Gå til innhold

Mat ved kvalme


Evaly

Anbefalte innlegg

Hei damer. 

Jeg kjenner at kvalmen kommer snikende.. gruer meg til den slår ordentlig inn. Hva spiser og drikker dere for å få i dere næring om dagen, dere som er kvalme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er delvis kvalm, om jeg kan si det slik, hele jævla døgnet! Om morgenen går det skikkelig rundt og iskaldt vann er da best for meg. Så tar jeg et par salte kjeks eller litt salt chips, ikke at det er så sunt, men det er snakk om en neve så mangen har noe å jobbe med bare. Deretter forsøker jeg meg på et ostesmørbrød rundt lunsj ( skive grovt brød med en skive ost i mikroen - kjedelig ) og det holder i mange timer! Får jeg i meg lunsjen er det lite middags lyst.. 

Middag, da lager jeg det familien skal spise og forsøker litt av alt for å være et forbilde for barna.For meg er rent kjøtt best. Kyllingfilet går hel i ovnen for bare å ta på den nå får meg til å grøsse. Fisk har jeg ennå ikke greid, bare makrell i tomat. Salat, tomat, og akurk går ned. Alt av kokte grønnsaker får magen til å vrenge seg.

Kvelds? Da holder jeg sofaen til jeg er så tørr i munn at jeg kryper til kjøleskapet etter isvann, så ber jeg til høyere makter om at barna ikke har spist all frukten. Da er det grønne epler (noe jeg ikke tåler i utgansgspunktet ) som jeg er fysen på, blå druer og klementiner.

Næring? Tror nok ikke dette er det beste kostholdet, men jeg får i meg noe og kaster ennå ikke opp!! Så regner med at det er kortvaring (krysser fingrene).

Spis litt av forskjellige ting så finner du noe som passer deg ;)

Masse masse lykke til!

Anonymkode: 6c246...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for utfyllende svar! Det var jo ikke så gærent heller, du får jo i deg frukt og grønt. Tipsene er notert bak øret, og chips til frokost tror jeg kan funke bra faktisk 😂

God bedring til deg, vi satser på det roer seg snart for deg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...