Gå til innhold

Fikk ikke bursdagsgaver.. Vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes du det er for vanskelig å ta det opp med foreldrene kan du ta det med læreren først. Lærer kjenner barna og foreldrene og kan også sitte på info om dynamikken i klassen som kanskje kan gi noen teorier. Læreren vil også kunne gi deg tips om hvem det er du kan kontakte av foreldrene. 

Barnet mitt fortalte hjemme om en situasjon på skolen der klassevenner hadde vært slemme. Snakket med læreren som tok tak i det med en gang og snakket med barna. De reagerte fint på dette og hadde bedt om unnskyld og det virket oppriktig. Da jeg fikk spørsmålet om jeg ønsket at foreldrene skulle varsles sa jeg likevel ja til det. Dette var et overtramp som jeg ville visst at mitt barn hadde gjort slik at vi kunne snakket om det. Ettersom jeg ville ønsket å vite det synes jeg det var riktig at foreldrene til barna det gjaldt også ble informert.   

Anonymkode: 10fb5...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

For det første kan det like gjerne gjerne være foreldretreff som kjønnsindelt. Engasjer deg, så kan du endre det.

Og du er jo ekstremt forutinntatt når du betegner kvinneinteresser som strikking, interiør osv. Tror du at du er så unik? Noe sier meg at du aldri har vært på slike treff, for da hadde du formulert deg anderledes og referert til de faktiske møtene. Det er ikke vanskelig å finne felles referansepunkter hvis man er litt åpen og byr på seg selv.

Men uansett hva temaene der er, og at det ikke appellerer til deg, klarer man å avsette litt tid. For det handler nettopp om å kjenne foreldrene litt slik at terskelen blir lavere å ta kontakt hvis det er noe. 

Anonymkode: a327e...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

Jeg er som deg vil heller prate sport og politikk en det andre du nevner. 

For min del funker det bra med begge kjønn. Tror nok mange vil ha kjønnsdelte pga de er redd for at mann/dame flørter. Ligger nok litt der. 

Anonymkode: b5817...b47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er som deg vil heller prate sport og politikk en det andre du nevner. 

For min del funker det bra med begge kjønn. Tror nok mange vil ha kjønnsdelte pga de er redd for at mann/dame flørter. Ligger nok litt der. 

Anonymkode: b5817...b47

Her er det som regel kjønnsdelt de få gangene det er noe treff (der er neste ingen). Men årsaken er ikke redd for flørt.Det er svart sjelden man har mulighet til å komme begge to og for at folk lettere skal føle at de kan prioritere det så er det kjønnsdelt. Da er det ingen tvil om hvem av foreldrene som kan gå. I tillegg er det mange delte hjem der foreldrene ikke kommuniserer så godt. Med kjønnsdelt vil det vært klart hvem det er som kan gå når og det slipper å bli en ekstra konflikt.    

Anonymkode: 10fb5...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

Haha! Du tuller nå? For en forutinntatt holdning! Strikking og interiør? Jeg har overhodet ikke interesse av å bli kjent med de andre mødrene, men er en av pådriverene for å få til treff likevel. Hvorfor? På grunn av barna! Jeg drar ikke på mammatreff for å snakke om meg selv og mine interesser, og forventer heller ikke at jeg blir midtpunkt eller at jeg får maks utbytte av en slik kveld mtp interessene mine. Jeg gjør det for barnas skyld 😊 

Anonymkode: 98c65...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst??! Er det vanlig med foreldremøter for kun mammaene eller kun pappaene???

Anonymkode: 9ebe6...edd

Ikke foreldremøter, foreldretreff. 

Anonymkode: f5caa...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fire barn og har vært på noen mammatreff, men har aldri opplevd at temaene er strikking og interiør.

Stort sett er temaet ungene, for det er jo det vi har til felles, barn i samme klasse. Vi snakker om skolen, om fritidsaktivteter ungene er med på, når de legger seg om kvelden, hvem de leker med i helgene, leksemengde osv osv. Det er selvfølgelig litt snakk om seg selv også, så man blir litt kjent, hva man jobber med, hvor man bor, hvem man bor sammen med osv, men veldig lite om politikk, litteratur, traktorer eller interiør ;)

Det er bare snakk om å ha en ansikt på navnene på klasselisten, vite littegrann om dem. Det å være litt bedre kjent enn på hils på foreldremøte to ganger i året gjør at det er lettere å snakke sammen når noe dukker opp.

Anonymkode: ecfaa...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

Har vært på ett mammatreff (som var usedvanlig hyggelig) Temaer som ALDRI kom på banen; interiør og strikking. Derimot snakket vi en del om rallycross og traktorer da et par av damene var oppvokst med dette. Tror du er litt forutintatt?

Anonymkode: c25c6...686

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 2.12.2017 den 23.28, Anonym bruker skrev:

Huff, får meg ikke helt til å ta det opp. Redd for å virke hysterisk eller grådig. Kanskje hvis det faller seg naturlig en gang, eller hvis lignende hender igjen. Men må si det stakk litt, godt å se at det ikke er vanlig oppførsel rundt om kring. Skal være litt mer årvåken fremover. Vanskelig, merker at jenter i den alderen vet å manipulere, og kan ha to ansikter. Veldig glad for de gode vennene hun har. Tenker på dem som ikke har det heller. Kjenner jeg kommer til å investere i dem fremover, og ikke legge så mye energi i dem som ikke respekterer min datter. 

Anonymkode: 74e21...58e

Jeg hadde ikke klart å tatt det opp selv ! Hadde også følt meg grådig.. Men har du spurt datteren din ? Om hva som er vanlig og ikke i de bursdagene hu har vært i ? Kan være at hun vet mer enn du tror 

Anonymkode: 6b302...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...