Gå til innhold

Bruker du vogn til 2-åringen din?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes du barnet begynner å bli for stort? Jeg føler liksom at min 2-åring er så "liten", mye mindre enn sin storesøster. Storesøsteren er 4 år og ganske stor for alderen, slutta med vogn da hun var 2 år, men med minste føler jeg at hun er så mye mindre (fordi hun sammenlignes med storesøster som er så stor). Hvor mye bør 2-åringer gå selv? Har dere med dere vogn i sommerferien når dere har med dere en på 2,5 år? 

I sommer brukte vi vogn, men da var hun jo bare 1,5 år så det var jo en selvfølge for oss. Hun liker å sitte i vogn heldigvis så kan bruke det.

Anonymkode: 49090...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minimalt. Kun om vi ska på lengre shoppingturer i byen (mange timer) eller typ dyreparken/kongeparken. 

Til hverdags går han selv. Går til of fra barnehagen for eksempel. 

Anonymkode: 1e52d...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger han det så bruker du det :) 

min sluttet når han var 1år og begynte å gå, da nektet han vogn og vi gikk over til bæremeis og sitte på skuldre når han ble sliten. Men hadde han villet så hadde jeg gjerne brukt vognen et par år til. 

Anonymkode: 1cefa...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Minimalt. Kun om vi ska på lengre shoppingturer i byen (mange timer) eller typ dyreparken/kongeparken. 

Til hverdags går han selv. Går til of fra barnehagen for eksempel. 

Anonymkode: 1e52d...d3a

Ja, går og til og fra barnehagen her også. I butikker sitter hun i handlevognen. Så bruker det nok ganske mye som du gjør, hvis vi skal til byen i 1,5-3 timer og handle. Lettere å holde styr på barnet i vogn enn løpende rundt, er i trassalder også så hører ikke etter... :P 

 

Anonymkode: 49090...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Trenger han det så bruker du det :) 

min sluttet når han var 1år og begynte å gå, da nektet han vogn og vi gikk over til bæremeis og sitte på skuldre når han ble sliten. Men hadde han villet så hadde jeg gjerne brukt vognen et par år til. 

Anonymkode: 1cefa...0f1

Ok :) Kan ikke bruke bæremeis etc, sliter med bekkenet :o Men godtar heldigvis vogn ja.

Ser ikke rart ut med en på 2-2,5 år i vogn liksom? 

Anonymkode: 49090...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vogn til og fra barnehagen. Han kan gå selv, men da bruker vi nærmere en time, og det er litt dårlig gjort overfor storebror som går på et kvarter. I hverdagen er i praksis alternativet å kjøre bil.

Eldste brukte vogn i hverdagen til han var tre og et halvt. Da var det tre kilometer til barnehagen, og med vogn fikk han gå i alle fall en del av veien, mens alternativet var å ikke gå i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes du barnet begynner å bli for stort? Jeg føler liksom at min 2-åring er så "liten", mye mindre enn sin storesøster. Storesøsteren er 4 år og ganske stor for alderen, slutta med vogn da hun var 2 år, men med minste føler jeg at hun er så mye mindre (fordi hun sammenlignes med storesøster som er så stor). Hvor mye bør 2-åringer gå selv? Har dere med dere vogn i sommerferien når dere har med dere en på 2,5 år? 

I sommer brukte vi vogn, men da var hun jo bare 1,5 år så det var jo en selvfølge for oss. Hun liker å sitte i vogn heldigvis så kan bruke det.

Anonymkode: 49090...6c8

4 åringen vår var liten for aldern. Hun brukte vogn da vi var på ferie i storbyer osv. Ser ikke problemet. Hun gikk mesteparten av tiden, men kjekk å ha. Og veldig kjekk å ha jakker og mat osv oppi også

Anonymkode: 6604f...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok :) Kan ikke bruke bæremeis etc, sliter med bekkenet :o Men godtar heldigvis vogn ja.

Ser ikke rart ut med en på 2-2,5 år i vogn liksom? 

Anonymkode: 49090...6c8

Selvfølgelig ikke ! Og hvem bryr seg?? Jeg bryr meg mer om 4 åringen enn om en fremmed dame måtte tenke altså. En 2 åring er fortsatt liten. Skjerpings!

Anonymkode: 6604f...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

4 åringen vår var liten for aldern. Hun brukte vogn da vi var på ferie i storbyer osv. Ser ikke problemet. Hun gikk mesteparten av tiden, men kjekk å ha. Og veldig kjekk å ha jakker og mat osv oppi også

Anonymkode: 6604f...97f

Ja, er det.. og kjekk å ha julegaver i når man handler det ;) Hvor liten var hun? Spør av nysgjerrighet da min 4-åring er så stor. Bruker 122-128

Anonymkode: 49090...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig ikke ! Og hvem bryr seg?? Jeg bryr meg mer om 4 åringen enn om en fremmed dame måtte tenke altså. En 2 åring er fortsatt liten. Skjerpings!

Anonymkode: 6604f...97f

Jeg også, men jeg lurer fortsatt på om det ser rart ut. Jeg har ofte tenkt at det ser rart ut når jeg ser 5-åringer i vogn. Dvs 5-åringer, ikke store 3-åringer :P 

Anonymkode: 49090...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt brukte vi vogn. Det er mange situasjoner hvor vogn både er tryggest og best. 

Heller vogn enn å tviholde i hånden eller bære. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte vogn til de var nesten 4 år begge to. 

Jeg gir blaffen i hva andre tenker og mener om det. Det funket for oss. 

Og jeg hadde ALDRI dratt på ferie uten vogn til en 2 åring! 

Yngste måtte bruke vogn i 2 uker rett før han fylte 6 år fordi han hadde brukket foten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vogna masse, med eldre søsken så er det praktisk. Vis vi glemmer den, ender vi opp med og bære han og alle tingene dra de store.. Så for våres del er det enklest og bruke vogn. Han velger selv om han vil gå eller sitte oppi

Anonymkode: e059c...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men hun er heller ikke med på shopping og vi kjører til og fra barnehagen. På lengre turer bruker vi pulk eller nærmere hvis hun ikke orker å gå.

Anonymkode: 7ed5b...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok :) Kan ikke bruke bæremeis etc, sliter med bekkenet :o Men godtar heldigvis vogn ja.

Ser ikke rart ut med en på 2-2,5 år i vogn liksom? 

Anonymkode: 49090...6c8

Jeg er sånn "bæremamma", så bruker slynge, sele og bæremeis mye. Må gå og trene endel pga rygg/bekken(løsning) selv, og da er heller ikke vogn praktisk bestandig. -og får bedre plass i bilen 😁 

Om det ser rart ut med 2åring i vogn?! Kunne ikke brydd meg mindre, for og være ærlig. Orker ikke å bruke energi på andres valg der 😅

Anonymkode: 1cefa...0f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at for hver skritt du tar må 2 åringen gå 2-3 skritt. Så gåturen er dobbel så lang for 2 åringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min gikk selv mår han var 18mnd, men barn er jo forskjellige, men brukte vogn til og sove i,eller om vi skulle ekstra langt,men på korte turer og slik gikk han selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom an på hva vi skulle, de gikk mye selv fra de var ett år. Men skulle vi et sted med mye folk etc, så brukte vi vogn.Til og fra barnehagen brukte vi vogn frem til de var over fire. Ellers ville vi måtte stå opp kl 0400 for å rekke barnehagen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...