Gå til innhold

Feilmeldinger


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å få feilmeldinger igjen siste dagene, at forumet ikke er tilgjengelig i øyeblikket. Sist for ca. ti minutter siden.

 

Anonymkode: 86899...036

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Har begynt å få feilmeldinger igjen siste dagene, at forumet ikke er tilgjengelig i øyeblikket. Sist for ca. ti minutter siden.

 

Anonymkode: 86899...036

Du er ikke alene om det. Jeg meldte om det for 2 uker siden, uten egentlig å ha fått noe mer svar på det

http://www.klikk.no/forum/foreldre/topic/144334754-jeg-synes-jeg-får-opp-denne-meldingen-endel-om-dagen/

 

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Feilmeldingene som kommer når jeg ikke har varslet på forhånd er gjerne fordi systemet "faller ned" i mangel på et bedre ord. Det skjer noen ganger hvis mange er på samtidig, eller ved tekniske glipper. Det kan også skje under søk, ettersom søkefunksjonen er veldig dårlig.

Kan du si noe om hva du gjorde da du fikk feilmeldingen, om det var på mobil eller pc og hvilken nettleser du bruker? Så skal jeg melde det videre. Jeg gjør det hver gang dere sier ifra om noe, men det er ikke alltid Teknisk greier å reprodusere det som har hendt, og da finner de ikke ut hvorfor det skjer.

Hanne Mari, forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei

Feilmeldingene som kommer når jeg ikke har varslet på forhånd er gjerne fordi systemet "faller ned" i mangel på et bedre ord. Det skjer noen ganger hvis mange er på samtidig, eller ved tekniske glipper. Det kan også skje under søk, ettersom søkefunksjonen er veldig dårlig.

Kan du si noe om hva du gjorde da du fikk feilmeldingen, om det var på mobil eller pc og hvilken nettleser du bruker? Så skal jeg melde det videre. Jeg gjør det hver gang dere sier ifra om noe, men det er ikke alltid Teknisk greier å reprodusere det som har hendt, og da finner de ikke ut hvorfor det skjer.

Hanne Mari, forumansvarlig

Vil det si at systemet deres egentlig ikke er lagd for trafikken her? Hva gjør dere for å bedre søkefunksjonen? Den fungerte jo utmerket før, ihvertfall som jeg har fått med meg. Da kunne eldgamle tråder søkes opp og. Dumt å gjøre forumet dårligere for hver oppgradering.

Anonymkode: 2fbea...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil det si at systemet deres egentlig ikke er lagd for trafikken her? Hva gjør dere for å bedre søkefunksjonen? Den fungerte jo utmerket før, ihvertfall som jeg har fått med meg. Da kunne eldgamle tråder søkes opp og. Dumt å gjøre forumet dårligere for hver oppgradering.

Anonymkode: 2fbea...5b7

Enig med deg ang søkefunskjonen. Den er blitt ganske ubrukelig, forumet blir generelt dårligere for hver oppgradering desverre :(

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har prøvd å gjøre noe med søkefunksjonen, men problemet er at vi får systemet fra en utenlandsk leverandør, og det er grenser for hvor mye vi kan optimalisere og endre selv utenfor det systemet. Vi har lagt inn en begrensning på å søke langt tilbake, fordi vi opplevde at systemet krasja hver gang tidligere, fordi den går gjennom absolutt alt, og volumet fra anonymforumet er veldig massivt, noe som førte til stans.

Det har ikke blitt dårligere på de siste oppgraderingene med søk, men det har ikke blitt så mye bedre heller. Vi er klar over problemet, og prøver å få hjelp av leverandøren til å få en søkefunksjon som fungerer bedre.

Nå er det beste å gå på google.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.12.2017 den 10.17, HanneMari Egmont skrev:

Vi har prøvd å gjøre noe med søkefunksjonen, men problemet er at vi får systemet fra en utenlandsk leverandør, og det er grenser for hvor mye vi kan optimalisere og endre selv utenfor det systemet. Vi har lagt inn en begrensning på å søke langt tilbake, fordi vi opplevde at systemet krasja hver gang tidligere, fordi den går gjennom absolutt alt, og volumet fra anonymforumet er veldig massivt, noe som førte til stans.

Det har ikke blitt dårligere på de siste oppgraderingene med søk, men det har ikke blitt så mye bedre heller. Vi er klar over problemet, og prøver å få hjelp av leverandøren til å få en søkefunksjon som fungerer bedre.

Nå er det beste å gå på google.

Den er dårligere. Jeg kan søke etter en helt konkret tråd som jeg vet er der, men søkefunksjonen klarer ikke å finne den

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er tråden gammel da, eller er det en eldre tråd? Forumet søker bare to år tilbake i tid (tror jeg det var). Jeg kan ta opp med Teknisk om det er noe vi kan gjøre med det, men jeg er absolutt enig i at søkingen er dårlig. Dessverre er det ikke vi som styrer når programvaren oppdateres, vi får varsel fra leverandøren om at det er en ny versjon, og at vi må oppdatere for at ting ikke skal krasje.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Men er tråden gammel da, eller er det en eldre tråd? Forumet søker bare to år tilbake i tid (tror jeg det var). Jeg kan ta opp med Teknisk om det er noe vi kan gjøre med det, men jeg er absolutt enig i at søkingen er dårlig. Dessverre er det ikke vi som styrer når programvaren oppdateres, vi får varsel fra leverandøren om at det er en ny versjon, og at vi må oppdatere for at ting ikke skal krasje.

 

Nei, det er ny tråd som er laget i løpet av siste uken.

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ny tråd som er laget i løpet av siste uken.

Anonymkode: 1ddca...81b

Uansett hvilken søkeord jeg brukte, så fant jeg den ikke. Enda det var ord jeg visste var i overskrift eller innlegg

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Uansett hvilken søkeord jeg brukte, så fant jeg den ikke. Enda det var ord jeg visste var i overskrift eller innlegg

Anonymkode: 1ddca...81b

Hadde du "krysset av" for riktig sted å søke? "Denne kategorien, denne tråden blabla" . Det er ikke lett å søke her hvis man ikke er oppmerksom.

Søkefunksjonen er forøvrig dårligere nå enn for la meg si fem år siden, all den tid tråder eldre enn to år ikke kommer opp. Spesielt at det oppfordres til å bruke google hvis man vil ha tak i eldre tråder. 

Anonymkode: 2fbea...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er helt enig i at det er håpløst at vi må henvise til Google. Søkingen har rett og slett blitt helt elendig, men vi har ikke klart å fikse det, som sagt fordi den "pakka" vi får fra leverandøren ikke er skapt for å søke i et så enormt materiale som vårt forum er. 

Men ja, hvis man søker må man også krysse av for alle de rette kategoriene. Jeg skal bringe videre at dette må prioriteres ved neste oppgradering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.12.2017 den 23.13, Anonym bruker skrev:

Hadde du "krysset av" for riktig sted å søke? "Denne kategorien, denne tråden blabla" . Det er ikke lett å søke her hvis man ikke er oppmerksom.

Søkefunksjonen er forøvrig dårligere nå enn for la meg si fem år siden, all den tid tråder eldre enn to år ikke kommer opp. Spesielt at det oppfordres til å bruke google hvis man vil ha tak i eldre tråder. 

Anonymkode: 2fbea...5b7

Ja, det har jeg. Har prøvd alle kategorier. Det som irriterer meg mest er at det ikke går an å søke med 2 ord

Anonymkode: 1ddca...81b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...