Gå til innhold

Være hjemme med sykt barn eller barnevakt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mandag og tirsdag var jeg vekke fra jobb pga jeg var syk. Nå kom sønnen min på 6 år hjem fra helgen hos faren å har over 39 i feber.Han har mest sannsynlig halsbetennelse igjen.Hadde tenkt å la bestemoren passe han så ikke får mer fravær på jobb;men sønnen min ble veldig lei seg å ville være hjemme med mamna. Når han er syk så er det kun mamma som gjelder. Har ekstra dårlig samvitighet siden han tre helger på rad nå skal være borte fra meg,også er jeg ikke hjemme med han engang når han er syk.

Hva hadde dere gjort? Vært hjemme eller sendt han til bestemor?

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnevakt så lenge moren din godtar å passe sykt barn og så ville jeg droppet minst et helgeopplegg. Hva er så viktig at du vil være borte fra barnet 3 helger rett før jul?

Anonymkode: a228a...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har brukt opp sykt-barn-dagene ville jeg tatt i alle fall den første dagen hjemme med ham, siden han er såpass dårlig.  Når han så blir bedre ville jeg la bestemor passe.

Jeg jobber selv en del helg/ettermiddag, og nogen ganger er det faktisk viktig å prioritere barna. 

Anonymkode: 7f65b...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnevakt så lenge moren din godtar å passe sykt barn og så ville jeg droppet minst et helgeopplegg. Hva er så viktig at du vil være borte fra barnet 3 helger rett før jul?

Anonymkode: a228a...5c1

Hun hadde ikke noe imot det.  Denne helgen skulle han til faren som han bare ser annenhver helg. Neste helg skal han til moren til en vennine å lage pepperkakehus,se på snøfall og spise julekaker. Det han gledet seg lenge til,å helgen etter der igjen så er det faren sin helg igjen.

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun hadde ikke noe imot det.  Denne helgen skulle han til faren som han bare ser annenhver helg. Neste helg skal han til moren til en vennine å lage pepperkakehus,se på snøfall og spise julekaker. Det han gledet seg lenge til,å helgen etter der igjen så er det faren sin helg igjen.

Anonymkode: 78645...a1d

Skal han være hele helgen hos venninnen hvis du er hjemme?

Anonymkode: a228a...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt ihvertfall den første dagen hjemme med sykt barn, ihvertfall når han er såpass dårlig og han er klar på at han ønsker å ha mamma. Så lenge du har sykt barn dager igjen? Bruker besteforeldre selv når barna er syke, men det er når de er på bedringens vei, ikke når de er veldig syke. Mammarollen kommer først. Hatt flere runder med sykdom nå selv, brukt flere sykt barn dager på 2 uker enn hva jeg tidligere har brukt på 1 år. I tillegg vært syk selv. Det tærer på samvittigheten ovenfor jobben, men sånn er det desverre til tider. 

Anonymkode: 24389...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skal han være hele helgen hos venninnen hvis du er hjemme?

Anonymkode: a228a...5c1

Det er noe både hun og sønnen ønsker.  Sist overnattet han der bare en natt å da var han så skuffet over at han ikke fikk være der lengre. Å det er ikke venninen min men moren til bestevenninen min. Hun har ikke fått barnebarn enda så hun låner av og til sønnen min.

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg hadde tatt første sykedag selv, og heller benyttet meg av mormor om det trekker ut. 

 

Er det en ny halsbetennelse så har han gjerne 5 dager med 40 i feber. Han har store mandler å får dermed lett halsbetennelse dessverre.

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis DU har dårlig samvittighet for at du ikke får tilbragt nok helger ned han, så avlyser du besøket hos reservebestemor. 

For meg høres det litt ut som om du bruker barnets sykdom som unbsylding for å tilbringe tid med han. Han klarer seg sikkert helt fint med bestemor. Fortell gan at du skal på jobb men at du kommer hjem så fort du er ferdig for dagen. Da får dere tilbragt hele ettermiddagen og kvelden sammen!

Anonymkode: 02a97...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært hjemme første dagen i allefall. Så hadde jeg vurdert videre om bestemor kan passe de neste dagene.

Anonymkode: dc1fb...acc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis DU har dårlig samvittighet for at du ikke får tilbragt nok helger ned han, så avlyser du besøket hos reservebestemor. 

For meg høres det litt ut som om du bruker barnets sykdom som unbsylding for å tilbringe tid med han. Han klarer seg sikkert helt fint med bestemor. Fortell gan at du skal på jobb men at du kommer hjem så fort du er ferdig for dagen. Da får dere tilbragt hele ettermiddagen og kvelden sammen!

Anonymkode: 02a97...641

Det kan jeg jo gjøre med da hadde sønnen min blitt veldig lei seg. Han snakker mye om hvor gøy der blir å overnatte hos hun igjen, å snakker begeistret om alt de skal gjøre. Men det jeg kan gjøre er jo å si at han kan overnatte en natt istedenfor to,så får jeg litt mer tid med han.

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde SELVFØLGELIG vært hjemme med barnet. Brukte opp sykt barn dagene allerede i august i fjor og tok de resterende ulønnet. Barnet kommer jo først. Hadde ikke hatt samvittighet til å dra fra mitt syke barn.

Evt spør om det passer bedre for far å ha barnet hos seg i morgen? Om barnet synes det er Ok. 

Anonymkode: a371d...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde SELVFØLGELIG vært hjemme med barnet. Brukte opp sykt barn dagene allerede i august i fjor og tok de resterende ulønnet. Barnet kommer jo først. Hadde ikke hatt samvittighet til å dra fra mitt syke barn.

Evt spør om det passer bedre for far å ha barnet hos seg i morgen? Om barnet synes det er Ok. 

Anonymkode: a371d...ff0

Føler så dårlig samvitighet for å bare levere han til mamma når han er så tydlig på at det er meg han vil ha der når han er syk.

Faren stiller så vidt opp annenhver helg så at han tar fri for å være hjemme være med sønnen sin,det er dessverre overhodet ikke realistisk. Tror ikke han ville gått til faren heller for akkurat når han er syk så er han veldig mammadalt. 

Tror jeg holder meg hjemme med han imorgen også håper jeg han er frisk på tirsdag. 

Anonymkode: 78645...a1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...