Gå til innhold

Fikk ikke bursdagsgaver.. Vanlig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Datteren feiret 12-års dagen, og hadde besøk av 6 jenter fra klassen (resten kom ikke). 3 av dem hadde ikke med seg gaver, og 2 hadde gitt gave fra før. Så hun fikk bare én gave. Hadde ikke reagert om bare én av dem hadde glemt gave, men 3? Synes dette egentlig var veldig rart. Så at datteren min ble litt lei seg, men hun sa ingenting.  I tillegg kom 2 stk veldig forsinket, slik at hele selskapet ble amputert pga måtte vente på gjestene for å komme i gang. 

Er dette vanlig? Kjenner jeg blir litt irritert på foreldrene.. Hadde nesten lyst til å si noe, men kan jo ikke det heller. Kjipt. 

Anonymkode: 74e21...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jeg aldri opplevd, men har opplevd at feks en glemte å gi fra seg gaven, da fikk vi den på skolen i ettertid.

Anonymkode: ed9e6...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun problemer sosialt?

Det virker som de andre ikke respekterer henne..

Halvparten kommer ikke og resten slenger innom, forseint, uten gave.

Jeg hadde blitt utrolig skuffa på hennes vegne..

Anonymkode: f49cb...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har hun problemer sosialt?

Det virker som de andre ikke respekterer henne..

Halvparten kommer ikke og resten slenger innom, forseint, uten gave.

Jeg hadde blitt utrolig skuffa på hennes vegne..

Anonymkode: f49cb...344

Jeg har egentlig ikke tenkt før at hun sliter sosialt, ettersom hun har 2 kjempenære venner (ikke i klassen), og de andre synes hun er både morsom og grei. Men jeg tror du er inne på noe sentralt når du sier hun har mangel på respekt. Det er nok sant av 3 ulike grunner; hun er altfor snill, veldig forsiktig av seg og har lærevansker p.g.a. dysleksi og dyskalkuli.

Det jeg irriterer meg over er hvor er foreldrene? Jeg hadde aldri kjørt datteren min til bursdag en time for sent og uten gave! Og hun må gå i alle selskap så sant hun ikke er syk el.l.

Veldig skuffa, men mest på de voksne, egentlig.  Var ekstra god med jenta mi i dag...

Anonymkode: 74e21...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min sliter veldig sosialt likevel kom alle 10 gjestene å kun en av gjestene var 5 minutt for sen. Å alle hadde selvsagt med gaver :)

Anonymkode: 6ba5c...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff...for en oppførsel! Av både foreldre og tenåringer som VET at man har med seg en gave i bursdagsselskap. Kanskje ta en prat med de andre foreldrene?

Anonymkode: a0671...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har ikke underslått gaven da?

Sønnen min fortalte at en gutt i klasse hadde gjort det en gang, gikk hjemmefra med en konvolutt med 70 kr i og leverte fra seg en konvolutt med 20 kr i, han tok 50-lappen selv.....

Anonymkode: ecfaa...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 - da er det 7.klassinger vi snakker om her? Høres merkelig ut. Er det noen av foreldrene du kjenner litt bedre enn de andre, som du føler at du kan snakke med og kanskje klare å få greie på noe. Hvis ikke ville jeg tatt en telefon til læreren og hørt. Læreren har selvfølgelig ingen bestemmelsesrett over bursdager, men jeg vet at om dette hadde handlet om noen i klassen hvor jeg jobber eller klassene som mine døtre har gått i, så ville de voksne i klassen absolutt ha visst om det når sånne ting skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag hadde tatt opp dette om jeg var deg med de andre foreldrene. Det må jo bero på en misforståelse, eller at jentene har tatt gavene selv. For barnet ditt sin skyld, så bør ikke dette forbigås i stillhet.

Anonymkode: a0671...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok snakket med foreldrene selv om det ville føltes ubehagelig. Til syvende og sist vil det jo være foreldrene det vil være ubehagelig for. 

Men, kan det tenkes at jentene ikke har sagt at det er bursdag? At det er filmkveld eller lignende? 

Anonymkode: f5caa...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter at du tar en prat med foreldrene. Jeg hadde aldri, og kjenner heller ingen, som hadde sendt sitt barn i bursdag uten gave. Legg det frem som at du ikke hadde helt oversikt og si noe som «er det en ny enighet om å ikke gi gaver jeg ikke har fått med meg?», smil og vær hyggelig. Vil ikke tro foreldrene gjør dette med vilje så en dialog vil klargjøre om det var en misforståelse eller om jentene kan ha tatt gaven selv. 

Anonymkode: 42c54...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, får meg ikke helt til å ta det opp. Redd for å virke hysterisk eller grådig. Kanskje hvis det faller seg naturlig en gang, eller hvis lignende hender igjen. Men må si det stakk litt, godt å se at det ikke er vanlig oppførsel rundt om kring. Skal være litt mer årvåken fremover. Vanskelig, merker at jenter i den alderen vet å manipulere, og kan ha to ansikter. Veldig glad for de gode vennene hun har. Tenker på dem som ikke har det heller. Kjenner jeg kommer til å investere i dem fremover, og ikke legge så mye energi i dem som ikke respekterer min datter. 

Anonymkode: 74e21...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, får meg ikke helt til å ta det opp. Redd for å virke hysterisk eller grådig. Kanskje hvis det faller seg naturlig en gang, eller hvis lignende hender igjen. Men må si det stakk litt, godt å se at det ikke er vanlig oppførsel rundt om kring. Skal være litt mer årvåken fremover. Vanskelig, merker at jenter i den alderen vet å manipulere, og kan ha to ansikter. Veldig glad for de gode vennene hun har. Tenker på dem som ikke har det heller. Kjenner jeg kommer til å investere i dem fremover, og ikke legge så mye energi i dem som ikke respekterer min datter. 

Anonymkode: 74e21...58e

Skjønner det ikke er gøy å ta opp. Jeg er også ganske konfliktsky. Men; gjør det for barnet ditt sin skyld. Vis henne at du på en rolig, saklig måte kan ta opp vanskelige ting på. Å komme i en bursdag uten gave er ikke greit, og du hadde også ønsket å vite som mor om det var ditt barn som dukket opp i et selskap uten gave. Det har ingenting med grådighet å gjøre, men jeg tenker at vi har et felles ansvar for å oppdra hverandres barn på. Send en melding om det føles lettere. Kanskje til en av de du føler du har best kontakt med. Spør på en høflig måte om det er kommet til enighet om at de ikke lenger skal gi hverandre en oppmerksomhet, og om du har gått glipp av det.

Anonymkode: a0671...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, får meg ikke helt til å ta det opp. Redd for å virke hysterisk eller grådig. Kanskje hvis det faller seg naturlig en gang, eller hvis lignende hender igjen. Men må si det stakk litt, godt å se at det ikke er vanlig oppførsel rundt om kring. Skal være litt mer årvåken fremover. Vanskelig, merker at jenter i den alderen vet å manipulere, og kan ha to ansikter. Veldig glad for de gode vennene hun har. Tenker på dem som ikke har det heller. Kjenner jeg kommer til å investere i dem fremover, og ikke legge så mye energi i dem som ikke respekterer min datter. 

Anonymkode: 74e21...58e

Kom igjen a ! Vær en helt! Ha ryggrad! Bryr du deg virkelig mer om hva mødrene tenker om deg enn om din egen datter? Vet du hva.. Dette fikser du😊❤

Anonymkode: 0a755...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var din datter som var med på å komme for seint, og i tillegg ikke ga gave, ville ikke du ha vist om det? Jeg forventer faktisk at andre voksne gir meg beskjed om mine barn ikke evner å oppføre seg. Jeg hadde glatt ringt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ta det opp med de foresatte nettopp for å vise datteren din at sånt er ikke greit, at du bryr deg om datteren din og ikke ignorerer slik oppførsel og for at de andre foreldrene får vite om dette. Du løser ingenting ved å stikke hodet i sanden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stoort ønske om en til... skrev:

Du MÅ ta det opp med de foresatte nettopp for å vise datteren din at sånt er ikke greit, at du bryr deg om datteren din og ikke ignorerer slik oppførsel og for at de andre foreldrene får vite om dette. Du løser ingenting ved å stikke hodet i sanden...

Helt enig!

Anonymkode: a0671...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok snakket med foreldrene selv om det ville føltes ubehagelig. Til syvende og sist vil det jo være foreldrene det vil være ubehagelig for. 

Men, kan det tenkes at jentene ikke har sagt at det er bursdag? At det er filmkveld eller lignende? 

Anonymkode: f5caa...311

Støtter denne👆Er du helt sikker på at de ikke troddedet var en vanlig filmkveld eller noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du MÅ ta det opp. Tør du ikke ta det opp med de foresatte, så ta det med kontaktlærer eller klassekontakt. Du kan selvfølgelig bare spørre som noen over her sier, om det er kommet noen nye bestemmelser om gaver som du ikke har hørt om, eller om ikke annet, kan du jo snakke med foreldrene til noen av dem hun fikk gaver fra. To gaver hadde hun jo fått på forhånd, var det noen hun har mer kontakt med? Nevn det for dem og hør hva de sier. Nå må du stå opp for ditt barn og for de andre som kommer til eller kanskje allerede har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er blant annet i sånne tilfeller man skulle ønske man hadde brukt litt mer tid på å bli kjent med de andre foreldrene. Da hadde det vært enkelt å ta en telefon og høre hva som foregikk.

Anonymkode: b29e3...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er blant annet i sånne tilfeller man skulle ønske man hadde brukt litt mer tid på å bli kjent med de andre foreldrene. Da hadde det vært enkelt å ta en telefon og høre hva som foregikk.

Anonymkode: b29e3...aaa

Helt korrekt. Men det florerer så mye usj og æsj, og syt og klag når det arrangeres foreldrekvelder, mammatreff og pappatreff. Hvor mange ganger har man ikke sett argumentet "jeg har nok venner og trenger ikke tvangssosialiseres bare fordi vi fødte i samme år", eller "har ikke tid", osv osv. Bruker man litt krefter på å bli kjent med foreldrene til i hvertfall samme kjønn, er det mye lettere å kontakte de for slike ting. 

HI, du er nødt til å kontakte foreldrene her og stå opp for datteren din. Jeg vil tro at foreldrene faktisk ikke visste at det var bursdag eller gaven har blitt tatt. Og uansett, ville du ikke visst hvis det gjaldt din datter?

Anonymkode: a327e...1ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt korrekt. Men det florerer så mye usj og æsj, og syt og klag når det arrangeres foreldrekvelder, mammatreff og pappatreff. Hvor mange ganger har man ikke sett argumentet "jeg har nok venner og trenger ikke tvangssosialiseres bare fordi vi fødte i samme år", eller "har ikke tid", osv osv. Bruker man litt krefter på å bli kjent med foreldrene til i hvertfall samme kjønn, er det mye lettere å kontakte de for slike ting. 

HI, du er nødt til å kontakte foreldrene her og stå opp for datteren din. Jeg vil tro at foreldrene faktisk ikke visste at det var bursdag eller gaven har blitt tatt. Og uansett, ville du ikke visst hvis det gjaldt din datter?

Anonymkode: a327e...1ba

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er usj fordi jeg er imot kjønnsdelte møter. Jeg har ingen interesse av strikking, interiør og andre ting som damer flest er interessert i. Er mer glad i å snakke bil og traktor og fotball. Forstår ikke hvorfor det skal være kjønnsdelte foreldretreff. 

Anonymkode: c1c6c...aac

Da synes jeg du skal foreslå å slå det sammen. Og går ikke det, synes jeg du kan ofre to kvelder i året for å bli litt kjent med andre mødre. 

På de kveldene jeg har møtt andre foreldre, har det vært svært lite snakk om interiør og strikking. 

Anonymkode: f5caa...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...