GÃ¥ til innhold

Jordmor sa han under ul


Klara0

Anbefalte innlegg

Hei 😊

Var på rutineultralyd i dag og jordmora spurte om jeg vil vite kjønnet i tilfelle og jeg svarte da nei. Så begynte hun å måle litt og forklare og alt står heldigvis bra med den lille. Hun brukte kjønnsnøytrale ord under hele undersøkelsen bortsett fra en gang hvor hun sa "nå beveger han seg litt". Mitt spørsmål er nå om det er vanlig å bruke han (istedenfor babyen f.eks.) eller om hun avslørte kjønnet ved et uhell. Jeg er ikke norsk heller så dette er vanskelig for meg å bedømme. Håper noen kan svare meg ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke villet vite på mine tre små. De da stadig"han" om den i magen, og det var bare tredje som virkelig var "han". De forklarte det med at det før mest naturlig. Men jeg ble som regel advart om dette før de begynte (men ikke hver gang, var på mange ul). 

Anonymkode: d453e...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Jeg bruker å si ‘han’ selv om vi vet det er jente inni der. Tilogmed etter søsteren min fødte ei jente så spør jeg: Sover han?

Hehe.. vet ikke hvorfor det blir han om babyer, men det føles riktig å si det selv om det absolutt ikke er det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...