Gå til innhold

Så mye dumt vi må være med på.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ikke lenge siden Black friday begynte. 2 gangen vi har det. Så nei er ikke enig.

Det er bare blitt mer og mer sånt i butikkbransjen. Utvidet åpningstider, nattåpent, søndag. You name it. 

Kan ikke fordra det. 

Anonymkode: 913d3...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

 

 

 

 

Her var det virkelig ikke mye yrkesstolthet å finne! Velger man å utdanne seg til sykepleiere bør det vel ikke komme som et sjokk at man kan komme til å starte vakten kl 7, at man må tørke blod og spy og møte mer eller mindre hyggeleg mennesker?

Idiotisk å åpne butikkene 3 timer før, det strekker jo bare salget ut, og gir ikke særlig mersalg. 

Anonymkode: 62843...947

Vil bare nevne at jeg IKKE er sykepleier (har kommentar nummer 2 der) 🙋🏻 Jeg valgte en utdannelse innen helse i en annen gren, nettopp fordi sengestell ikke passet meg. Men jeg har hørt endel sykepleieres klagesang oppigjennom, og selv de flinkeste pleierene trenger å få "tømt seg" med jevne mellomrom -Nettopp så de kan klistre på smilet kl 07 og gjøre en god jobb. 

Å sutre over å stå i butikk kl 07 pga salg er vel strengt tatt ikke noe mer rettferdiggjort?! Man jobber da vitterlig like frivillig i butikk/salg :) ...og det er ikke som om black friday er hver fredag. 

Anonymkode: c9da4...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Og så tidlig mange smilende barnehageansatte tar i mot deres små håpefulle :)

Anonymkode: 59b6d...57c

Du jobber i så fall ikke i Oslo åpenbart. Her åpner alle barnehager klokken 07.30 så vidt jeg vet. Enkelte senere enn det også. 

Anonymkode: bce6d...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber i så fall ikke i Oslo åpenbart. Her åpner alle barnehager klokken 07.30 så vidt jeg vet. Enkelte senere enn det også. 

Anonymkode: bce6d...fb2

0730? 

Her i nord har jeg aldri hørt om noen barnehager som åpner så sent som 0730. 

Anonymkode: 2b5e4...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber i så fall ikke i Oslo åpenbart. Her åpner alle barnehager klokken 07.30 så vidt jeg vet. Enkelte senere enn det også. 

Anonymkode: bce6d...fb2

Det stemmer, jeg jobber ikke i Oslo. Tror aldri jeg har hørt om barnehager som åpner senere enn 07.30, det må jo være veldig upraktisk. De fleste her åpner fra 06.30 - 07.00.

Anonymkode: 59b6d...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

0730? 

Her i nord har jeg aldri hørt om noen barnehager som åpner så sent som 0730. 

Anonymkode: 2b5e4...101

Nei men sånn er det i Oslo desverre. Samle med aktivitetsskolen. Åpner 7.30 og stenger 16.30. Glad jeg har store barn nå for det der var en håpløs tid. 

Anonymkode: 82346...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vil bare nevne at jeg IKKE er sykepleier (har kommentar nummer 2 der) 🙋🏻 Jeg valgte en utdannelse innen helse i en annen gren, nettopp fordi sengestell ikke passet meg. Men jeg har hørt endel sykepleieres klagesang oppigjennom, og selv de flinkeste pleierene trenger å få "tømt seg" med jevne mellomrom -Nettopp så de kan klistre på smilet kl 07 og gjøre en god jobb. 

Å sutre over å stå i butikk kl 07 pga salg er vel strengt tatt ikke noe mer rettferdiggjort?! Man jobber da vitterlig like frivillig i butikk/salg :) ...og det er ikke som om black friday er hver fredag. 

Anonymkode: c9da4...cb8

Helt rett, men nå var det hi som hadde behov for å få ut litt frustrasjon på morgenkvisten. Da blir det bare tåpelig å komme med stikk som at det er normal arbeidstid for sykepleiere. Det hjelper jo hi veldig lite at andre har valgt jobber som begynner så tidlig. 

 

Anonymkode: 62843...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha her var det mange misfornøyde sykepleiere! HI, du har min fulle støtte. Å være vitne til voksne folk på Black Friday må være ett mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei men sånn er det i Oslo desverre. Samle med aktivitetsskolen. Åpner 7.30 og stenger 16.30. Glad jeg har store barn nå for det der var en håpløs tid. 

Anonymkode: 82346...5a4

Utrolig upraktisk, og merkelig åpningstid må jeg si. Det må jo være en hær som har behov for en barnehage som åpner klokka sju :)

Anonymkode: 2b5e4...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det stemmer, jeg jobber ikke i Oslo. Tror aldri jeg har hørt om barnehager som åpner senere enn 07.30, det må jo være veldig upraktisk. De fleste her åpner fra 06.30 - 07.00.

Anonymkode: 59b6d...57c

Det er helt latterlig upraktisk. Du kan jo tenke deg hvordan det er hvis man er alene med barn. Jeg har feks samtidig en times reisevei (med offentlig kommunikasjon innen for Oslos bygrense), så det er ikke mylig å jobbe vanlig full dag når mannen er bortreist. Og tenk på alenemødre! Hvordan skal de kunne klare å ha full jobb og barnehagebarn samtidig? Eller skolebarn, for jeg hører det like ille i SFO. 

Anonymkode: bce6d...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt rett, men nå var det hi som hadde behov for å få ut litt frustrasjon på morgenkvisten. Da blir det bare tåpelig å komme med stikk som at det er normal arbeidstid for sykepleiere. Det hjelper jo hi veldig lite at andre har valgt jobber som begynner så tidlig. 

 

Anonymkode: 62843...947

Hun har jo valgt det selv også... den ene dagen i året. Får ta seg jobb innen...tja, hvem jobber ikke tidlig🤔...kontor med åpningstid etter 08, de blir vel ikke påvirket av black friday. I motsetning til når man jobber i butikk/kjøpesenter, da ber man jo litt om det :)(man vet det kommer)

Anonymkode: c9da4...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Klokken 7 er akkurat så tidlig alle smilende sykepleiere møter for å starte morgenstell. 

Anonymkode: 6c60b...bb9

Og da kommer pasientene rennende imot henne som en vill bøffelflokk, og knuffer og dytter og river fra henne piller, kluter og drypp? 

Anonymkode: ea76b...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er da ikke så veldig tidlig å åpne kl 7????!!!!! Hva med matbutikker? Kiwi? Bunnpris? Rema1000? Men bare fordi man selger vaffeljern så er det grusomt tidlig å åpne Kl 7?

Anonymkode: 87be3...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars deg som måtte åpne butikken tidlig en dag i løpet av årets 365 dager. En dag klarer du ;)

Anonymkode: 15098...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er da ikke så veldig tidlig å åpne kl 7????!!!!! Hva med matbutikker? Kiwi? Bunnpris? Rema1000? Men bare fordi man selger vaffeljern så er det grusomt tidlig å åpne Kl 7?

Anonymkode: 87be3...9b3

Enig. Her har Spar åpent 07-24 mandag-lørdag. Nesten ingen matbutikker stenger før 23 lenger. Og mange bensinstasjoner er døgnåpne. Hvorfor er det synd på vaffeljernselgere?

Anonymkode: 22e8d...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du jobber i så fall ikke i Oslo åpenbart. Her åpner alle barnehager klokken 07.30 så vidt jeg vet. Enkelte senere enn det også. 

Anonymkode: bce6d...fb2

Vet om flere som åpner 7.15 i Oslo 

Anonymkode: b522d...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og da kommer pasientene rennende imot henne som en vill bøffelflokk, og knuffer og dytter og river fra henne piller, kluter og drypp? 

Anonymkode: ea76b...fd5

Nei, de er gjerne én og én med voksne bleieskift og liggesår. Men alvorlig talt er ikke 7 såååå tidlig!

Anonymkode: 6c60b...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 7.54, Anonym bruker skrev:

Nei, det er sant... Bare vaske romper på utakknemlige folk som syntes felleskaffen er for sur. -Føles nok like meningsfylt noen ganger

Anonymkode: c9da4...cb8

Ser ut til at du vet akkurat hva slags folk sykepleiere er, og hva de jobber med. Eller ikke..

For å si det sånn så er det ikke pasientene skepleuere er misfornøyde hele tiden, hver dag ;)

Anonymkode: 2dcce...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, de er gjerne én og én med voksne bleieskift og liggesår. Men alvorlig talt er ikke 7 såååå tidlig!

Anonymkode: 6c60b...bb9

Det kommer som et sjokk på de som VELGER å være sykepleiere? Det er en kort utdanning folk velger.. Å stå I butikk er ofte mer et grep av desperasjon. Det er ingen utdanning som oftest, bare et ønske om jobb. 

Sykepleiere i Norge er dessuten inkompetente så skjønner godt at de kan bli litt sure og bitre. 

Anonymkode: 2dcce...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, cherry coke skrev:

Haha her var det mange misfornøyde sykepleiere! HI, du har min fulle støtte. Å være vitne til voksne folk på Black Friday må være ett mareritt.

Ikke så rart når de har brukt 2+ år på å lære seg et "fag" den gjengse nordmann bruker 2 uker på å lære seg ;)

Anonymkode: 2dcce...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vet om flere som åpner 7.15 i Oslo 

Anonymkode: b522d...0f4

 

Barnehagen vår åpner 7. I Oslo. 

Anonymkode: c5a74...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer som et sjokk på de som VELGER å være sykepleiere? Det er en kort utdanning folk velger.. Å stå I butikk er ofte mer et grep av desperasjon. Det er ingen utdanning som oftest, bare et ønske om jobb. 

Sykepleiere i Norge er dessuten inkompetente så skjønner godt at de kan bli litt sure og bitre. 

Anonymkode: 2dcce...04c

Hvorfor skulle de bli sure av å være inkompetente?

Anonymkode: b9cac...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Utrolig upraktisk, og merkelig åpningstid må jeg si. Det må jo være en hær som har behov for en barnehage som åpner klokka sju :)

Anonymkode: 2b5e4...101

Ja det var et mareritt av en tid. I tillegg jobber mannen min i Forsvaret så han var stasjonert i utlandet store deler av året. Jeg måtte nærmest kaste ungene inn i barnehage/SFO kl 7.30(jeg var den slitsomme mammaen som stod å trippet ved døra 7.30 når de åpnet). Måtte så løpe til bussen som gikk 7.36 400 m unna 😂 hadde allerede fått tilrettelegging på jobb om å begynne kl 08 istedenfor 7.30. 

Anonymkode: 82346...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke lenge siden Black friday begynte. 2 gangen vi har det. Så nei er ikke enig.

Det er bare blitt mer og mer sånt i butikkbransjen. Utvidet åpningstider, nattåpent, søndag. You name it. 

Kan ikke fordra det. 

Anonymkode: 913d3...f18

Enig med deg. Det uthuler arbeiderrettighetene.

Anonymkode: ea76b...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...