Gå til innhold

Vanessa ?


Turteltrude

Anbefalte innlegg

Jeg og min samboer har endelig bestemt oss for Vanessa som navn til lillesøster som kommer i Januar. Vi har ei Madelen Alise fra før. 

Men vi ønsker mellomnavn (tradisjon i begge som familie). Enten om det er Vanessa som fornavn eller Mellomnavn

her er noen jeg liker 

- Emma Vanessa 

- Sarah Vanessa 

- Hannah Vanessa 

- Vanessa Othelie 

- Vanessa Louise 

- Vanessa Oleah 

 

kanskke noen her her tips til navn som under med Vanessa ?<3 setter stor pris på alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes Vanessa Sofie er kjempefint, eller Vanessa Oline 😍

Synes dere burde velge Vanessa som fornavn, da dette er mye mer sjeldent enn de andre 😊

Anonymkode: f2c32...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah Vanessa var jo veldig flott! Elegant og stilfullt. Håper dere velger den. Man unngår litt den "ung mor" greia.

De andre likte jeg ikke noe særlig. 

Og hvis Vanessa skal være først, slår jeg et slag for Vanessa Adelhen eller Vanessa Emilie.

Anonymkode: da681...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 20.46, Anonym bruker skrev:

Sarah Vanessa var jo veldig flott! Elegant og stilfullt. Håper dere velger den. Man unngår litt den "ung mor" greia.

De andre likte jeg ikke noe særlig. 

Og hvis Vanessa skal være først, slår jeg et slag for Vanessa Adelhen eller Vanessa Emilie.

Anonymkode: da681...81c

Vanessa Adelhen er jo ung-mor-navn deluxe! :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.12.2017 den 20.46, Anonym bruker skrev:

Sarah Vanessa var jo veldig flott! Elegant og stilfullt. Håper dere velger den. Man unngår litt den "ung mor" greia.

De andre likte jeg ikke noe særlig. 

Og hvis Vanessa skal være først, slår jeg et slag for Vanessa Adelhen eller Vanessa Emilie.

Anonymkode: da681...81c

Unngå 'ung mor'- stempel med Vanessa og et mellomnavn??  Der klarer du ikke. Og Vanessa Adelhen??? 

Anonymkode: eb8c8...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma Vanessa var fint☺️

Forslag:

Anna Vanessa

Ada Vanessa

June Vanessa 

Lilly Vanessa 

Lea Vanessa

Mia Vanessa 

Saga Vanessa 

Vilje Vanessa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Unngå 'ung mor'- stempel med Vanessa og et mellomnavn??  Der klarer du ikke. Og Vanessa Adelhen??? 

Anonymkode: eb8c8...1e3

Sarah Vanessa er da ganske ok, synes jeg :-)

Anonymkode: da681...81c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
On 05/12/2017 at 10:43 PM, Turteltrude said:

Jeg og min samboer har endelig bestemt oss for Vanessa som navn til lillesøster som kommer i Januar. Vi har ei Madelen Alise fra før. 

Men vi ønsker mellomnavn (tradisjon i begge som familie). Enten om det er Vanessa som fornavn eller Mellomnavn

her er noen jeg liker 

- Emma Vanessa 

- Sarah Vanessa 

- Hannah Vanessa 

- Vanessa Othelie 

- Vanessa Louise 

- Vanessa Oleah 

 

kanskke noen her her tips til navn som under med Vanessa ?<3 setter stor pris på alle svar!

Vanessa er et grufullt, glorete, harry navn som skriker lav kulturell kapital og arbeiderklasse lang vei. Hvorfor belemre barnet med et sånt navn?

 

Disse andre navnene du foreslår er ikke mellomnavn, men fornavn (et mellomnavn er et navn som Pettersen eller Haugen). De fleste (bortsett fra Oleah) er veldig fine og smakfulle. Hvorfor ikke bare gi barnet et av disse navnene? Kombinasjoner med to fornavn synes jeg ofte blir stygge uansett, og i alle fall er det tullete med navn der man insisterer på å bruke mer enn ett i det daglige. Mine oldeforeldre hadde inntil 4 fornavn men brukte selvsagt bare det ene.

Anonymkode: 9749c...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 20.46, Anonym bruker skrev:

Sarah Vanessa var jo veldig flott! Elegant og stilfullt. Håper dere velger den. Man unngår litt den "ung mor" greia.

De andre likte jeg ikke noe særlig. 

Og hvis Vanessa skal være først, slår jeg et slag for Vanessa Adelhen eller Vanessa Emilie.

Anonymkode: da681...81c

Elegant og stilfullt?  Unngå ung mor-greia? Vanessa Adelhen??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...