Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

12 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

 Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for deg at alt går bra for deg denne gangen. fikk vite i dag at vi skal på TUL 3 januar:nigo:. så det er jo ikke lenge til, gleder oss veldig til å få se babyen. Håper at alt står bra til med den. 

Tusen takk 😊 ønsker deg masse lykke til og gleder meg til oppdatering fra deg 3.januar 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 4.12.2017 den 12.11, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Gratulerer så mye:hjerter: da er vi samme båt da. Har og en tenåring og en 10 åring fra før av. Første barn for min samboer også, og første barnebarn på hans side(han er enebarn) Så dette er veldig stas!

Så spennende! Jeg synes det er ekstra fint å møte noen her inne i nesten samme situasjon. Jeg har to barn fra tidligere som er 15 og 17. Nå er jeg gravid med ny samboer som selv er enebarn. Dette er hans første og det blir første barnebarnet på hans side. Etter appen å regne har jeg også termin 16.aug. Første UL i dag, så utrolig spennende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Kull 2 skrev:

Første UL i dag og termin satt til 13.august. Helt utrolig hvor ekstra virkningsfullt det er å se den lille som vokser der inne💙💖

Har du bedt om tidlig ultralyd? Jeg har termin 14 august og har ikke første kontroll engang før slutten av januar🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg henger meg på her! Jeg har termin 30 juli, 1 eller 2 aug.. 

Dette blir vår nr tre. Vi går antakeligvis fra å være asosiale til å bli totalt isolert med tre tette små barn😂. Men det går fint, kunne ikke valgt bort dette livet vi lever nå for alt i verden😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.12.2017 den 18.42, Lulla92 skrev:

Vi forteller de nærmeste i jula. Jeg er så oppblåst og uvel nesten hele døgnet at det syns godt, i tillegg er det ingen "gode" grunner til at jeg ikke skal drikke, så alle kommer til å skjønne det uansett. Statestikken tilsier jo uansett at sjansene for abort er prosentvis relativt liten etter uke 6 og hvis det alikevel ikke skal gå bra er det godt å ha familie og støtte seg på. :) vi gleder oss i allefall til å fortelle, de fleste vet at vi har prøvd en stund. Håper dere alle får en strålende jul uansett om dere forteller eller ikke også håper jeg alle slipper kvalme på julaften ❤

Slik tenker jeg og.. Det blir så mye enklere å forholde seg til folkene man er sammen med da. Jeg har vært superuggen og trøtt. Ved at de nærmeste har fått vite det, Så har det ikke føltes så rart om jeg plutselig gikk fra selskapeligheter for å ta meg en to minutter på horisontal stilling 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø friskt i natt, etter å ha hostet ustanselig i mange timer 😰

Blitt skikkelig syk, og har måttet ty til otrivin et par ganger, pluss pencillin etc nå. Og det er jo ikke akkurat positivt i første trimester 😥

 

Blødningene har stanset, men jeg vet ikke.. 

æsj dette ble en slitsom jul med bare sykdom!

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du bedt om tidlig ultralyd? Jeg har termin 14 august og har ikke første kontroll engang før slutten av januar🤔

Anonymkode: c4beb...4b0

Du kan selv booke UL på privat klinikk. Jeg var på Oslo City

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Coccobahhia skrev:

Slik tenker jeg og.. Det blir så mye enklere å forholde seg til folkene man er sammen med da. Jeg har vært superuggen og trøtt. Ved at de nærmeste har fått vite det, Så har det ikke føltes så rart om jeg plutselig gikk fra selskapeligheter for å ta meg en to minutter på horisontal stilling 😂

Nettopp. Julen ble mye enklere når de vi var samme  med viste om det, også var det jo en koselig "julegave" å gi bort! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kull 2 skrev:

Du kan selv booke UL på privat klinikk. Jeg var på Oslo City

OK, tenkte du var gjennom det offentlige :) tror jeg heller sparer de 1200 kronene til noe babyrealtert.. hvis ikke spenninga tar overhånd🙈

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nytt år og nye muligheter! Har fått time hos fastlegen til første kontroll den 16. januar :) Gleder meg, da blir det så virkelig! Sitter og tenker på lille babyen og det bittelille hjertet som dunker 170 ganger i minutter :) Det er godt å ha så fine følelser ettersom jeg var deprimert store deler av forrige svangerskap. 

For øvrig er jeg kvalm og trøtt. Det er tungt å være på jobb da jeg stort sett har lyst til å legge meg ned for å sove :-p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ;) 

Venter mitt 3.barn i August 2018. Har ikke helt kontroll på hvor jeg langt jeg er på vei ennå, tipper +/- 8 uker. 

Det er såååååå langt igjen å gå, 1.trimester er så kjipt! Kvalm, trøtt, dårlig humør, må holde det hemmelig for omverdenen, mye nytt å tenke på....osv. 

Alt ser mye lysere ut i 2.trimester, gleder meg til UL!

Flere her som vil vite kjønnet på UL?? *spent* <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg er så lei allerede.. spyr daglig nå.. må bare spise myk mat.. spise en hel pakke (!) med ritz kjeks tidligere idag og følte meg i ganske god form, frem til kvelden når magen sier NEI :-( 

Har dere noe tips mot kvalme? Prøver å sove så mye som mulig og som skrevet, spise myk mat. Går mest i pærer og noen forsiktige skiver her og der. Skal prøve å spise tomatsuppe til kvelds.. Åssen går det med dere?❤️ Jeg er 9 uker nå..

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg er så lei allerede.. spyr daglig nå.. må bare spise myk mat.. spise en hel pakke (!) med ritz kjeks tidligere idag og følte meg i ganske god form, frem til kvelden når magen sier NEI :-( 

Har dere noe tips mot kvalme? Prøver å sove så mye som mulig og som skrevet, spise myk mat. Går mest i pærer og noen forsiktige skiver her og der. Skal prøve å spise tomatsuppe til kvelds.. Åssen går det med dere?❤️ Jeg er 9 uker nå..

Anonymkode: c4beb...4b0

Uff, føler virkelig med deg! Jeg spyr ikke, og det er jeg såååå glad for, men det er nære på altså. Pære blir jeg faktisk mer kvalm av. Salt potetgull og brødskive med leverpostei er to ting som funker bra for meg. I tillegg har jeg funnet ut at jeg må få i meg litt kaffe nå og da, selv om jeg har begynt å avsky det! Jeg blir mye bedre når jeg har tvunget det i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Åh, jeg er så lei allerede.. spyr daglig nå.. må bare spise myk mat.. spise en hel pakke (!) med ritz kjeks tidligere idag og følte meg i ganske god form, frem til kvelden når magen sier NEI :-( 

Har dere noe tips mot kvalme? Prøver å sove så mye som mulig og som skrevet, spise myk mat. Går mest i pærer og noen forsiktige skiver her og der. Skal prøve å spise tomatsuppe til kvelds.. Åssen går det med dere?❤️ Jeg er 9 uker nå..

Anonymkode: c4beb...4b0

Jeg kaster opp og ingenting smaker i det hele tatt.

Var hos legen idag, hadde lavt blodtrykk grunnet for lite vætske i kroppen. Så nå har jeg fått tabletter mot kvalmen som jeg begynner på imorgen og kjøpte sea band. Vet ikke om det fungerer enda, men føler det har gått litt bedre idag.

Det er vel bare å krysse fingrene for at det blir bedre snart :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Åååh noe så trist.... 😰 Lykke til i neste runde❤️

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, ClaraE skrev:

Jeg kaster opp og ingenting smaker i det hele tatt.

Var hos legen idag, hadde lavt blodtrykk grunnet for lite vætske i kroppen. Så nå har jeg fått tabletter mot kvalmen som jeg begynner på imorgen og kjøpte sea band. Vet ikke om det fungerer enda, men føler det har gått litt bedre idag.

Det er vel bare å krysse fingrene for at det blir bedre snart :) 

Huff, forferdelig.. er du fremdeles i jobb? 

Anonymkode: c4beb...4b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Så leit å få en slik beskjed :( Håper du kommer deg greit gjennom det du nå har foran deg. God klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Så trist å gå denne beskjeden. Masse lykke til mtp neste gang. Klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Huff, så leit å høre 😢 bruk tiden du trenger til å sørge, og ikke skynd deg mtp videre prøving! Det finnes en tid for alt. Viktigste er at du kommer deg gjennom dette og blir psykisk klar for å prøve igjen. Sender deg mange gode tanker og masse lykke til i denne tunge tiden ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Ånei 💔 Stor klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, håpefullmammablir3barnsmor skrev:

Da må jeg dessverre melde meg ut fra gruppen. Fikk en trist beskjed på ul i dag om at det ikke var liv.:tristbla: Har hatt en MA. babyen ble dessverre bare 6 uker gammel. Så for håpe det går bedre neste gang. Lykke til til alle dere andre:hjerte:

Ååhh, sender omtanke og en god klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Huff, forferdelig.. er du fremdeles i jobb? 

Anonymkode: c4beb...4b0

er 100% sykmeldt i en uke. så får ta en dag om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...