Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Åååh noe så trist.... 😰 Lykke til i neste runde❤️

Anonymkode: c4beb...4b0

Tusen takk. Satser på at det går bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, Mamma til 3? skrev:

Så leit å få en slik beskjed :( Håper du kommer deg greit gjennom det du nå har foran deg. God klem.

Tusen takk. skal nok komme oss igjennom det. satser på at det går bedre neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Huff, så leit å høre 😢 bruk tiden du trenger til å sørge, og ikke skynd deg mtp videre prøving! Det finnes en tid for alt. Viktigste er at du kommer deg gjennom dette og blir psykisk klar for å prøve igjen. Sender deg mange gode tanker og masse lykke til i denne tunge tiden ❤️

Takk for det. Vi får ta tiden til hjelp. både jeg og samboer støtter hverandre godt i denne tiden, samt vi har god støtte fra familien, så det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Kull 2 skrev:

Ååhh, sender omtanke og en god klem❤️

Tusen takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.1.2018 den 13.22, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

huff, så trist å høre :tristbla: Sender en klem til deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, mammatilto<3 skrev:

huff, så trist å høre :tristbla: Sender en klem til deg :hjerte:

Tusen takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg litt forsiktig inn her etter det som foreløpig virker som full klaff på første ivf-forsøk... Jeg er i følge utregningene mine ca 7+3, og har termin mot slutten av august. 

Skal til tidlig ul på mandag og er sykt stressa for å måtte gå gjennom samme opplevelse som for nesten nøyaktig et år siden. Da oppdaga vi BO/MA på tidlig ul i uke 10 ca. 😔 

Forrige gang hadde jeg veldig lite symptomer, uten at jeg veit om det har noe å si for om det går bra eller ikke. Denne gangen har jeg mange, men noe av det skyldes vel kanskje progesteron-tilskudd. Men kanskje ikke den tiltagende kvalmen som dukka opp på julaften, og som bare har blitt verre siden det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AkkMa skrev:

Melder meg litt forsiktig inn her etter det som foreløpig virker som full klaff på første ivf-forsøk... Jeg er i følge utregningene mine ca 7+3, og har termin mot slutten av august. 

Skal til tidlig ul på mandag og er sykt stressa for å måtte gå gjennom samme opplevelse som for nesten nøyaktig et år siden. Da oppdaga vi BO/MA på tidlig ul i uke 10 ca. 😔 

Forrige gang hadde jeg veldig lite symptomer, uten at jeg veit om det har noe å si for om det går bra eller ikke. Denne gangen har jeg mange, men noe av det skyldes vel kanskje progesteron-tilskudd. Men kanskje ikke den tiltagende kvalmen som dukka opp på julaften, og som bare har blitt verre siden det? 

Nei, så gøy å se deg her!! Har jo sett navnet ditt i omtrent alle ikm-trådene det siste året :D gratulerer sååå mye!! Aldri hørt om nien som blir kvalme av progesteron ;)

Ivf her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AkkMa skrev:

Melder meg litt forsiktig inn her etter det som foreløpig virker som full klaff på første ivf-forsøk... Jeg er i følge utregningene mine ca 7+3, og har termin mot slutten av august. 

Skal til tidlig ul på mandag og er sykt stressa for å måtte gå gjennom samme opplevelse som for nesten nøyaktig et år siden. Da oppdaga vi BO/MA på tidlig ul i uke 10 ca. 😔 

Forrige gang hadde jeg veldig lite symptomer, uten at jeg veit om det har noe å si for om det går bra eller ikke. Denne gangen har jeg mange, men noe av det skyldes vel kanskje progesteron-tilskudd. Men kanskje ikke den tiltagende kvalmen som dukka opp på julaften, og som bare har blitt verre siden det? 

Så koselig å se deg her, gratulerer ❤️ Fortell oss gjerne hvordan tul går, skal selv på onsdag og er litt nervøs 😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat beskjed om at jeg blir satt på blodfortynnende(abyl-e), pga forrige svangerskap endte halvveis. Blir litt sjokkert av at de gjør det på denne måten, og litt redd også. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om dette, liker ikke tanken på at jeg kanskje tar medisin til ingen nytte 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk! Og gratulerer til dere også! :) Det er jo veldig fint å være her, hadde det bare ikke vært så ufattelig skummelt også 😬 Jeg skal holde dere oppdatert! 

Babydrømmen, skjønner at det virker skummelt. Hvorfor blodfortynnende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AkkMa skrev:

Hehe, takk! Og gratulerer til dere også! :) Det er jo veldig fint å være her, hadde det bare ikke vært så ufattelig skummelt også 😬 Jeg skal holde dere oppdatert! 

Babydrømmen, skjønner at det virker skummelt. Hvorfor blodfortynnende? 

Blodfortynnende fordi de «tror» det var blodpropp bak morkaken sist svangerskap som bidro til vannavgang.. De har ikke noe gode grunner til å tro det heller, men det kan ha vært det, og det kan ha vært en rekke andre ting pga utseende på morkaken.

Synes begrunnelsene er litt for dårlige og de klarer ikke å forklare noe til oss slik at vi forstår..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært på ultralyd og sett et lite bankende hjerte i dag! 💛 Jøye meg, så letta vi er!! Fikk beskjed om at alt så fint ut, og ble til og med satt mer enn en halv uke fram iht menstermin. Ny ultralyd om tre uker pga det som skjedde forrige gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AkkMa skrev:

Har vært på ultralyd og sett et lite bankende hjerte i dag! 💛 Jøye meg, så letta vi er!! Fikk beskjed om at alt så fint ut, og ble til og med satt mer enn en halv uke fram iht menstermin. Ny ultralyd om tre uker pga det som skjedde forrige gang. 

Lykkeønskninger💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som har planer om tidlig ultralyd her? (Som ikke har tidligere problemer og blir tilbudt av helse-Norge). Svigerfamilien min mener det er så mye stråling under ultralyd så det smitter jo såklart over på barnefar sine meninger..🙄 Er så redd for at det ikke «er noe der» liksom.. Har spydd daglig i over en uke nå, så det er jo klart det er noe som gjør det, men ting virker så uvirkelig. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ha tul på fredag. Da er jeg 9+1. Syns det virker som at mange opplever MA, og jeg orker ikke gå og lure i mange uker til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det flere som har planer om tidlig ultralyd her? (Som ikke har tidligere problemer og blir tilbudt av helse-Norge). Svigerfamilien min mener det er så mye stråling under ultralyd så det smitter jo såklart over på barnefar sine meninger..🙄 Er så redd for at det ikke «er noe der» liksom.. Har spydd daglig i over en uke nå, så det er jo klart det er noe som gjør det, men ting virker så uvirkelig. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Frustrerende å stå i en slik situasjon, men hadde det vært skadelig hadde jo ikke dette blitt gjennomført overhodet. Kan det være én ide og ta med mannen din på en time hos lege/jordmor som kan gi han litt info?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Kull 2 skrev:

Frustrerende å stå i en slik situasjon, men hadde det vært skadelig hadde jo ikke dette blitt gjennomført overhodet. Kan det være én ide og ta med mannen din på en time hos lege/jordmor som kan gi han litt info?

Vi skal ha ordinær ultralyd altså. :-) Virker bare som om «alle» betaler for en tidlig en og det smitter litt over på nysgjerrige meg. 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første svangerskapskontroll i dag, er 9+3. Pga små blødninger fram til nå ville legen prøve å ta utvendig UL. Fikk se en baby som rørte på seg og et hjerte som slo. Veldig betryggende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, EliJ skrev:

Jeg hadde første svangerskapskontroll i dag, er 9+3. Pga små blødninger fram til nå ville legen prøve å ta utvendig UL. Fikk se en baby som rørte på seg og et hjerte som slo. Veldig betryggende. 

Så herlig❤️ Godt å kunne bli roet ned.

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på tul i dag og sett hjertet slå 😍 Er litt kortere enn jeg trodde, 7+0 i dag, og da med termin siste dagen i august 🤰🏼🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt tul selv, var i uke 9+4 og skal igjen 13+3. Det koster jo litt, men det hjelper veldig på å roe meg ned litt mtp ma osv. Og så er det jo veldig koselig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen er formen deres? Jeg spyr flere ganger daglig og har gjort det siden 29 desember. Siste uka har jeg også begynt å spy vann.. Kan bli litt svimmel innimellom og føler meg generelt ganske dritt. Klarer ikke gjøre noe hjemme, ligger bare fast på sofaen. Er jeg teit hvis jeg ringer legen? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig termin 25.08.

Etter spontanabort i uke 7 i oktober sitter vi for det meste å bare krysser fingrene ennå. 4 uker igjen til vi kan føle oss tryggere. Tidlig UL om noen uker pga alderen min så vet vi nok mer.

Mange symptomer her, vært veldig kvalm, men det har heldigvis blitt litt bedre nå. Oppblåst, vonde tyngre bryster, svimmel, trøtt, utenomjordisk luktesans hehe, klarer ikke diverse matvarer lenger...you name it. Men jeg tar det som et positivt tegn.

Har en sønn på 10 år fra før av så her snakker vi virkelig Storebror ;) Hvem hadde trodd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...