Gå til innhold

Kan skolen kreve at barn har badedrakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Samme med gutter og badeshorts, de kan falle ned og er store.

Anonymkode: dc19b...203

Store shortser har uansett ikke noe i et basseng å gjøre mtp. hygiene, men fordelen med slike shortser er at de som regel kan strammes i livet og at man dermed hindrer at de faller ned. Det er langt vanskeligere med bikinioverdeler hos jenter, og det er også avhengig av hvor store bryst jentene har fått. Uansett så viser erfaring at jenter i bikini som regel er langt mindre aktive i bassenget og aktiviteter i vannet enn de som har badedrakter.

 

Anonymkode: b1b9e...2e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må jentene bruke badedrakt fordi jentene og skolen ofte opplever at guttene jævles med jentene. Guttene sniker seg til å åpne overdelene på jentene. Det er satt inn flere tiltak og badedrakt er ett tiltak. Mine jenter ville valgt badedrakt uansett 

Anonymkode: a6070...982

Du sa hvaforno????? Jentene skal kle på seg fordi gutta ikke oppfører seg???? Omfg! DET trodde jeg vi var over i 2017!

Gutter som trakasserer skal selvfølgelig utvises eller ta konsekvensene på annen måte. På akkurat samme måte som barn som begår vold. 

Herregud. Dette var trist lesning....

Anonymkode: 30c7e...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må jentene bruke badedrakt fordi jentene og skolen ofte opplever at guttene jævles med jentene. Guttene sniker seg til å åpne overdelene på jentene. Det er satt inn flere tiltak og badedrakt er ett tiltak. Mine jenter ville valgt badedrakt uansett 

Anonymkode: a6070...982

Og som vanlig går tiltaket på at det er jenta som må dekke seg mer til, ikke på å straffe guttene for seksuell trakassering. Kvalmt i Norge i 2017.

Anonymkode: 4609b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader å slitsomt det må være å jobbe i skolen. ALT skal stilles spørsmål ved og utfordres.

Læreren har gitt beskjed om at jentene skal bruke badedrakt. Så kjøp en jævla badedrakt! Det kan da ikke være så krise at prinsessa ikke får bruke bikini?

Anonymkode: a9193...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sa hvaforno????? Jentene skal kle på seg fordi gutta ikke oppfører seg???? Omfg! DET trodde jeg vi var over i 2017!

Gutter som trakasserer skal selvfølgelig utvises eller ta konsekvensene på annen måte. På akkurat samme måte som barn som begår vold. 

Herregud. Dette var trist lesning....

Anonymkode: 30c7e...cfb

Og når disse blir voksne, blir kvinner oppfordret til å iverksette tiltak for å ikke bli voldtatt. Som for eksempel, ikke gå ute alene på kveldstid. Likestilling my ass. 

Anonymkode: 4609b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Fy fader å slitsomt det må være å jobbe i skolen. ALT skal stilles spørsmål ved og utfordres.

Læreren har gitt beskjed om at jentene skal bruke badedrakt. Så kjøp en jævla badedrakt! Det kan da ikke være så krise at prinsessa ikke får bruke bikini?

Anonymkode: a9193...a5c

Hersketeknikk ja. Typisk. Problemet er begrunnelsen for tiltaket. Ikke prinser og prinsesser. 

Anonymkode: 4609b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan være enig i at man ikke bør ha på en bittelite trekantbikini, men det finnes da bikinier som sitter like godt som badedrakt. Jeg bruker aldri badedrakt og har ingen problemer med å utfolde meg i feks badeland med både hopping og sklier. Datteren min klarer også fint å både leke, hoppe og svømme med son bikini. 

Vi er begge høye og tynne og da er det å finne en badedrakt som sitter godt vanskelig. Og jeg gidder ikke lete rundt for å finne en badedrakt som kun skal brukes på skolen når hun har mye brukbart badetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tipp topp skrev:

Kan være enig i at man ikke bør ha på en bittelite trekantbikini, men det finnes da bikinier som sitter like godt som badedrakt. Jeg bruker aldri badedrakt og har ingen problemer med å utfolde meg i feks badeland med både hopping og sklier. Datteren min klarer også fint å både leke, hoppe og svømme med son bikini. 

Vi er begge høye og tynne og da er det å finne en badedrakt som sitter godt vanskelig. Og jeg gidder ikke lete rundt for å finne en badedrakt som kun skal brukes på skolen når hun har mye brukbart badetøy. 

Nettopp.. det finnes mange funksjonelle bikinier. Jeg svømte aktivt før og hadde en bikini som lignet på en sportstopp og en boxer. 

Anonymkode: 99f30...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hersketeknikk ja. Typisk. Problemet er begrunnelsen for tiltaket. Ikke prinser og prinsesser. 

Anonymkode: 4609b...650

Hun har jo ikke fått en begrunnelse for tiltaket. Folk her inne antar at det er fordi guttene løsnet bikinitoppen, men enhver med et snev av hjerneaktivitet skjønner at det er mer praktisk å ha svømmeopplæring i en badedrakt enn i en bikini.

Anonymkode: a9193...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy fader å slitsomt det må være å jobbe i skolen. ALT skal stilles spørsmål ved og utfordres.

Læreren har gitt beskjed om at jentene skal bruke badedrakt. Så kjøp en jævla badedrakt! Det kan da ikke være så krise at prinsessa ikke får bruke bikini?

Anonymkode: a9193...a5c

Prinsessa vil vel gjerne være sexy i bassenget, da er det bikini som gjelder!

Anonymkode: 661c0...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om guttene (og jentene) slutter å åpne bikinioverdelene, så er bikini fortsatt helt håpløst til svømming. Slutt å lage så mye styr, da!

Anonymkode: c94c9...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det blitt like mye styr, protester og krav om begrunnelse om skolen ber jentene ha på hensiktsmessig tøy i gymtimen? Like lite som bikini egner seg til gym, selv om man kan spille både beachvolley og brachhåndball i bikini, egner det seg til svømming. Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Prinsessa vil vel gjerne være sexy i bassenget, da er det bikini som gjelder!

Anonymkode: 661c0...9cf

Det er snakk om en 12 åring. Skjerp deg!

Anonymkode: 99f30...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hersketeknikk ja. Typisk. Problemet er begrunnelsen for tiltaket. Ikke prinser og prinsesser. 

Anonymkode: 4609b...650

Det er vel ikke et veldig saklig motargument du trekker opp av ermet heller. Det er vel ingen hersketeknikk å påstå at noen nekter å la andre bestemme over eget barn? Det med prinsesser er ikke saklig, men det er jammen ikke din påstand om hersketeknikk heller. 

Det har kommet mange gode begrunnelser for tiltaket, så liten vits i å gjenta dem. Mulighet for fri aktivitet, redsel for at noen drar av overdelen (hvis du trenger repetisjon). 

Jeg for min del priser meg lykkelig over å ikke være lærer. Det er så mye foreldre som kverulerer, og som nekter å forholde seg til at skolen gjør noen vurderinger. Til syvende og sist tviler jeg på at skolen kan bestemme dette. Hvis noen klager til fylkesmannen over dette, får de sikkert medhold. Sukk! 

Anonymkode: 45e1e...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prinsessa vil vel gjerne være sexy i bassenget, da er det bikini som gjelder!

Anonymkode: 661c0...9cf

Seksualiserer du en syvendeklassing? Virkelig? Hvor syk i hodet går det an å være? 

Anonymkode: 4609b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seksualiserer du en syvendeklassing? Virkelig? Hvor syk i hodet går det an å være? 

Anonymkode: 4609b...650

Du bare kverulerer, finn på noe annet enn dette.

Anonymkode: c94c9...f89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er vel ikke et veldig saklig motargument du trekker opp av ermet heller. Det er vel ingen hersketeknikk å påstå at noen nekter å la andre bestemme over eget barn? Det med prinsesser er ikke saklig, men det er jammen ikke din påstand om hersketeknikk heller. 

Det har kommet mange gode begrunnelser for tiltaket, så liten vits i å gjenta dem. Mulighet for fri aktivitet, redsel for at noen drar av overdelen (hvis du trenger repetisjon). 

Jeg for min del priser meg lykkelig over å ikke være lærer. Det er så mye foreldre som kverulerer, og som nekter å forholde seg til at skolen gjør noen vurderinger. Til syvende og sist tviler jeg på at skolen kan bestemme dette. Hvis noen klager til fylkesmannen over dette, får de sikkert medhold. Sukk! 

Anonymkode: 45e1e...6d7

Ingen som har kranglet med lærer på det såvidt meg bekjent altså. Det var bare ett spm om skolen kan kreve det? Og nekte barn å ha bad om de møter i bikini.

Anonymkode: 99f30...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her må jentene bruke badedrakt fordi jentene og skolen ofte opplever at guttene jævles med jentene. Guttene sniker seg til å åpne overdelene på jentene. Det er satt inn flere tiltak og badedrakt er ett tiltak. Mine jenter ville valgt badedrakt uansett 

Anonymkode: a6070...982

Er du seriøs!?

Det blir som å oppfordre kvinner til å kle seg i langbukser for å unngå å bli voldtatt!

Her hadde jeg forlangt at skolen hadde satt inn holdningsendrende tiltak kombinert med å slå hardt ned på et hvert forsøk på å gjøre noe slik.

Anonymkode: ef41f...2e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs!?

Det blir som å oppfordre kvinner til å kle seg i langbukser for å unngå å bli voldtatt!

Her hadde jeg forlangt at skolen hadde satt inn holdningsendrende tiltak kombinert med å slå hardt ned på et hvert forsøk på å gjøre noe slik.

Anonymkode: ef41f...2e7

Skulle ikke være anonym.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seksualiserer du en syvendeklassing? Virkelig? Hvor syk i hodet går det an å være? 

Anonymkode: 4609b...650

JEG seksualiserer ikke en 7.klassing, det greier de helt fint selv! Jeg var med min datter og hennes klasse på tur en helg, da gikk de i 7.klasse. Og det var mange av jentene der som var VELDIG opptatt av at de skulle være sexy! Det var kort korte shortser, bittesmå bikinioverdeler og bh-er, osv... 

Anonymkode: 661c0...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke problemer kan man alltids lage seg ett.

Bikini funker ikke til svømming, derfor må man ha badedrakt. Det være seg hel eller todelt. Forlanger skolen hel for å slippe å bli bikinikommisjon skaffer man til veie en hel badedrakt. Eller du tillater jentungen å stille i badebukse fordi gutta får lov. Eller det var kanskje ikke så viktig med likebehandling likevel?

Anonymkode: c136d...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seksualiserer du en syvendeklassing? Virkelig? Hvor syk i hodet går det an å være? 

Anonymkode: 4609b...650

Eh.... har du helt glemt hvordan det er å gå i 7. selv eller. Man var ikke barn lengre ift slike ting da jeg var på den alderen, og de er det i hvert fall ikke nå. Og jeg er -74-modell... 

Anonymkode: 62fec...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh.... har du helt glemt hvordan det er å gå i 7. selv eller. Man var ikke barn lengre ift slike ting da jeg var på den alderen, og de er det i hvert fall ikke nå. Og jeg er -74-modell... 

Anonymkode: 62fec...314

Jeg prøvde ikke å kle av meg mest mulig da jeg var 12 for å være mest mulig sexy. Ikke datteren min heller. Så jeg vet ikke hvor i verden det e vanlig

Anonymkode: 4609b...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekk opp hånda de som har vært i en jentegarderobe før en svømmetime. Jeg er lærer, og har vært det ganske ofte. Dessverre har vi ikke regelmessig tilgang på basseng, og det er derfor uaktuelt å stille krav til kjøp av eget badetøy.

Resultatet er at nesten samtlige jenter har med seg FLERE bikinier. De prøver, styrer og vurderer hvilken som sitter best. De sammenlikner tykkelsen på lårene sine, og kniper i magene. Helt seriøst. Vi jobber selvsagt med selvbildet hos disse jentene, men en badedrakt hadde gjort seg. Det blir også vanskelig for de usikre jentene å velge bort bikinien. 

Udir er forresten klinkende klare på at nødvendige klær ikke omfattes av gratisprinsippet, så her er skolen helt innafor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Leverpostei skrev:

Rekk opp hånda de som har vært i en jentegarderobe før en svømmetime. Jeg er lærer, og har vært det ganske ofte. Dessverre har vi ikke regelmessig tilgang på basseng, og det er derfor uaktuelt å stille krav til kjøp av eget badetøy.

Resultatet er at nesten samtlige jenter har med seg FLERE bikinier. De prøver, styrer og vurderer hvilken som sitter best. De sammenlikner tykkelsen på lårene sine, og kniper i magene. Helt seriøst. Vi jobber selvsagt med selvbildet hos disse jentene, men en badedrakt hadde gjort seg. Det blir også vanskelig for de usikre jentene å velge bort bikinien. 

Udir er forresten klinkende klare på at nødvendige klær ikke omfattes av gratisprinsippet, så her er skolen helt innafor. 

En badedrakt dekker ikke så mye til, så de vil nok fortsatt sammenlikne lår og mager..

Anonymkode: 36ccf...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...