Gå til innhold

August 2018


Mamma til 3?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal til Kreta når jeg er 30-31 uker, så lenge legen gir klarsignal skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.4.2018 den 13.35, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere? 🤰🏼

Flere som har turt å bestille reise til varmere strøk? ☀️✈️ Det har nemlig vi gjort, og jeg gleder meg, men samtidig gruer jeg meg noe voldsomt!! Noen som har erfaring med reising under graviditet her? Er forresten akkurat i starten på 3.trimester når vi reiser🙈

Her er formen ganske så fin heldigvis 😀 Det går nok helt fint å reise. Litt avhengig av hvor dere skal så ville jeg bare fulgt de rådene vi får her hjemme og vært ekstra påpasselig med melk og rå grønnsaker i tropiske strøk.  Vi reiser til LA i uke 30 i ett par uker. Legen min har bare sagt at jeg bør opp å bevege meg en gang i timen, gjerne ha på støttestrømper og drikke masse vann på selve flyturen og at jeg ikke bør ligge å koke i solen på stranden men bade ofte og da gode pauser i skyggen. Håper formen fortsetter å være like fin fremover 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bestilt tur til Kreta når jeg er i uke 29/30. Har ikke tenkt at det skulle være problematisk så lenge formen er fin fram til avreise. Må vel ha legeattest også etter uke 28. Det er fortsatt mai når vi reiser, og sånn sett ikke den aller varmeste tida, men må vel holde meg litt mer i skyggen enn vanlig. Og så dropper jeg nok fetaosten. God ferie til dere andre som også skal på tur😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kult at flere skal ut å reise i nesten samme periode, tusen takk for svar ☺️ Vi skal bare til Spania, så blir ikke noe langt på oss heldigvis - og også i overgangen mai/juni 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom akkurat hjem fra en uke i Marokko (appen tipsa meg om babymoon, så overtalte samboeren 😁), og det gikk kjempebra! Vi var forsiktige med hva og hvor vi spiste, men alt gikk veldig fint (bortsett fra at ryggen/hofta mi krangla litt). Deilig med varme 😍 

Nå er vi i Tyskland over helga for å besøke familie. Og jeg drar til Brussel med jobb neste helg. Mulig det blir en liten tur til Spania tidlig i sommer også.. termin er i slutten av august 😏 

Nå kjennes det imidlertid ut som om det ene beinet er i ferd med å løsne fra hofta.. det gjør vondt å gå på det og å løfte det. Og det verker i "festet", liksom.. Er det det som er bekkenløsning, kanskje..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AkkMa skrev:

Vi kom akkurat hjem fra en uke i Marokko (appen tipsa meg om babymoon, så overtalte samboeren 😁), og det gikk kjempebra! Vi var forsiktige med hva og hvor vi spiste, men alt gikk veldig fint (bortsett fra at ryggen/hofta mi krangla litt). Deilig med varme 😍 

Nå er vi i Tyskland over helga for å besøke familie. Og jeg drar til Brussel med jobb neste helg. Mulig det blir en liten tur til Spania tidlig i sommer også.. termin er i slutten av august 😏 

Nå kjennes det imidlertid ut som om det ene beinet er i ferd med å løsne fra hofta.. det gjør vondt å gå på det og å løfte det. Og det verker i "festet", liksom.. Er det det som er bekkenløsning, kanskje..? 

Ah, så deilig ☀️😍 Gikk det bra å sole seg, eller holdt du deg unna sola i stor grad? Kan se for meg at det kan bli litt for varmt for meg, for har i det siste hatt så sinnsykt mye hetetokter 😳

Det høres ut som bekkenløsning det ja 😏 Ta deg en tur til legen og sjekk! Jeg fikk tidlig bekkenløsning, og da føltes det som om overkroppen og beina såvidt hang sammen.. Har gått til fysio 2 ganger i uken siden uke 10 ca, og nå er det mye bedre! Fysio holder det liksom litt i sjakk 🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Babydrømmen. skrev:

Ah, så deilig ☀️😍 Gikk det bra å sole seg, eller holdt du deg unna sola i stor grad? Kan se for meg at det kan bli litt for varmt for meg, for har i det siste hatt så sinnsykt mye hetetokter 😳

Det høres ut som bekkenløsning det ja 😏 Ta deg en tur til legen og sjekk! Jeg fikk tidlig bekkenløsning, og da føltes det som om overkroppen og beina såvidt hang sammen.. Har gått til fysio 2 ganger i uken siden uke 10 ca, og nå er det mye bedre! Fysio holder det liksom litt i sjakk 🙌🏼

Det var varmt, men ikke så mange anledninger det passa å sole seg så veldig. Lå noen dager litt i sola og leste, men det ble ikke så mye. Mest var vi ute og gikk, eller satt på kafeer i halvskyggen. Har fått farge i ansiktet, men ingen andre steder omtrent. 😎 

Åå. Typisk. Ja, tenkte å ta en tur til legen for en prat. Noen dager jeg vært helt handicappa, så håper på henvisning til fysio! 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 7.54, AkkMa skrev:

Det var varmt, men ikke så mange anledninger det passa å sole seg så veldig. Lå noen dager litt i sola og leste, men det ble ikke så mye. Mest var vi ute og gikk, eller satt på kafeer i halvskyggen. Har fått farge i ansiktet, men ingen andre steder omtrent. 😎 

Åå. Typisk. Ja, tenkte å ta en tur til legen for en prat. Noen dager jeg vært helt handicappa, så håper på henvisning til fysio! 😘

Nye regler, trenger ikke lenger henvisning fra lege til fysio 👌🏼

Anonymkode: f020a...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjon nå som de nye idiotiske reglene trer i kraft for alle som er født etter 01/07/18? 

Her har ikke far mulighet til å være hjemme fra babyen bare er 6 måneder, og ingen av oss ønsker at jeg skal ut i jobb så tidlig. Forrige baby fullammet til han var 9 måneder gammel, og nektet både flaske/MME og annen mat før den tid :(
Jeg vet man har krav på ammefri, men at far skal kjøre frem og tilbake med en sulten baby hele dagen er jo bare helt håpløst. 

Æsj jeg blir så frustrert over at dette ikke skal være noe hver enkelt familie skal få kunne bestemme selv ut i fra egne behov! 

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan har dere tenkt å gjøre det med permisjon nå som de nye idiotiske reglene trer i kraft for alle som er født etter 01/07/18? 

Her har ikke far mulighet til å være hjemme fra babyen bare er 6 måneder, og ingen av oss ønsker at jeg skal ut i jobb så tidlig. Forrige baby fullammet til han var 9 måneder gammel, og nektet både flaske/MME og annen mat før den tid :(
Jeg vet man har krav på ammefri, men at far skal kjøre frem og tilbake med en sulten baby hele dagen er jo bare helt håpløst. 

Æsj jeg blir så frustrert over at dette ikke skal være noe hver enkelt familie skal få kunne bestemme selv ut i fra egne behov! 

Anonymkode: 7370d...e24

Ny lov??? Fortell meg kort fortalt takk 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Ny lov??? Fortell meg kort fortalt takk 🙂 

Foreldrepermisjonen skal deles helt likt mellom mor og far fra 01/07. Det vil si at hvis jeg tar ut mødrekvoten og felleskvoten som de nå har kuttet ned på, får jeg tilsammen være hjemme med babyen til hun er 6 mnd, før far må starte sin fedrekvote. Evt må jeg ta ut ulønnet permisjon om jeg skal være hjemme noe lenger enn det, men det har vi iallefall ikke økonomi til.. 😩

 

 

Anonymkode: 7370d...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrepermisjonen skal deles helt likt mellom mor og far fra 01/07. Det vil si at hvis jeg tar ut mødrekvoten og felleskvoten som de nå har kuttet ned på, får jeg tilsammen være hjemme med babyen til hun er 6 mnd, før far må starte sin fedrekvote. Evt må jeg ta ut ulønnet permisjon om jeg skal være hjemme noe lenger enn det, men det har vi iallefall ikke økonomi til.. 😩

 

 

Anonymkode: 7370d...e24

7 mnd hvis du velger 100% lønn, og ca 9 mnd ved 80%👍

Anonymkode: 18d4c...cf8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Foreldrepermisjonen skal deles helt likt mellom mor og far fra 01/07. Det vil si at hvis jeg tar ut mødrekvoten og felleskvoten som de nå har kuttet ned på, får jeg tilsammen være hjemme med babyen til hun er 6 mnd, før far må starte sin fedrekvote. Evt må jeg ta ut ulønnet permisjon om jeg skal være hjemme noe lenger enn det, men det har vi iallefall ikke økonomi til.. 😩

 

 

Anonymkode: 7370d...e24

Neei :( jeg sa til sjefen min i går at jeg ønsket 80% 12mnd... Jaja, får bli som det blir. Er uvisst ang mannen min siden han er arbeid.ledig for tiden. Men det kommer til å gå. I Værstefall får jeg gå tilbake til jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Er 27+6 nå, og kjenner at det blir tyngre. Er i 80% jobb (som er min faste stilling), men tar ikke på meg ekstra vakter. Jobber i psykiatrien, hver sommer stenger vår avdeling og jeg jobber på akuttpsykiatrisk avd.  Det er bestemt at jeg pga graviditeten ikke skal jobbe på denne avd i sommer, og jeg går derfor ut med svangerskapspenger 22. juni. Dette er ca 4 uker før permisjonen starter, så det blir ekstra mange uker fri før termin. Er glad for å kunne jobbe nå, men det er også helt greit at det bare er noen uker igjen før jeg må ut. Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, miamis skrev:

Hvordan går det med dere? Er dere enda i jobb eller sykemeldt? 🤰🏻

Jeg blei 50% gradert sykemeldt denne uka og fram til 6 juni. Er på jobb 8-16, men får gjøre andre ting i tillegg. Men kjenner det i ryggen nå 🙈🙈 er 25+0 i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere damer? Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men har fulgt med dere ;) 

Noen som har begynt å handle utstyr? Vi har handlet nøyaktig ingenting, og kjenner jeg blir helt matt av alt alle mener vi trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hjertesprett skrev:

Hvordan går det med dere damer? Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men har fulgt med dere ;) 

Noen som har begynt å handle utstyr? Vi har handlet nøyaktig ingenting, og kjenner jeg blir helt matt av alt alle mener vi trenger...

Det går veldig bra, er 50% sykemeldt da jeg har fått bekkenløsning og jobben krever konstant gåing/ståing..

Vi har begynt med utstyr, ja 😊 Har bestilt vogn og flere ting for noen uker siden - mest på grunn av den lange leveringstiden.. Sengen og skapet på rommet hennes var oppe allerede for noen uker siden, men dette mest pga formen min daler og sommerferien blir hektisk.. ellers har lillegull arvet så mye klær at vi ikke trenger å tenke på den biten 🌟

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.5.2018 den 10.15, Hjertesprett skrev:

Hvordan går det med dere damer? Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men har fulgt med dere ;) 

Noen som har begynt å handle utstyr? Vi har handlet nøyaktig ingenting, og kjenner jeg blir helt matt av alt alle mener vi trenger...

Du trenger ikke å kjøpe så mye, men litt kan være greit å ha i hus. Litt klær er greit (min erfaring er at det man får i gave er veldig søtt og upraktisk). En liten negleklipper. Ammeinnlegg! Et sted babyen kan ligge på dagtid. Bilstol om dere har bil, vogn om du har tenkt å trille. 

Vi har det meste fra før, men trenger etter hvert kanskje en ekstra sprinkelseng ettsom størstemann sover i sin fremdeles. Sengen ble brukt minimalt første halvåret, så vi ser an om neste baby trenger det i det hele tatt før den kan overta den vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvordan går det med dere i denne varmen? 🤦🏼‍♀️

Noen tips til hva som får en til å kjøle seg ned? Jeg sitter bare innendørs og dusjer med kaldt vann mange ganger daglig.. ingenting hjelper, da huset er umulig å kjøle ned 🤷🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Babydrømmen. skrev:

Hvordan går det med dere i denne varmen? 🤦🏼‍♀️

Noen tips til hva som får en til å kjøle seg ned? Jeg sitter bare innendørs og dusjer med kaldt vann mange ganger daglig.. ingenting hjelper, da huset er umulig å kjøle ned 🤷🏼‍♀️

Her er det 5 grader, så jeg har ingen problemer med å kjøle meg ned 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger et kaldt håndkle på magen jeg. Men utenom det så ligger jeg i vater og sover😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør her jeg, selv om noen av dere sikkert ber meg ringe føden.

Er i uke28+1 og har vel kjent liv hver dag. Noen dager mindre en andre og andre dager,konstant hele dagen.

I dag dere, så har jeg kjent minimalt!! Prøvd det å drikke kaldt, sukker osv osv. Men jeg har jo kjent noooe, og jordmora sa vel at så lenge jeg har kjent litt så er det bra. Morkaka ligger bak btw, alt har vært bra på UL de gangene jeg har vært der. Jeg har også hatt en del mageknip i 2 dager men bare på venstre side. 

Hakke helt peil på hva spørsmålet mitt er😂 men er det noen som har vært borti litt mageknip og plutselig lite liv,men alt har vært bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rebeccaførstegangsgravid skrev:

Jeg spør her jeg, selv om noen av dere sikkert ber meg ringe føden.

Er i uke28+1 og har vel kjent liv hver dag. Noen dager mindre en andre og andre dager,konstant hele dagen.

I dag dere, så har jeg kjent minimalt!! Prøvd det å drikke kaldt, sukker osv osv. Men jeg har jo kjent noooe, og jordmora sa vel at så lenge jeg har kjent litt så er det bra. Morkaka ligger bak btw, alt har vært bra på UL de gangene jeg har vært der. Jeg har også hatt en del mageknip i 2 dager men bare på venstre side. 

Hakke helt peil på hva spørsmålet mitt er😂 men er det noen som har vært borti litt mageknip og plutselig lite liv,men alt har vært bra??

Jeg heiv i meg en sjokkis og iskald fanta, blei litt liv da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...