Gå til innhold

Sender dere barna i bh den 27,28 og 29 desember?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir barnet/barna i bhg halv dag eller en hel dag? I bhg vår fikk vi opplyst at vi måtte gi beskjed om barnet skal være i barnehagen de datoen pga ferie avvikling. Barnehagen åpner senere enn vanlig og stenger tidligere de datoene. Fått beskjed om at det er bindende, altså hvis jeg har sagt at barnet skal være i bhg så må det i praksis faktisk skje. Lurer på hva som skjer om ikke jeg sender barna i bhg? 

Anonymkode: 204b5...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvorfor ikke bare bestemme seg nå? Du vet vel om du / dere har fri fra jobb eller ikke?

Vi har fri hele romjulen, og da skal selvfølgelig barna ha fri også.

Anonymkode: 1f263...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det nesten ikke barn det i romjula. Vi har hatt barna det i romjula en dag et år vi ikke fikk fri begge to. Når minst en av oss voksne har hatt fri, ser jeg ingen grunn til å sende barna. 

Hvis du melder på uten at du leverer barnet dit kan de ikke gjøre noe annet enn å syns det er dårlig gjort av deg. Hvis mange gjør det samme, vil de ha ansatte på jobb som egentlig kunne tatt ut ferie eller avspassert, med det resultatet at de fridagene må tas ut andre dager hvor de er flere barn, dvs flere barn pr voksen da. De vet ikke om påmelding for å være vanskelige,men for å ha flest mulig voksne på jobb når det er mange barn der.

Anonymkode: 28e2b...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal tvillingene være i barnehagen 27. Fra kl 8-14.30. 

 

Hvorfor? Fordi de er høyt og lavt og trenger konstant tilsyn. Vi skal bruke denne dagen på de to skolebarna våre. De skal få all oppmerksomhet. Resten av jula skal vi kose oss alle sammen!

 

tvillingene har mye fri fra barnehagen og går korte dager hver dag.

Anonymkode: add72...996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke barnehagebarn lenger nå, men har ikke hatt barna i barnehagen når vi har hatt fri. Har hendt at jeg har jobbet, men da har mannen vært hjemme, og ungene har hatt fri.

Anonymkode: 16bf3...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei litta jente på 1 år og 10 måneder, og er tre uker fra termin i romjula og egentlig aleine med henne da pappaen er på jobb.

Her har jeg sagt at hun kommer, rett og slett fordi jeg ikke veit hvordan min form er - hun trenger at det skjer noe, og jeg trenger noe mer hvile for tiden. 

Regner med at vi ikke gjør det sånn hver jul, men i år ble det sånn. 

Anonymkode: 42d21...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir barnet/barna i bhg halv dag eller en hel dag? I bhg vår fikk vi opplyst at vi måtte gi beskjed om barnet skal være i barnehagen de datoen pga ferie avvikling. Barnehagen åpner senere enn vanlig og stenger tidligere de datoene. Fått beskjed om at det er bindende, altså hvis jeg har sagt at barnet skal være i bhg så må det i praksis faktisk skje. Lurer på hva som skjer om ikke jeg sender barna i bhg? 

Anonymkode: 204b5...0f9

Det som skjer, merker ikke du. Det går ut over barnet ditt senere, fordi de da må ha dårligere bemanning ved en annen anledning.

Poenget med bindende påmelding er at de håper at det får foreldrene til å tenke seg litt om, slik at de ikke melder barna på "i tilfelle". For de må sette opp bemanning etter hvor mange barn som er påmeldt. Og så ender det opp med mange flere voksne enn det hadde vært nødvendig, og de voksne har feriedager eller avspasering til gode som de kunne tatt ut disse dagene, men etter som de ikke får gjort det må de ta det ved en annen anledning. Og "ved en annen anledning" er det gjerne en helt vanlig hverdag med full barnegruppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det hender jeg eller mannen må jobbe litt, men da jobber vi ikke samtidig så barna kan få ferie.

Du vet vel om dere skal jobbe? Om dere har fri får selvfølgelig også ungene fri.

Anonymkode: 600b0...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnet vårt har fri fra bhg fom 22.desember tom nyåret. Grunnen er at vi er bortreist i jula, hos mine foreldre

 Hadde vi vært hjemme ville vi tatt barnet i bhg noen dager. Grunnen er at hun blir rastløs av å gå hjemme en hel dag samt at vi får unnagjort ting hjemme 

Anonymkode: 3fbae...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi fri alle sammen. Barna elsker barnehagen, så jeg ville ikke sett på det som verdens undergang om de måtte gå, men innrømmer glatt at det skal bli deilig med lange, late og morsomme familiedager sammen, med både voksne, skolebarn og barnehagebarn🌟😊

Anonymkode: 3eb51...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja for meg er det helt vanlige arbeidsdager å er alenemamma så blir nødt til å levere han på SFO de dagene.Å det blir dessverre fulle dager.

Anonymkode: b01cf...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt opp at 2-åringen skal i bhg. Samboeren jobber som alltid og jeg er hjemme med en nyfødt. Vet at hun heller vil i bhg enn å sitte her hjemme med meg og babyen siden vi ikke har noe familie eller noen å besøke i jula, skulle det endre seg så kan jeg ta henne fri på kort varsel, bhg er veldig greie slik. De vet vi har lite nettverk her og gir det lille ekstra for at vi skal få kabalen til å gå opp. Enormt takknemlig for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte gi beskjed til barnehage og sfo før 24. november. Barna skal være hjemme med oss.

Anonymkode: 3aba8...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har barna fri såfremt vi får det til. Har enda ikke hatt barna i BHG i romjula. Har fri annenhver romjul selv (jobber i BHG), mannen bruker alltid å spare noen dager ferie til jula, så om jeg må på jobb så er han hjemme :) 

Anonymkode: 6571a...472

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min skal være hjemme med meg. Men hadde jeg måttet jobbe og mormor ikke kunne passe ville jeg helt klart brukt barnehagen. Hun stortrives i barnehagen, og ville hatt det mye bedre der enn med en barnevakt hun knapt kjenner. 

Anonymkode: 98588...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...