Gå til innhold

Jobb og sykdom


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål, noen som vet? Jeg søkte nylig om juleferie fra min jobb, men fikk avslag fordi sjefen sa at jeg hadde vært mye syk. Er tidligere sykdom en gyldig grunn for ikke å innfri ferieønsker? Jeg har ikke vært så mye syk og når jeg har vært det har jeg alltid sykemelding eller egenmelding.

Anonymkode: 1d294...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er 2 forskjellige ting - ferie og sykdom! Trodde de bare sa slik i skolen, at viss barnet hadde vært mye borte, så fikk det ikkje innvilget ferie...

Anonymkode: 9c226...e9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke 

Men leder har styringsrett når det gjelder innvilgelse av ferie. Så lenge du har fått gjennomfør lovpålagt ferie (tre uker sammenhengende om sommeren) kan han si nei. 

Kanskje han egentlig mener at andre er prioritert for ferie før deg. 

Anonymkode: 5ed25...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok også at han mener de andre blir prioritert først. Litt sent å spørre om juleferie nå?

Jeg spurte i mai for å være sikker på å få i julen.

Når det er sagt kan du forvente å få ferien i år i år og sjefen din skulle spurt deg tidligere hvordan du skulle få tatt ut restferien din. Har du mye ferie tilgode?

Anonymkode: 75f2f...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du har vært mye syk kan ha ført til at du ligger bak med at eidet eller at det av andre grunner er ekstra viktig at du er på jobb. Å kan dykdomsfraværet være relevant.

Anonymkode: 9ecf1...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har et spørsmål, noen som vet? Jeg søkte nylig om juleferie fra min jobb, men fikk avslag fordi sjefen sa at jeg hadde vært mye syk. Er tidligere sykdom en gyldig grunn for ikke å innfri ferieønsker? Jeg har ikke vært så mye syk og når jeg har vært det har jeg alltid sykemelding eller egenmelding.

Anonymkode: 1d294...398

At du alltid har sykemelding eller egenmelding er en selvfølge. Om du ikke har det er det skulk.
Dersom du har benyttet både egenmelding og sykemelding så har du jo vært en del borte, og da er det ganske naturlig at andre ansatte prioriteres før deg med tanke på hvem som skal få juleferie.

Du er også skandaløst sent ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...