Gå til innhold

Konstant ubehag i magen og ofte kvalm. Hva kan det være?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tåler ikke noe som helst press overhodet på mageområdet. Buksene må være løse i livet. Jeg ser høygravid ut og føler meg ofte sånn også. Det er ikke sånn smertefull mageknip. Bare konstant ubehag, som om det er noe der som tar voldsomt stor plass.

Ofte ubehagelig å sitte. Etter matinntak er alt verre. Uansett hva jeg spiser. Blæra fylles fort opp og da får jeg iallefall vondt i magen.

Det kjennes nesten ut som at tarmene og blæra kjemper om plassen. Om morgenen etter dorunde før frokost er eneste gangen jeg føler meg lett i kroppen. Hva kan det være?

Anonymkode: a3612...412

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt fra forstoppelse til matintoleranser til.... nesten hva som helst. Kom deg til legen og få det sjekket.

Anonymkode: 8cb66...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørest ut som meg. Jeg har hatt lignende plager i mange år.

Jeg var etter hvert i gjennom alt fra blodprøver, avføringsprøver, koloskopi (?) og flere røntgenundersøkelser (etter å ha svelget ulike plastkapler som skulle gjennom tarmsystemet på så og så lang tid) 

Til slutt fikk jeg «bare» diagnosen irritabel tarm, men jeg har det mye bedre nå. Går nå på en medisin som heter Constella, og lever etter beste evne etter Low Fodmap-reglene. Holder meg altså unna triggermat, som hvetemel, alle typer løk, epler o.l. Det har hjulpet veldig. 

Bestill deg legetime i morgen, det er hjelp å få. 

Anonymkode: 2bfb8...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sånn om jeg spiser hvetemel eller drikker melk, jeg har irritabel tarm med intoleranser.

Men du må jo få sjekket det ut, kan være allergier, cøliaki, betennelse i tarmen eller en haug med andre ting.

Anonymkode: 2b1f4...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...