Gå til innhold

Dere erfarne tempere, har jeg hatt eggløsning?


WPW

Anbefalte innlegg

Hei, 

lurte på om noen kan hjelpe meg.. ser det ut som om jeg har att eggløsning? Det skal sies at jeg var på reis under den fruktbare perioden med litt alkohol og rarere søvnmønster enn vanlig. I tillegg har jeg foreløpig bare en desimal på termometeret, men har kjøpt et med to desimaler som jeg begynner å bruke i neste syklus. Mest sannsynlig ikke gravid denne gangen fordi jeg var bortreist de fleste dagene i den fruktbare perioden, men temper altså for å sjekke dette med eggløsning..

C5BF6A37-838C-4A57-B237-024CA3C1EB53.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Ser ut som du har hatt el.

Husk at mye alkohol slår feil ut på temperaturen. Samme gjør dårlig søvn/stress. 

Du må minst ha sovet 3 timer sammenhengende søvn før du temper. Temp samme plass hver gang og til samme tid. Hvis ikke bør du legge til eller trekke fra litt på temperaturen. (Dette er forskjellig fra person til person hvor mye) 

Du må heller ikke bevege deg/gjøre noe før du temper.

Lykke til 😄😃

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja. Ser ut som du har hatt el.

Husk at mye alkohol slår feil ut på temperaturen. Samme gjør dårlig søvn/stress. 

Du må minst ha sovet 3 timer sammenhengende søvn før du temper. Temp samme plass hver gang og til samme tid. Hvis ikke bør du legge til eller trekke fra litt på temperaturen. (Dette er forskjellig fra person til person hvor mye) 

Du må heller ikke bevege deg/gjøre noe før du temper.

Lykke til 😄😃

Anonymkode: fcee0...249

Takk for svar til deg og! Begynte å tvile på eggløsningen, så derfor jeg begynte å tempe. Egentlig ganske gøy☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, WPW skrev:

Takk for svar til deg og! Begynte å tvile på eggløsningen, så derfor jeg begynte å tempe. Egentlig ganske gøy☺️

Ja. Det er kjempe gøy.

Har tempet selv i 2,5 år 😊😊

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt å begynne å tempe, har bestilt meg et termometer med 2 desimaler som jeg venter på.. 

men jeg er helt uerfaren.. sååå hvordan gjør man det? Og hvor måler man? 

og skal man måle gjennom hele syklusen eller? Og når vet man når man har hatt eggløsning?

Setter pris på svar :D 

Anonymkode: a5506...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner egentlig alt du trenger å vite på syklus.no. Jeg er jo ikke erfaren her, men har skjønt som de over at du må måle samme tid hver dag. Jeg har klokka på 0545 hver dag, også ligger termometeret klart på nattbordet. Stapper det inn i munnen når klokka ringer og leser av tallet, plotter det inn på appen og ferdig med det:) ganske fascinerende når jeg plutselig så et mønster, men temperaturen hoppet litt opp og ned de første dagene fordi jeg ikke var så nøye med tidspunkt. Veldig gøy, og litt spennende å se når det skjer litt endringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også må du måle hele syklusen, også skal du visstnok kunne si at du har hatt eggløsning om tempen holder seg høy i minst tre dager etter temperaturhoppet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør måle temperaturen godt under tungen til samme tid hver dag.

Jeg har som sagt tempet i 2,5 år og bruker babycomp. Det er mye lettere da den gjør all jobben for deg.

Den viser neste forventede eggløsning og EL vises sammen med tilhørende termin med dato fra dag 2 i syklusen.

EL dag markeres med blinkende rød.

Den viser også menskalender for neste 6 mnd gir indikasjon på fremtidige EL. Anbefales 😊😊😊

 

Men hvis dere lurer på noe så bare spør 😊😊😊

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken app bruker du wpw? :) Eller er det noen andre som har tips til hvordan man kan på en enkel og lur måte loggføre tempen? 

Anonymkode: a5506...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken app bruker du wpw? :) Eller er det noen andre som har tips til hvordan man kan på en enkel og lur måte loggføre tempen? 

Anonymkode: a5506...cd7

Den heter ladytimer😊 veldig enkel og grei! Vipps ble jeg gravid denne mnd, så nå trenger jeg visst ikke tempe mer 😅 det var jo skikkelig gøy å tempe altså, så anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, WPW skrev:

Den heter ladytimer😊 veldig enkel og grei! Vipps ble jeg gravid denne mnd, så nå trenger jeg visst ikke tempe mer 😅 det var jo skikkelig gøy å tempe altså, så anbefales!

Tusen takk!!😁 ååå så gøy, gratulerer så mye!!😊 

Jeg begynte å tempe i dag, så blir spennende å se fremover!!:):) takk for alle tips!! 

Anonymkode: a5506...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ser det ut som jeg hadde el 23des? 

9B2AFBB1-315F-44F2-A47F-B5DDD67F54E9.png

Anonymkode: a5506...cd7

Ja. Kan se sånn ut 😊

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva tror dere om dette? tror el var 23des, testet negativ i dag, 9dpo.. 

16278395-BE66-4F4F-8DBD-260688A4F1F3.jpeg

Anonymkode: a5506...cd7

Hva lurer du på?

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er med tempen i dag også.. 

trifasisk tempkurve eller?! Jeg er helt ny på dette...

8F0BF297-0E62-455D-A495-AEE6E4563C46.jpeg

Anonymkode: a5506...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er med tempen i dag også.. 

trifasisk tempkurve eller?! Jeg er helt ny på dette...

8F0BF297-0E62-455D-A495-AEE6E4563C46.jpeg

Anonymkode: a5506...cd7

Det ser sånn ut. Men det forutsetter at du er helt frisk, ikke stresset og ikke drukket noe særlig alkohol. Kanskje du er gravid 🤗🤗

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det ser sånn ut. Men det forutsetter at du er helt frisk, ikke stresset og ikke drukket noe særlig alkohol. Kanskje du er gravid 🤗🤗

Anonymkode: fcee0...249

Har vert helt frisk, slappet av som bare det med to uker ferie i jula😁

drakk bittelitt alkohol 16 des, då 17des var jo tempen veeeldig lav, men ingenting utenom det! 😊 

håper det er en liten spire :D 

Anonymkode: a5506...cd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2018 den 17.01, Anonym bruker skrev:

Har vert helt frisk, slappet av som bare det med to uker ferie i jula😁

drakk bittelitt alkohol 16 des, då 17des var jo tempen veeeldig lav, men ingenting utenom det! 😊 

håper det er en liten spire :D 

Anonymkode: a5506...cd7

Hvordan går det? 😊😊

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, WPW skrev:

Jeg og lurer😊 morsomt at tråden min plutselig levde videre fordi andre lurer på det samme😁

Nærmer ikke ikm seg? Hvordan har temp kurven din vært?

Anonymkode: fcee0...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...