holde muligheten åpen. Barnehagen har ikke anledning til å kreve at barna kommer. Om det blir få barn en dag blir det god tid til det enkelte barnet. Det er ingen krise.

Anonymkode: 074e7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at de ønsker å vite hvor mange barn som kommer. Må være fortærende hvis de bemannet for 20 og det bare kommer fem...

De ansatte ønsker jo også å ha fri med familien.

Jeg skrev fri de aktuelle dagene, i år har vi heldigvis mye fri i romjula. Skulle det bli krise er vi også så heldige at studenten vår er hjemme på juleferie og kan passe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg sende dem i barnehagen hvis vi måtte jobbe og lot dem være hjemme h is vi var hjemme. Barnehagen kan ikke kreve at barnet kommer selv om dere har satt dem opp. Dere betaler for plassen uansett. Det er ikke noe å bry seg om. Bare skriv dem opp hvis dere tror det kan bli nødvendig å bruke plassen.

Anonymkode: 074e7...8a3

Hvid¨s mange gjør sånn, så kan man risikere at tilbudet blir dårligere et annet år, men det det tenker dere ikke på. Det ble konsekvensen i bhg her

Anonymkode: d1bd2...f4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Skulle fått lavere beløp på regningen dersom man har barna hjemme mye fra bhg en måned

Anonymkode: 343a6...c11

De ansatte skal fortsatt ha lønn, så det hadde vel vært vanskelig. 

Anonymkode: 2b881...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ofte man ikke vet flere uker på forhånd om man vil bruke barnehagen. Da må man sørge for å holde muligheten åpen. Barnehagen har ikke anledning til å kreve at barna kommer. Om det blir få barn en dag blir det god tid til det enkelte barnet. Det er ingen krise.

Anonymkode: 074e7...8a3

Haha😄 Dummeste unnskyldningen! Selvsagt vet en om en må jobbe eller ikke. Men klart, er jo ikke noe å bry seg om at andre må jobbe selv om det kanskje ikke hadde vært behov...

Anonymkode: 0e164...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha😄 Dummeste unnskyldningen! Selvsagt vet en om en må jobbe eller ikke. Men klart, er jo ikke noe å bry seg om at andre må jobbe selv om det kanskje ikke hadde vært behov...

Anonymkode: 0e164...681

Du vet kanskje akkurat når du skal jobbe. Jeg vet det ikke. Kommer det snø må eg for eksempel brøyte, kø.mer det ekstrabestillinger må jeg gjøre klar varer osv.

Venninnen min jobber som vikar. Hun  kan blii oppringt  når som helst.

Mannen min har det på samme måte. Oppgaver kan dukke opp på kort varsel.

Anonymkode: 074e7...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mi på 1,5 år har fri 27 og 28. Barnehage 29, fordi hun elsker å være i bhg og jeg vet at hun kommer til å kose seg glugg ihjel der etter 1 uke hjemme med mamma (og pappa men han jobber). 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha😄 Dummeste unnskyldningen! Selvsagt vet en om en må jobbe eller ikke. Men klart, er jo ikke noe å bry seg om at andre må jobbe selv om det kanskje ikke hadde vært behov...

Anonymkode: 0e164...681

Ikke alle som er velsignet med fast jobb.  Går man som ringevikar er det bare å møte opp fordi man ikke har råd til å si nei. 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mi på 1,5 år har fri 27 og 28. Barnehage 29, fordi hun elsker å være i bhg og jeg vet at hun kommer til å kose seg glugg ihjel der etter 1 uke hjemme med mamma (og pappa men han jobber). 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Hun hadde nok elsker enda mer å få være sammen med mammaen sin. Hun er 1!!!!!! År. Hun har ingenting å gjøre i barnehagen dersom hun ikke må være der. 

Jeg jobber på småbarnsavdeling og blir helt oppgitt over dagens foreldre som velger å levere de minste og mest sårbare fra seg når de ikke må. I jula er det meldt at 9 av 14 barn skal komme på småbarnsavdelingen. På de to store avdelingene skal 8 av 40 barn komme.

3 av barna på småbarn har foreldre som skal jobbe så de må selvsagt komme. Men resten av foreldrene har fri!!!!!! Og lar eldre søsken ha fri!!! 

Mens ettåringen må være i barnehagen sammen med personale som de ikke kjenner godt og vikarer. Det er en skremmende utvikling. 

Anonymkode: 2545c...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha mine 3 i bhg disse dagene, fra 08.-13.00. Jeg har fri,men mannen ikke. 

Jeg gjør det rett og slett for å ha mulighet til å hente meg inn igjen. Jeg jobber 100%, alle er under 5,5, og nå er jeg litt på felgen. Har aldri gjort det tidligere, så denne gangen skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det på den måten. Ja, jeg har valgt å få barn. Ja, jeg har valgt å få de tett. Men nei, det ver ikke mye koselig for 3 små å være hjemme med en sliten mamma. Men tenk så gøy vi får det fra kl 13.00, når både mamma og pappa kan være sammen med de, og finne på hyggelige ting. 

😊 

Ps; Jeg ser på svaret mitt at jeg nok har litt dårlig samvittighet, selv om jeg har bestemt meg for å ikke ha det.  

Anonymkode: 6258e...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ha mine 3 i bhg disse dagene, fra 08.-13.00. Jeg har fri,men mannen ikke. 

Jeg gjør det rett og slett for å ha mulighet til å hente meg inn igjen. Jeg jobber 100%, alle er under 5,5, og nå er jeg litt på felgen. Har aldri gjort det tidligere, så denne gangen skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det på den måten. Ja, jeg har valgt å få barn. Ja, jeg har valgt å få de tett. Men nei, det ver ikke mye koselig for 3 små å være hjemme med en sliten mamma. Men tenk så gøy vi får det fra kl 13.00, når både mamma og pappa kan være sammen med de, og finne på hyggelige ting. 

😊 

Ps; Jeg ser på svaret mitt at jeg nok har litt dårlig samvittighet, selv om jeg har bestemt meg for å ikke ha det.  

Anonymkode: 6258e...d87

Helt innafor. Slapp av og kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha😄 Dummeste unnskyldningen! Selvsagt vet en om en må jobbe eller ikke. Men klart, er jo ikke noe å bry seg om at andre må jobbe selv om det kanskje ikke hadde vært behov...

Anonymkode: 0e164...681

Ikke alle vet om de må jobbe eller ikke i romjula innen fristen for påmelding i bhg for julefri. Har jeg ikke fått svar fra min leder om jeg får fri fra jobb eller ikke, så må jeg helgardere meg og melde barna på bhg i romjula. 

Anonymkode: 2f4e2...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal ha mine 3 i bhg disse dagene, fra 08.-13.00. Jeg har fri,men mannen ikke. 

Jeg gjør det rett og slett for å ha mulighet til å hente meg inn igjen. Jeg jobber 100%, alle er under 5,5, og nå er jeg litt på felgen. Har aldri gjort det tidligere, så denne gangen skal jeg ikke ha dårlig samvittighet for å gjøre det på den måten. Ja, jeg har valgt å få barn. Ja, jeg har valgt å få de tett. Men nei, det ver ikke mye koselig for 3 små å være hjemme med en sliten mamma. Men tenk så gøy vi får det fra kl 13.00, når både mamma og pappa kan være sammen med de, og finne på hyggelige ting. 

😊 

Ps; Jeg ser på svaret mitt at jeg nok har litt dårlig samvittighet, selv om jeg har bestemt meg for å ikke ha det.  

Anonymkode: 6258e...d87

Det hørtes ut som en kjempegod plan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun hadde nok elsker enda mer å få være sammen med mammaen sin. Hun er 1!!!!!! År. Hun har ingenting å gjøre i barnehagen dersom hun ikke må være der. 

Jeg jobber på småbarnsavdeling og blir helt oppgitt over dagens foreldre som velger å levere de minste og mest sårbare fra seg når de ikke må. I jula er det meldt at 9 av 14 barn skal komme på småbarnsavdelingen. På de to store avdelingene skal 8 av 40 barn komme.

3 av barna på småbarn har foreldre som skal jobbe så de må selvsagt komme. Men resten av foreldrene har fri!!!!!! Og lar eldre søsken ha fri!!! 

Mens ettåringen må være i barnehagen sammen med personale som de ikke kjenner godt og vikarer. Det er en skremmende utvikling. 

Anonymkode: 2545c...d05

Mulig du har rett, men det var ikke en slik holdning jeg møtte når jeg snakket om dette med hennes pedagogiske leder, tvert i mot, hun er også av lik oppfatning som meg.

Hun kjenner de som skal være i bhg, både barna og de voksne som skal være der. Hadde hun ikke gjort det hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det, det var en forutsetning.

Jeg er veldig trygg på vår avgjørelse ovenfor vår datter! 

Ps: hun er ikke 1 år... hun er 1,5 eller 20 måneder hvis jeg skal være helt korrekt. 

 

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, *Miss Marple* skrev:

Det hørtes ut som en kjempegod plan! 

Støtter avgjørelsen din 100 % !  

Anonymkode: 0c2ea...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 22.15, Anonym bruker skrev:

I år skal de ikke i bhgen eller på SFO, tidligere år har de vært 1-2 dager da jeg jobber i barnehage og når foreldre som er i permisjon m småsøsken eller har "aktive og rastløse" barn som må i bhgen til tross for at foreldrene har fri må kan ikke jeg få fri heller... Barnehagene er oppe som vanlig fra 07.00 til 17.00, jeg skal jobbe 8 timer en dag men tar ungene mine med på jobb om ikke mannen får fri. 

Anonymkode: d4fc1...25c

Akkurat det med rastløse barn skjønner jeg ikke. Det er jo oftest ingen i barnehagen og bare voksne. Så da blir det liksom å være rastløs der i steden. Hvorfor får dere unger hvis dere ikke vil være med dem?

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ofte man ikke vet flere uker på forhånd om man vil bruke barnehagen. Da må man sørge for å holde muligheten åpen. Barnehagen har ikke anledning til å kreve at barna kommer. Om det blir få barn en dag blir det god tid til det enkelte barnet. Det er ingen krise.

Anonymkode: 074e7...8a3

Hvorfor vet du ikke flere uker på forhånd om du har fri? Det høres merkelig ut.

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Mordi skrev:

Skjønner ikke helt greia med å være så bastant på "Selvfølgelig skal barna deres være hjemme når dere har fri selv!"

Barn er da forskjellige, og har forskjellige behov.

Noen barn har også LYST til å gå i bhg, og får velge dette selv. Noen har det såpass morsomt i bhg at det er hyggelig at de får noen timer der om dagen selv om man selv har fri.

Høres jo ut som alle barn har det forferdelig i bhg, og det håper jeg da ikke er tilfellet.

Etter noen dager hjemme i julen så er det mange barn som gleder seg til et par dager i bhg igjen før nok noen dager fri. Barn trenger ikke hente seg inn og sove lenge. De færreste barn blir utslitte av å gå i bhg, er iallefall min erfaring.

Men de har nok mer LYST til å være hjemme og skape juleminner med familien sin. 

Ser også at det er mange som skriver at barna kjeder seg og blir rastløse hjemme, og at de har det bedre i barnehagen. Så argumenterer de mot dem som sier at de har det bedre hjemme og sier at hvis bhg ikke aktiviserer og får barna til å ha det helt fantastisk gjør de ikke jobben sin...

Ser noen feilen her?

Det er vel først og fremst vi som foreldre som har ansvar for å gi barna en god jul...

Anonymkode: b95c8...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor vet du ikke flere uker på forhånd om du har fri? Det høres merkelig ut.

Anonymkode: b95c8...b6c

Kanskje hun jobber i barnehagen, og ikke veit om hun har fri før foreldrene har levert inn lappene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...