Gå til innhold

Noen som har fått tidlig bekkensmerter/bekkenløsning her?


Twintipp

Anbefalte innlegg

Er bare såvidt over 3 mnd gravid og allerede skikkelig vondt på venstre side😏 Vondt å bøye seg, gå i gang, gå i trapper etc.

Skal ha legetime om noen dager, skal spørre da, men finnes det hjelp man kan få så tidlig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster fant ut at hun var gravid pga bekkensmerter, hun var da seks uker på vei, og helt svart oppover korsryggen og nedover ene låret.

Gikk på krykker de første ukene før hun måtte sitte i rullestol. Gikk til fysio tre ganger i uken, og da hun var 5 mnd på vei midlnet det faktisk, og hun klarte å gå igjen. Så helt grusomt ut da det var som verst. Føler med deg!

Håper du får god hjelp og oppfølging.

Anonymkode: 57480...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det (symfyseløsning) fra mellom uke 8-10 hver gang. Kiropraktor og fysioterapi i vann har gjort meg godt.

Anonymkode: 7affc...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Hadde bekkensmerter sist og (for 12 år siden), men det var de siste mnd. Det kjennes som knivstikk:/!

Da skal jeg spørre om det er mulig å få noe behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt i uke 6 men så jeg sleit med å gå fra uke 9, kun hatt ett svangerskap. Jeg gikk til en manuellterapeut som fikset bekkenlåsningene mine men bekkenløsningen ga han opp etterhvert. Jeg ble 100% sykemeldt. Det beste er å ikke være for mye i ro men heller ikke være for aktiv, finn din kombinasjon som er minst mulig vond. Å støvsuge og gjøre gulvvask skal man ikke gjøre med bekkenløsningen ble jeg fortalt så det er din partner sine oppgaver resten av svangerskapet. 

Sønnen min ble nylig 4 år og jeg har ennå litt bekkensmerter, ble bedre tidligere i år. Men de første 7 mnd etter svangerskapet var for meg like ille som å være gravid, jeg kunne ikke f.eks trille turer. Jeg håper at du ikke blir like plaget 💜

Anonymkode: 59f60...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3_4 mnd på vei merket jeg det.. værst ved 4_5_6 mnd.. så letta det litt mot slutten igjen. Hatt fire svangerskap: ) husk å holde beina samlet ved bevegelse inn i bil osv. Minst mulig vridning

Anonymkode: 0f954...c93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Twintipp skrev:

Er bare såvidt over 3 mnd gravid og allerede skikkelig vondt på venstre side😏 Vondt å bøye seg, gå i gang, gå i trapper etc.

Skal ha legetime om noen dager, skal spørre da, men finnes det hjelp man kan få så tidlig??

Gratulerer! Ja dessverre kan det komme så tidlig. Gjør alt su kan for ikke å provosere - små skritt, pute mellom bena og ligge på siden, ikke løpe sykle gå på ski eller annet som gjør at bekkenet dras ut av plan med store bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sug lut skrev:

Gratulerer! Ja dessverre kan det komme så tidlig. Gjør alt su kan for ikke å provosere - små skritt, pute mellom bena og ligge på siden, ikke løpe sykle gå på ski eller annet som gjør at bekkenet dras ut av plan med store bevegelser.

Takk:)!

Og takk for tips.. Det skal etterfølges! 

Håper det holder seg noenlunde stabilt på dette smertenivå, hvis ikke er rullestol et faktum innen nyåret, hurra😏!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor hjalp meh veldig! Nærmest invalid var jeg. Gikk faktisk bedre når jeg var 8 måneder på vei en når jeg var 2-3 måneder på vei!

Anonymkode: dcf2c...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Twintipp skrev:

Takk:)!

Og takk for tips.. Det skal etterfølges! 

Håper det holder seg noenlunde stabilt på dette smertenivå, hvis ikke er rullestol et faktum innen nyåret, hurra😏!

Jeg var sykmeldt og sengeliggende i svangerskapene, men det var absolutt verst i det første, for da gjorde jeg det jeg pleier å gjøre - noe gjør alltid vondt i en kropp som har trent mye, og man er vant til å presse seg gjennom smerte, så da gjorde jeg det. Er det vinter går man jo på ski, langt også, det går seg nok til, svangerskap er ingen sykdom. Ikke lurt, fullstendig håpløst faktisk, og seks måneder på sofa og i seng er helt jævlig, jeg klarte nesten ikke stå opp for å tisse, kunne ikke gå eller sitte (så rullestol hadde ikke vært mulig), ingen behandling hjalp og det tok flere år å bli bra. Fire år før jeg kunne gå på ski og sykle og løpe. Så da lærte jeg jo...så neste gang passet jeg på å være føre var og fikk det mye lettere - kortere sykmelding, "bare" fire måneder, mindre smerter, kunne faktisk gå bittelitt om jeg gikk som en geisha, osv. Og ikke minst var det borte da jeg hadde født. Kanskje det var tilfeldig, men jeg velger å tro at det ikke var det. Så om tipsene kan hjelpe deg så er jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det fra IKM i andre svangerskap. Og det var fortsatt ganske vondt seks måneder etter fødsel. I uke 9 med tredjemann nå og kjenner faktisk lite, håper at det vedvarer. Lykke til! :-)

Anonymkode: 1d0c5...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Jeg var sykmeldt og sengeliggende i svangerskapene, men det var absolutt verst i det første, for da gjorde jeg det jeg pleier å gjøre - noe gjør alltid vondt i en kropp som har trent mye, og man er vant til å presse seg gjennom smerte, så da gjorde jeg det. Er det vinter går man jo på ski, langt også, det går seg nok til, svangerskap er ingen sykdom. Ikke lurt, fullstendig håpløst faktisk, og seks måneder på sofa og i seng er helt jævlig, jeg klarte nesten ikke stå opp for å tisse, kunne ikke gå eller sitte (så rullestol hadde ikke vært mulig), ingen behandling hjalp og det tok flere år å bli bra. Fire år før jeg kunne gå på ski og sykle og løpe. Så da lærte jeg jo...så neste gang passet jeg på å være føre var og fikk det mye lettere - kortere sykmelding, "bare" fire måneder, mindre smerter, kunne faktisk gå bittelitt om jeg gikk som en geisha, osv. Og ikke minst var det borte da jeg hadde født. Kanskje det var tilfeldig, men jeg velger å tro at det ikke var det. Så om tipsene kan hjelpe deg så er jeg veldig glad.

Oj oj oj, det hørtes ikke bra ut!!! Det var alvorlig... Har på langt nær så alvorlig som du, men tenkte å gå for samme strategi som du tenkte første gang, bite det i meg og fortsette som før.. Vel, det skal jeg IKKE gjøre!!!! Herregud, det skal jeg virkelig ikke gjøre da. Usj, visste ikke at det kunne bli så alvorlig:/! 

Thanx for the wake up call! Godt det gikk bedre etter andre fødsel for deg🙏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Twintipp skrev:

Oj oj oj, det hørtes ikke bra ut!!! Det var alvorlig... Har på langt nær så alvorlig som du, men tenkte å gå for samme strategi som du tenkte første gang, bite det i meg og fortsette som før.. Vel, det skal jeg IKKE gjøre!!!! Herregud, det skal jeg virkelig ikke gjøre da. Usj, visste ikke at det kunne bli så alvorlig:/! 

Thanx for the wake up call! Godt det gikk bedre etter andre fødsel for deg🙏🏼

Lykke til. Og forresten, skaff deg gode sko med litt oppbygging bak, to-tre cm max, for flate eller hæler gjør det gjerne verre. Bruk sko inne også, for stabiliteten og det lille løftet i hælen.

Og skaff deg gode brodder, anspenthet gjør det ikke noe bedre og å gli er ingen vinner, men noe av det vondeste i årene etter fødselen var faktisk på sånn brunsnø langs veien på vinterstid hvor det ikke er feste i det hele tatt, det trigget smertene gang på gang på gang selv når jeg bare gikk (kunne jo ikke løpe).

Flytt alltid beina samla. Hold knærne sammen, rett og slett! :D Tenk deg kongelige kvinner som går ut av bil i kort skjørt. Bruk samme type bevegelse til å komme deg ut av sofa og seng - parallelforflytt beina. Og aldri stå på ett bein, reis deg opp med vekt fordelt på begge. Det blir en vane etterhvert, jeg lover.

Edit: fnis, jeg mener ikke at du skal hoppe i stedet for å gå, altså. SÅ samla er det vanskelig å ha beina, det er ikke noe potetløp. Men det er der geisha kommer inn.

 

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sug lut skrev:

Lykke til. Og forresten, skaff deg gode sko med litt oppbygging bak, to-tre cm max, for flate eller hæler gjør det gjerne verre. Bruk sko inne også, for stabiliteten og det lille løftet i hælen.

Og skaff deg gode brodder, anspenthet gjør det ikke noe bedre og å gli er ingen vinner, men noe av det vondeste i årene etter fødselen var faktisk på sånn brunsnø langs veien på vinterstid hvor det ikke er feste i det hele tatt, det trigget smertene gang på gang på gang selv når jeg bare gikk (kunne jo ikke løpe).

Flytt alltid beina samla. Hold knærne sammen, rett og slett! :D Tenk deg kongelige kvinner som går ut av bil i kort skjørt. Bruk samme type bevegelse til å komme deg ut av sofa og seng - parallelforflytt beina. Og aldri stå på ett bein, reis deg opp med vekt fordelt på begge. Det blir en vane etterhvert, jeg lover.

Edit: fnis, jeg mener ikke at du skal hoppe i stedet for å gå, altså. SÅ samla er det vanskelig å ha beina, det er ikke noe potetløp. Men det er der geisha kommer inn.

 

Ha ha ha:))) Tatt en screenshot av dette, så mange fine tips:) Tusen takk!🙏🏼 Har allerede fulgt noen tips og har en bedre dag i dag enn på mange uker!:) Satt meg på badekaret med samla bein og svingte meg rundt, det funka som gull👌🏼

Så millioner av takk!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil også anbefale helhetsterapaut (akupunktur, fotsoneterapi osv). Ble betydelig bedre og kunne nyte de siste 3 ukene av svangerskapet ☺️

Anonymkode: 9aa85...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 29.11.2017 den 13.43, Twintipp skrev:

Ha ha ha:))) Tatt en screenshot av dette, så mange fine tips:) Tusen takk!🙏🏼 Har allerede fulgt noen tips og har en bedre dag i dag enn på mange uker!:) Satt meg på badekaret med samla bein og svingte meg rundt, det funka som gull👌🏼

Så millioner av takk!!! 

Hvordan har det gått med bekkenet siden sist, Twintipp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...