Gå til innhold

Kjøpe ski til syvåringen nå eller julegave?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Greia er at vi hadde egentlig tenkt til å kjøpe ski til henne fordi hun har vokst fra de gamle. Hun har ikke ytret noe spesielt ønske om det, for det er tre år siden hun har stått på ski (har ikke vært noe snø her på mange år hvor man kan stå på ski) Nå er det snø, endelig og hun har så lyst på ski. Og hun vil så gjerne ha før snøen evt blir borte og hun får brukt de. Ville dere ha kjøpt før jul eller ventet og gitt i julegave?

Anonymkode: 89618...b1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da hadde jeg kjøpt de nå, mens det er snø. Kanskje den er borte til jul. Jeg bor på Sørlandet, og vet godt hvordan det er å  utnytte snøen når den først er der. Hadde dere bodd en plass som det alltid var snø helevinteren, så hadde jeg nok ventet. Kjøp de nå og kos dere i snøen :) 

Anonymkode: 3c1c7...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hvor mye de koster, 1000-1500 kroner "fordi jeg er redd for at snøen forsvinner", er for mye utenom jul og passer bedre som julegave... Men er det billige til 200 kroner går det jo an utenom jul. 

Anonymkode: bcac0...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt slalåmski til sønnen min, mye fordi han skal på fjellet neste helg.

De var ganske dyre, så han får bare en billig gave på julaften i år.

Anonymkode: 7ea42...a6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da hadde jeg kjøpt de nå, mens det er snø. Kanskje den er borte til jul. Jeg bor på Sørlandet, og vet godt hvordan det er å  utnytte snøen når den først er der. Hadde dere bodd en plass som det alltid var snø helevinteren, så hadde jeg nok ventet. Kjøp de nå og kos dere i snøen :) 

Anonymkode: 3c1c7...662

Og siden det er bare er 3 uker til jul, så går det fint an at de skal være julegave, og at hun får en liten julegave på julaften

Anonymkode: 3c1c7...662

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer litt an på hvor mye de koster, 1000-1500 kroner "fordi jeg er redd for at snøen forsvinner", er for mye utenom jul og passer bedre som julegave... Men er det billige til 200 kroner går det jo an utenom jul. 

Anonymkode: bcac0...649

Hvorfor er det for mye å kjøpe skikkelige ski selvom det ikke er som julegave? Min datter får ski, sykkel mm når hun treger det og hvis det ikke klaffet i forhold til jul og gaver så spikler ikke det noen rolle. Trenger hun skli i november så  får hun ski i november, enkelt og greit.

Anonymkode: bd18c...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer litt an på hvor mye de koster, 1000-1500 kroner "fordi jeg er redd for at snøen forsvinner", er for mye utenom jul og passer bedre som julegave... Men er det billige til 200 kroner går det jo an utenom jul. 

Anonymkode: bcac0...649

Billige til 200? Kanskje på finn.no eller i bruktbutikker, men da er skiene antakelig oppbrukt og ødelagte. 

Kjøp aldri "liksom-ski", ikke til de små, ikke til de større. Dette er plastskiver som ikke har noen verdens ting med ski å gjøre. 

 

Anonymkode: acfb0...40f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt nå, for en vet aldri hvor lenge den snøen ligger eller om det kommer mere. 

Jeg ville heller ikke gitt ski til jul om ikke barnet selv ønsket seg det. Hadde jeg fått ski av mine foreldre til jul så hadde jeg blitt snurt. Jeg gikk på ski når jeg absolutt måtte, men atet å gå på det. Jeg klarer det, men eier ikke tolmodighet for jeg syns det er så kjedelig å gå rett frem, ned eller oppover. Slik er nesten mine barn også, men de har funnet ut at de må ikke gå i løyper, det går helt fint å lage sine egene spor, så de elsker å gå på ski. Bare de ikke alltid må gå i en løype (heldigvis for meg kan jeg gå en liten tur og de farter hit og dit rundt meg. Finner en bakke her og der, forsvinner inn i skogen litt, ned i en grøft osv. Så de kommer maneg kilometer avsted, mens jeg ofte går en kort avstand)

Anonymkode: 3ea5b...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er det for mye å kjøpe skikkelige ski selvom det ikke er som julegave? Min datter får ski, sykkel mm når hun treger det og hvis det ikke klaffet i forhold til jul og gaver så spikler ikke det noen rolle. Trenger hun skli i november så  får hun ski i november, enkelt og greit.

Anonymkode: bd18c...0c4

Ingen "trenger" ski ;) det er en luksusvare. Men det velger man selv.

Anonymkode: bcac0...649

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vår jente får sykkel til bursdag, for da har vi gjerne kjøpt noe som er nytt. En sykkel holder flere sesonger.

Men mye av vinterutstyret som ski, skisko og skøyter vokser hun så fort ut av, at der satser vi på brukt. Og da er det mye fint på Finn.no 

Det får hun utenom og ikke i gave. Men den dagen hun ønsker seg et dyrt snowboard eller dyre slalåmski av noe slag, så kan jeg love deg at hun får det i julegave. 

Anonymkode: 467d0...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...