Gå til innhold

Sykeoppfølgingssamtalen og graviditet


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dersom man er sykemeldt pga høytrisiko-svangerskap (man frykter svangerskapsforgiftning) men leder maser om en ny sykeoppfølgingssamtalen (første samtale er unnagjort). Må man ha ny samtale? 

Min sjef gjør alt for å tilrettelegge, men det går ikke med tilrettelegging, lege mener jeg må være 100% sykemeldt. Jeg har bedt om å ha sykeoppfølgingssamtalen pr tlf men leder insisterer å møtes. Leder gir seg ikke og mener jeg bør kunne jobbe litt, tror h*n vet bedre enn min lege.

Hva må jeg gjøre og hva kan jeg slippe?

Anonymkode: 32119...ffd

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Les på nav om dine plikter også. Arb giver maser pga reglementet krever det. Organiser Evt et dialogmøte mellom arb giver, nav og fastlege (oftest Tlf konferanse) hvor legen da kan fremme en erklæring så arb giver vet hva som bør og ikke bør gjøres, og fastlegen kan høre "maset". 

Har vært igjennom to risikosvangerskap , og utallige dialogmøter. -men her har nav vært den som maser.

Anonymkode: 9e07e...34b

Lenke til kommentar

Dersom det er «åpenbart unødvendig» trenger man ikke gjennomføre samtale. En graviditet varer ikke evig. Jeg mener dette er åpenbart unødvendig i ditt tilfelle. Hilsen leder :)

Anonymkode: ec743...f64

Lenke til kommentar
På 9.12.2017 den 19.10, Anonym bruker skrev:

Dersom det er «åpenbart unødvendig» trenger man ikke gjennomføre samtale. En graviditet varer ikke evig. Jeg mener dette er åpenbart unødvendig i ditt tilfelle. Hilsen leder :)

Anonymkode: ec743...f64

Åh. Skulle gjerne hatt deg som min leder. Hvem bestemmer om dette er åpenbart unødvendig? Jeg kommer igjen til å be sjefen min om å ha dette dialogmøtet pr tlf da det å møtes fysisk blir en for stor utfordring. Men tipper h*n kommer til å insistere på å møtes. 

Anonymkode: 32119...ffd

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...