Gå til innhold

Gårdsbesøk: Et litt teit spørsmål om dress :) Og en liten avsporing


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke vaske dressene mer enn jeg må, men skal på gård med ungene - med dress på - og det er dritt og skitt og møkk og hestepærer og hvem vet hva. En gård. Jeg har jobba på gård og vært mye på gård så veit at det gjerne er skittent der. 

Har dere en egen dress til sånne ting, eller bruker dere findressen til 1599 kr og hiver den i vaskemaskinen? 

Avsporing: Hvor mye tåler egentlig dresser å bli vaska? (Hvor mange ganger?) Husker jeg vaska en reimatecdress (med yttertøysvaskemiddel og hele pakka) 3-4 ganger i løpet av en sesong, da tok den inn vann etter hvert. Den ser like fin ut, svært slitesterk, men ikke vanntett i det hele tatt lenger... Var fullstendig vanntett da jeg kjøpte den for ca 1200 kroner, så ingen billig dress dette. Har skrevet en tråd her inne for lenge siden om vasking av dress (da parkdress?) der jeg fikk "kjeft" fordi jeg hadde skrubbet dressen i dusjen for å få bort flekker. Så tydelig at de ikke tåler allverden?

 

Anonymkode: 10e3c...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri tenkt over hvor ofte jeg vasker de.. gjør det når det trengs .. har også reima.. gått helt fint 😊

Anonymkode: 3e0ac...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor kaldt det er der du bor, men hadde det gått an med regndress med ullgenser under?

 

Anonymkode: 5e43e...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker ikke vinterdressen i fjøset. Bruker enten vanlige klær (er varmt hos dyrene) eller regnklær med noe innom. 

Anonymkode: c864c...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på gård, så det blir nok litt annerledes. Mine barn har egne fjøsdresser. Ikke bare på grunn av at de blir møkkete, men også fordi det setter seg lukt i dem. Og hvis den samme dressen da skal brukes i barnehagen eller på skolen etterpå, må den vaskes. 

Jeg ville ha latt barna bruke nesten hva som helst annet enn den dyre "hoveddressen". Har de noen andre uteklær? Skalljakke og bukse? Skiklær? Regntøy? Med ull under klarer det seg for en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Aldri tenkt over hvor ofte jeg vasker de.. gjør det når det trengs .. har også reima.. gått helt fint 😊

Anonymkode: 3e0ac...b34

Kanskje vaskemaskinen min er for god!

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke hvor kaldt det er der du bor, men hadde det gått an med regndress med ullgenser under?

Anonymkode: 5e43e...8a3

Ja, jeg kunne hatt regndress med ull under. Men hvor mye kler man på i -2 grader? Da ville jeg normalt sett hatt på ullundertøy under tykk vinterdress. Men under regndress, vil det da holde med ullundertøy, tykk ulldress og regndress utenpå? Pluss regnvotter med ullvotter inni og lue og hals...

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi bruker ikke vinterdressen i fjøset. Bruker enten vanlige klær (er varmt hos dyrene) eller regnklær med noe innom. 

Anonymkode: c864c...78b

Ok. Men det er ikke kun i fjøs, det er utendørs også. Egentlig mest utendørs, men man kan (og vil) gå inn til dyrene. 

34 minutter siden, Superdolly skrev:

Jeg bor på gård, så det blir nok litt annerledes. Mine barn har egne fjøsdresser. Ikke bare på grunn av at de blir møkkete, men også fordi det setter seg lukt i dem. Og hvis den samme dressen da skal brukes i barnehagen eller på skolen etterpå, må den vaskes. 

Jeg ville ha latt barna bruke nesten hva som helst annet enn den dyre "hoveddressen". Har de noen andre uteklær? Skalljakke og bukse? Skiklær? Regntøy? Med ull under klarer det seg for en dag.

Eldste har en vinterjakke og en vinterbukse som det "ikke er så farlig med", fra i fjor, ganske slitt. Og regndress.

Yngste har bare regntøy... 

 

Det er meldt to minus. Igjen, vil det holde med ullundertøy, hjemmestrikket/tykk ulldress + regntøy over? Drar jo hjem hvis det blir kaldt, men vil jo prøve å kle på riktig. Bruker aldri regntøy på denne tiden av året så aner ikke jeg :P 

Anonymkode: 10e3c...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er meldt to minus. Igjen, vil det holde med ullundertøy, hjemmestrikket/tykk ulldress + regntøy over? Drar jo hjem hvis det blir kaldt, men vil jo prøve å kle på riktig. Bruker aldri regntøy på denne tiden av året så aner ikke jeg :P 

Anonymkode: 10e3c...0b3

Det holder fint hvis det ikke er mye vind. Her jeg bor er det meldt liten kuling i morgen, og da kan det bli litt surt.

Anonymkode: 2cf32...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det farlig med fjøslukt i reimadressen da? Når har du egentlig tenkt å bruke den? Når barnet skal besøke kongen på slottet? 

Anonymkode: 42621...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...