Gå til innhold

Huseier sorterer søpla helt feil


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De kaster restavfall i matsøpla (tror de tror at all matemballasje skal i matsøpla). Vi deler søppelkasser, og jeg har sett at de til og med står å sorterer søpla mi og legger restavfallet mitt i matavfallsposen. Har ikke noe godt forhold til dem, og frister lite å stille opp på døra og gi dem opplæring i dette, men tenkte kanskje jeg kunne skrive ut et skrive som ligger nett angående hva som skal i hvilken søppel og gule ut dette med matavfall, og ikke si noe om at det er jeg som gjorde det annet enn hvis de spør. 

Syns nesten det er rart ikke søppelmannen har gjort det allerede, for de hiver jo da masse restavfall i matsøpla og det må jo skape masse problemer. 

Hva ville dere gjort? 

 

Anonymkode: fbebe...c1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spurt om du kan bestille og betale for egen søppeldunk? Evt la dem styre på til dem evt får klager. De har vel fått med skriv med hva som skal kastes hvor når de begynte med sorteringen så en ekstra opplæring hjelper vel ikke stort.. 

Anonymkode: 69c88...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mld og legg ved link til nettsiden. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune hvordan det skal sorteres 

"Hei. Jeg har lagt merke til at vi sorterer søpla så jeg ble veldig usikker på hvordan det egentlig skal sorteres. Jeg slo det derfor opp og lærte litt av hvert, sender med linken så dere også ser akkurat hvordan de vil ha det også kan vi gjøre likt heretter. Mvh xxx"

Anonymkode: 3f83e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Send en mld og legg ved link til nettsiden. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune hvordan det skal sorteres 

"Hei. Jeg har lagt merke til at vi sorterer søpla så jeg ble veldig usikker på hvordan det egentlig skal sorteres. Jeg slo det derfor opp og lærte litt av hvert, sender med linken så dere også ser akkurat hvordan de vil ha det også kan vi gjøre likt heretter. Mvh xxx"

Anonymkode: 3f83e...449

Lagt merke til at vi sorterer søpla forskjellig, skulle det stå 

Anonymkode: 3f83e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Send en mld og legg ved link til nettsiden. Det er litt forskjellig fra kommune til kommune hvordan det skal sorteres 

"Hei. Jeg har lagt merke til at vi sorterer søpla så jeg ble veldig usikker på hvordan det egentlig skal sorteres. Jeg slo det derfor opp og lærte litt av hvert, sender med linken så dere også ser akkurat hvordan de vil ha det også kan vi gjøre likt heretter. Mvh xxx"

Anonymkode: 3f83e...449

👍🏻😂😂😂😂😂

Anonymkode: 6dde8...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke de som håndterer søpla en anonymfunksjon på innsending av beskjeder? Tror jeg bare hadde sendt inne en mail om at de og de sortere virkelig feil så håper dere er klar over det.

Anonymkode: f7675...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi deler søppelkasser med nabohuset som utleies til utlendinge (dansker, litauer, polakker osv). Jeg har på vår bokser skrevet med permanent marker hva som skal i hvilken kasse: altså ikke listet opp alt men litt a la "only food in this" (på mat) og other waste: when in doubt I'm your box (restavfall) For det meste kaster de nå alt i rest, men det er bedre enn rest i matavfall eller rest i papir (som vi også har prøvd).

Anonymkode: 0b0f7...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...