Gå til innhold

Baby som plages med noe vi ikke finner ut av


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har en baby på syv måneder som plages veldig om dagen. Det er forferdelig å se på. Han vil kun være hos meg, så naturlig begynner jeg å bli ganske sliten og utmattet nå. Han sover lite, kaster hodet bakover mange ganger gjennom dagen, gråter høyt og lenge uten at noe hjelper og blir helt fra seg når han blir lagt ned. Det har vært tendenser til dette hele veien, men noen rolige perioder siden han var nyfødt. Etter han bikket fire måneder har det bare blitt verre. Noen med erfaringer? 

Anonymkode: faa80...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen barn har bruk for mer trygghet enn andre. Kanskje han har startet fasen med seperasjonsangst tidlig? Min var en skikkelig apekatt som bare ville henge på meg. Gav ham all den tryggheten han trengte, og nå er han en av de tryggeste barna du kan finne. 

Evt kan det selvfølgelig være låsninger i nakke osv, etter fødselen. Har han hatt problemer med å sove?

Anonymkode: 8435b...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er han blitt sjekket for, da?

Hvis dere ikke har fått sjekket ham hos en manuellterapeut eller kiropraktor, bestill time der til uken.

Ellers bør han utredes hos lege, f.eks. for... herlighet, nå stoppet hodet mitt... for mye magesyre opp i spiserøret (husker ikke hva det heter ;) ). Jeg ville også tatt kontakt med helsestasjonen, få fysio der til å ta en ordentlig sjekk.

Anonymkode: ee408...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er han blitt sjekket for, da?

Hvis dere ikke har fått sjekket ham hos en manuellterapeut eller kiropraktor, bestill time der til uken.

Ellers bør han utredes hos lege, f.eks. for... herlighet, nå stoppet hodet mitt... for mye magesyre opp i spiserøret (husker ikke hva det heter ;) ). Jeg ville også tatt kontakt med helsestasjonen, få fysio der til å ta en ordentlig sjekk.

Anonymkode: ee408...01b

Refluks?

Anonymkode: 06e86...4a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Refluks?

Anonymkode: 06e86...4a8

Ha-ha... ja, det var ordet jeg manglet i sted, ja ;) Takk!

Anonymkode: ee408...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det høres ut som refluks, du bør melde deg inn i facebook-gruppene ''foreldre til barn med refluks'' og ''norsk støttegruppe for stramt leppe og tungebånd'' Refluks, stramt tungebånd, låsninger og forstoppelse henger ofte litt sammen, og mange leger kan lite om dette. 

Anonymkode: 58cfa...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en datter med refluks. Mitt råd er å mase seg til en time hos barnelege, de stiller nok spørsmål til å faktisk kunne undersøke for ulike diagnoser og de avfeier ikke beskrivelser av uvanlig gråt og tegn på ubehag.

Anonymkode: 49e98...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dette kommer av separasjonsangst. Det hadde vi med en av hans søsken, og det var helt annerledes. Dette minner mer om fysiske smerter og plager. Legen mener det er stille refluks og det virker sannsynlig, men tror det er noe mer fordi det ikke hjelper med syredempende. Vi har to barn til, den ene hadde kolikk som baby og den andre refluks, men dette er nytt for oss. 

Takker for svar. Vi skal dra en tur til kiropraktor også eller manuellterapeut som dere tipser om. 

Han sover veldig lite som følger av plagene, men liker å være i bæretøy på kvelden. Problemet er at jeg blir enda mer utmattet og utslitt av å gå rundt med han hele kvelden og halve natten for å få han til å sove. Jeg skal snart tilbake på jobb, så det går ikke i lengden. 

Hi 

Anonymkode: faa80...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...