Gå til innhold

The Amazing Spidermammas amazing dibber-julekalender


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Jeg kommer til å få sixpack innen 24. desember😂Dette er så hysterisk morsomt, mannen tror det virkelig har rablet for meg nå😂

Man har ikke mer moro enn man lager selv, og her har DIB stått på! 😁

Jeg har hodet fullt av merkelige bilder etter 15 sider med denne julekalenderen! 🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nordisk skrev:

Man har ikke mer moro enn man lager selv, og her har DIB stått på! 😁

Jeg har hodet fullt av merkelige bilder etter 15 sider med denne julekalenderen! 🙈😂

Samme her😆

Jeg var på plantasjen tidligere idag for å kjøpe julenek og noe annet. Jeg fant ikke julenek og tenkte jeg skulle spørre en av de ansatte om de hadde. Men jeg kom ikke så langt fordi i hodet mitt tenkte jeg på Jolenek med sine kålfargede øyne og gikk rundt å lo for meg selv. Turde rett og slett ikke å spørre etter det for var redd jeg skulle knekke sammen i latter og fremstå som helt gal😂 Jeg fant det til slutt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, ღTyrkiskPepperღ skrev:

Samme her😆

Jeg var på plantasjen tidligere idag for å kjøpe julenek og noe annet. Jeg fant ikke julenek og tenkte jeg skulle spørre en av de ansatte om de hadde. Men jeg kom ikke så langt fordi i hodet mitt tenkte jeg på Jolenek med sine kålfargede øyne og gikk rundt å lo for meg selv. Turde rett og slett ikke å spørre etter det for var redd jeg skulle knekke sammen i latter og fremstå som helt gal😂 Jeg fant det til slutt;)

Haha! Jeg ser det for meg!

Hadde det ikke vært fantastisk om du faktisk spurte etter Jolenek, også viste det seg at dama på Plantasjen er her på DIB, og hun svarte med et glimt i øyet «med eller uten Chateau-Briand?». 

Endret av Nordisk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nordisk skrev:

Haha! Jeg ser det for meg!

Hadde det ikke vært fantastisk om du faktisk spurte etter er Jolenek, også viste det seg at dama på Plantasjen er her på DIB, og hun svarte med et glimt i øyet «med eller uten Chateau-Briand?». 

Åh! - DET ville jeg elsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nordisk skrev:

Haha! Jeg ser det for meg!

Hadde det ikke vært fantastisk om du faktisk spurte etter Jolenek, også viste det seg at dama på Plantasjen er her på DIB, og hun svarte med et glimt i øyet «med eller uten Chateau-Briand?». 

Haha, da hadde jeg knekt sammen i latter😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fru Banderas skrev:

Det KAN være støtende for veg(etari)anere. Hva med Blafrende Nøttestekgardin? Svaiende Soyagardin?

Svaiende Soyagardin! Det kan ikke være støende for noen, og har en fin lyd. Sug Lut - om du ikke tar det, så tinger jeg! Svaiende Soyagardin er et fantastisk navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, sug lut skrev:

En ting som har blitt glemt her i morobrusrusen er hva alle Eva Blaums - og enkelte andres - barn skal få til jul. Jeg snakker altså om mange barn som må få gaver:

Avec, Blenda, Glock, Bazooka, Jolenek (og hans slektninger Påskenek og Rednek), Luke, Stevia, Chateau-Briand, Lumbago, trillingene Max Factor, Pepsi Max og Maxi Pad, og deres lillesøster Maxi Cosi, samt søskenbarna deres, kusineTena  og kjønnsflytende kusinefetter Tena André.

@Evablaum, du er ansvarlig for svært mange av disse håpefulle - blir det geit på hele gjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle forklare ulike deler av en indrefilet til mannen i går, og beste delen er chateau briand, han lurte på hvorfor jeg lo når jeg bare sto der med kjøttet likesom..... https://www.thespruce.com/chateaubriand-recipe-1375530 

....og der har vi også fyren, elsker google! https://en.wikipedia.org/wiki/François-René_de_Chateaubriand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk Nilsen skrev:

Jeg skulle forklare ulike deler av en indrefilet til mannen i går, og beste delen er chateau briand, han lurte på hvorfor jeg lo når jeg bare sto der med kjøttet likesom..... https://www.thespruce.com/chateaubriand-recipe-1375530 

....og der har vi også fyren, elsker google! https://en.wikipedia.org/wiki/François-René_de_Chateaubriand

Ser at C.B. er litt eldre enn jeg trodde. 😱Eller er dette kanskje C.B. den eldre? 👴🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nordisk skrev:

Ser at C.B. er litt eldre enn jeg trodde. 😱Eller er dette kanskje C.B. den eldre? 👴🏻

I de kretsene driver man vel med oppkalling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nordisk skrev:

Og muligens innavl...

Det finnes noen dyr, eller amøber eller celler, husker ikke helt (jeg er ikke biolog) som reproduserer seg selv, gjør det ikke? Kanskje C-B er en slik? Han kloner seg selv på en måte, så han kan finnes i tre aldre samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer på reinkarnasjon. Jolenek så jeg forresten på spark over Mjøsa for en times tid siden. Tror dere han har stukket av fra CB?

Anonymkode: 7be3a...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tror mer på reinkarnasjon. Jolenek så jeg forresten på spark over Mjøsa for en times tid siden. Tror dere han har stukket av fra CB?

Anonymkode: 7be3a...dcd

What? 😱 Hvordan vet du at det var VÅR Jolenek, og ikke bare en annen hvilken som helst Jolenek? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luke 17. Svenskehandel.

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om tips til hva man kan kjøpe billig i Sverige, bortsett fra juleøl og hyllebærsaft. 

Gullkorn og Lillebjørn foreslår bacon og ribbe. AmaNdine er oppgitt over alle som KJØPER svinekjøtt, det går jo mye raskere å slenge ihop en gris selv. Giss husker plutselig hvorfor hun gruer seg til jul. I fjor var det tante Sylte og onkel Galte som forsvant sporløst, og året før der var det nevøen hennes, en liten pattegris ved navn Hansemann. En lavkarboekstremist mener at det er tross alt bedre å spise en liten nevø enn å spise lussekatter. 

Oslofrk foreslår Caprisonne. Eva Blaum synes at folk velger så snobbete navn på barna sine for tida, hva er galt med navn som Birger og Jarle? Anonym bruker 2 peprer plutselig tråden med 79 innlegg om Jarle, og ingen slipper til med noe som helst på en lang stund. Hi forteller at hun så en dame i superheltkostyme som var blitt tatt i grensetollen - hun hadde tydeligvis gjemt unna både sprit og piller i noen merkelige undertøysinnretninger. 

Fandens Oldemor synes det er rart at folk gidder å smugle piller, det finnes veldig mye bra piller på Ebay. Modesty Blaise synes det er rart at folk gidder å smugle sprit selv når det er så mye god smuglersprit å få kjøpt. AmaNdine er oppgitt over at ikke flere brenner hjemme, samfunnet krakelerer i kantene når folk ikke lenger holder på gamle tradisjoner.

Imens sitter Hi i bilen på vei til Sverige og drømmer om et annet liv - uten ronkegarasje og grønn stær, kanskje med en kjekk håndverker som ---- åhhh. Og dermed blir Kira nødt til å stenge tråden igjen pga håndverkerfantaseringsforbudet. Hi blir forbannet, hun rakk ikke å fantasere ferdig, og dessuten gjelder vel ikke forumets regelverk i Sverige?!  Tante Grusom master of Law slår opp i den store lovsamlingen sin, og hun kan bekrefte at forumets regler gjelder overalt, uansett, så lenge man har opprettet bruker. Pokker! utbryter Hi og tenker mismodig på gräddost og kjöttbullar istedet. 

Endret av the amazing spidermamma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 17. Svenskehandel.

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om tips til hva man kan kjøpe billig i Sverige, bortsett fra juleøl og hyllebærsaft. 

Gullkorn og Lillebjørn foreslår bacon og ribbe. AmaNdine er oppgitt over alle som KJØPER svinekjøtt, det går jo mye raskere å slenge ihop en gris selv. Giss husker plutselig hvorfor hun gruer seg til jul. I fjor var det tante Sylte og onkel Galte som forsvant sporløst, og året før der var det nevøen hennes, en liten pattegris ved navn Hansemann. En lavkarboekstremist mener at det er tross alt bedre å spise en liten nevø enn å spise lussekatter. 

Oslofrk foreslår Caprisonne. Eva Blaum synes at folk velger så snobbete navn på barna sine for tida, hva er galt med navn som Birger og Jarle? Anonym bruker 2 peprer plutselig tråden med 79 innlegg om Jarle, og ingen slipper til med noe som helst på en lang stund. Hi forteller at hun så en dame i superheltkostyme som var blitt tatt i grensetollen - hun hadde tydeligvis gjemt unna både sprit og piller i noen merkelige undertøysinnretninger. 

Fandens Oldemor synes det er rart at folk gidder å smugle piller, det finnes veldig mye bra piller på Ebay. Modesty Blaise synes det er rart at folk gidder å smugle sprit selv når det er så mye god smuglersprit å få kjøpt. AmaNdine er oppgitt over at ikke flere brenner hjemme, samfunnet krakelerer i kantene når folk ikke lenger holder på gamle tradisjoner.

Imens sitter Hi i bilen på vei til Sverige og drømmer om et annet liv - uten ronkegarasje og grønn stær, kanskje med en kjekk håndverker som ---- åhhh. Og dermed blir Kira nødt til å stenge tråden igjen pga håndverkerfantaseringsforbudet. Hi blir forbannet, hun rakk ikke å fantasere ferdig, og dessuten gjelder vel ikke forumets regelverk i Sverige?!  Tante Grusom master of Law slår opp i den store lovsamlingen sin, og hun kan bekrefte at forumets regler gjelder overalt, uansett, så lenge man har opprettet bruker. Pokker! utbryter Hi og tenker mismodig på gräddost og kjöttbullar istedet. 

Caprisonne!

Jeg hater Caprisonne, men digger virkelig denne julekalenderen over alt. Har gjemt meg på do og ler så tårene pipler, mens køen vokser utenfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nordisk skrev:

What? 😱 Hvordan vet du at det var VÅR Jolenek, og ikke bare en annen hvilken som helst Jolenek? 

Men i jøssenavn......sier du at det finnes flere av disse Joleneka? Er Jolenek klonet da eller? Og disse kloningene reker også rundt på spark? Dette var nesten i meste laget for meg.

Anonymkode: 7be3a...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men i jøssenavn......sier du at det finnes flere av disse Joleneka? Er Jolenek klonet da eller? Og disse kloningene reker også rundt på spark? Dette var nesten i meste laget for meg.

Anonymkode: 7be3a...dcd

Jolenek er faktisk det fjerde mest brukte guttenavnet i Polen gjennom tidene, i følge navnestatistikken hos PSSB. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Nordisk skrev:

Jolenek er faktisk det fjerde mest brukte guttenavnet i Polen gjennom tidene, i følge navnestatistikken hos PSSB. 😁

Stakkars Jolenek. Han som er så spesiell, og så et så vanlig navn.

Anonymkode: 7be3a...dcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Nordisk skrev:

Jolenek er faktisk det fjerde mest brukte guttenavnet i Polen gjennom tidene, i følge navnestatistikken hos PSSB. 😁

Er du sikker på det? Hvis man Googler Jolenek så får man ikke opp noe, kun denne trådene. Resten er Jolene K. Og søker man på Jolenek på Facebook får man heller ikke noe opp.

Så ser ut til at vår Jolenek er spesiell😍

Anonymkode: df1e6...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du sikker på det? Hvis man Googler Jolenek så får man ikke opp noe, kun denne trådene. Resten er Jolene K. Og søker man på Jolenek på Facebook får man heller ikke noe opp.

Så ser ut til at vår Jolenek er spesiell😍

Anonymkode: df1e6...131

Hehe. 

Where to begin...🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, the amazing spidermamma skrev:

Luke 17. Svenskehandel.

Anonym bruker 1 spør erfarne dibbere om tips til hva man kan kjøpe billig i Sverige, bortsett fra juleøl og hyllebærsaft. 

Gullkorn og Lillebjørn foreslår bacon og ribbe. AmaNdine er oppgitt over alle som KJØPER svinekjøtt, det går jo mye raskere å slenge ihop en gris selv. Giss husker plutselig hvorfor hun gruer seg til jul. I fjor var det tante Sylte og onkel Galte som forsvant sporløst, og året før der var det nevøen hennes, en liten pattegris ved navn Hansemann. En lavkarboekstremist mener at det er tross alt bedre å spise en liten nevø enn å spise lussekatter. 

Oslofrk foreslår Caprisonne. Eva Blaum synes at folk velger så snobbete navn på barna sine for tida, hva er galt med navn som Birger og Jarle? Anonym bruker 2 peprer plutselig tråden med 79 innlegg om Jarle, og ingen slipper til med noe som helst på en lang stund. Hi forteller at hun så en dame i superheltkostyme som var blitt tatt i grensetollen - hun hadde tydeligvis gjemt unna både sprit og piller i noen merkelige undertøysinnretninger. 

Fandens Oldemor synes det er rart at folk gidder å smugle piller, det finnes veldig mye bra piller på Ebay. Modesty Blaise synes det er rart at folk gidder å smugle sprit selv når det er så mye god smuglersprit å få kjøpt. AmaNdine er oppgitt over at ikke flere brenner hjemme, samfunnet krakelerer i kantene når folk ikke lenger holder på gamle tradisjoner.

Imens sitter Hi i bilen på vei til Sverige og drømmer om et annet liv - uten ronkegarasje og grønn stær, kanskje med en kjekk håndverker som ---- åhhh. Og dermed blir Kira nødt til å stenge tråden igjen pga håndverkerfantaseringsforbudet. Hi blir forbannet, hun rakk ikke å fantasere ferdig, og dessuten gjelder vel ikke forumets regelverk i Sverige?!  Tante Grusom master of Law slår opp i den store lovsamlingen sin, og hun kan bekrefte at forumets regler gjelder overalt, uansett, så lenge man har opprettet bruker. Pokker! utbryter Hi og tenker mismodig på gräddost og kjöttbullar istedet. 

Alltid må man uroe seg for slekten....

😂😂😂

Endret av Giss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt meg. Og mannen våknet fortumlet og trodde jeg gråt. 

Det var ikke bare enkelt å forklare at 1. Nei, jeg gråter ikke, jeg ler og 2. Hva som er så morsomt at jeg ligger under dyna og rister mens små hulk presser seg ut. Så mye for å prøve å være stille. 

Jeg tror jeg bør lese årets beste julekalender i enerom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Giss skrev:

Alltid må man uroe seg for slekten....

😂😂😂

Giss, tante Sylte og onkel Galte, og pattegrisen Hansemann :D:D:D:D - Her er det mye som bør inn på navnedebatten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...