Gå til innhold

Finnes det barnehager som ikke åpner før kl 7.30?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i alle dager:bond::bond:

Anonymkode: 69fb4...a88

Er ansatt barnehage rett ved siden av jobben, 2 minutter mellom.

Ingen problemer med å hente tidsnok og få full arbeidsdag (som er 0800-1545)

Anonymkode: 2e640...baf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

07.00 - 16.30

Men det er flere rundt her som åpner 07.30

Anonymkode: 1d767...8e5

Glemte å skrive at dette er i Aust Agder

Anonymkode: 1d767...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobbet i flere barnehager i Vestfold og Telemark.  Felles for de alle, er at de har åpnet 7.15 og stengt 16.30. 

Anonymkode: 217d3...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nåværende barnehage har åpent 7.30-16.30.

Forrige hadde 7-17. 

Begge i Bergen. Savner den tidligere åpningstiden. Nå har jeg ingen mulighet til å være på jobb før åtte. 

Anonymkode: 2f1e9...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så merkelig å ha heldagsbarnehager som åpner senere enn mange arbeidsplasser, og som i tillegg har stengt i skoleferiene! Da er det jo ikke kunden som er i fokus. Og hva gjør de ansatte som er tvungne til å ta fri både høst, jul, vinter og påskeferier i tillegg til 4 uker hver juli? Er det ingen som jobber 100 % i de barnehagene?

Jeg er uendelig takknemlig for våre barnehager som ikke bare har åpent hver dag slik at både de som starter tidlig og de som slutter sent får hjelp. Og ikke minst at de bare har stengt på røde dager. 

Hi

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7-17. Åpen hele sommerferien, og juleferien minus røde dager. 

Man har kun lov å ha barna der 9 timer om dagen heldigvis, men slik er det vel i de fleste, om ikke alle barnehager. 

Anonymkode: abf83...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mitt barn gikk i barnehage bodde vi i en liten bygd på Vestlandet. Der var det åpent fra 6:45 til 16:30, og de hadde kun stengt røde dager og 5 planleggingsdager som ble regnet med som en av de 4 ukene med ferie som ungene måtte ha. De hadde til og med åpent til 12 på julaften hvis noen meldte seg på.

Anonymkode: 392b5...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så merkelig å ha heldagsbarnehager som åpner senere enn mange arbeidsplasser, og som i tillegg har stengt i skoleferiene! Da er det jo ikke kunden som er i fokus. Og hva gjør de ansatte som er tvungne til å ta fri både høst, jul, vinter og påskeferier i tillegg til 4 uker hver juli? Er det ingen som jobber 100 % i de barnehagene?

Jeg er uendelig takknemlig for våre barnehager som ikke bare har åpent hver dag slik at både de som starter tidlig og de som slutter sent får hjelp. Og ikke minst at de bare har stengt på røde dager. 

Hi

Anonymkode: 8576d...203

KUNDEN, ja. Kunden i fokus. Hvis man først skal ha noen i fokus i dette forholdet så er det ok om det er barnet, noen av oss synes ikke poenget med barnehage er å bruke den mest mulig. Så får man heller skaffe seg arbeid som gjør det mulig å ha barnet bortplassert minst mulig. Vår 0800-1600-barnehage har lange ventelister, og foreldre med jevnt over lange utdannelser og frie yrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, sug lut skrev:

KUNDEN, ja. Kunden i fokus. Hvis man først skal ha noen i fokus i dette forholdet så er det ok om det er barnet, noen av oss synes ikke poenget med barnehage er å bruke den mest mulig. Så får man heller skaffe seg arbeid som gjør det mulig å ha barnet bortplassert minst mulig. Vår 0800-1600-barnehage har lange ventelister, og foreldre med jevnt over lange utdannelser og frie yrker.

Kunden her er jo barnet? De fleste av oss har barna i barnehage for å at de skal ha en trygg og god plass å være når man jobber. 

Jeg ser ikke helt at man blir bedre foreldre av å jobbe steder som ikke åpner før kl 8? Det utelater jo lett sykepleiere, hjelpepleiere, leger på sykehus, industriarbeidere og mange andre som jobber skift. Man kan godt ha fleksible yrker selv om man ikke har lang utdannelse?

Jeg snakker ikke for meg selv, min arbeidstid er 8-14.30 så jeg hadde vært hjulpet med kortere åpningstid, men min venninne som jobber turnus som sykepleier ved et omsorgssenter hadde slitt om hun ikke kunne levert barnet før kl 7 når hun har dagvakt. Vil det si at hun ikke er interesert i å være mest mulig sammen med barna sine? 

Ikke alle har mulighet til å ta fri alle skoleferier heller, og det helt uten å ønske at barnehagen skal stå for hovedomsorgen for barna deres. 

Hi

Anonymkode: 8576d...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...