Gå til innhold

Adventskalender i en klasse med JV..?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er klassekontakt i ene barnets klasse. Jeg og den andre klassekontakten, tenkte at vi skulle dra i gang en liten adventskalender. Så kom vi på at ene eleven i klassen er jehovas vitne. Kan klassen likevel ha kalender, eller er det fyfy?

Det er snakk om 9. klasse, så elevene er ikke så små. Vi tenkte å lage pepperkakehjerter eller noe. 

Håper på konstruktive tips og råd!

Anonymkode: 7714c...b03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så lei av at alle individer skal hensyntas på sin sære måte! Kjør på, la alle som ønsker delta! Ikke la et barn ødelegge for alle! Dessuten er det ikke barnets feil! Sikker på at dette går helt fint uten unødvendige diskusjoner 

Anonymkode: c0720...3f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det blir ikke som om et barn blir utestengt? 

Anonymkode: 7714c...b03

Jeg er oppvokst som jv

Syns det var helt i orden at de andre barna fikk levd ut sine lyster uten åta hensyn til meg .

Anonymkode: 371d5...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er så lei av at alle individer skal hensyntas på sin sære måte! Kjør på, la alle som ønsker delta! Ikke la et barn ødelegge for alle! Dessuten er det ikke barnets feil! Sikker på at dette går helt fint uten unødvendige diskusjoner 

Anonymkode: c0720...3f4

Barnet ødelegger for andre? Ehhh

Anonymkode: 371d5...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med denne ungdommen er vant med å være utenfor uansett så ser ingen grunn til å droppe julekalender. Husker selv at jeg satt hver morgen på et lite rom på skolen å leste en bok når klassen hadde julemorgen med pakkekalender og julefortelling. Det bare minnet meg på at jeg var en del av et hjernevasket miljø og det opprettholdt min motivasjon for å komme meg bort så fort jeg ble 15 og hadde lov å velge. 

Anonymkode: 7189c...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere bare kan ha kalender. Tenk på en skole, hvor det er barn fra alle forskjellige religioner, kulturer, det er veganere osv. Tenk hvor mye hensyn dere måtte ta hele tiden. 

Er en nabaokommune her, hvor JV står litt sterkt, så de har forbudt nisseluer, og en del andre ting på skolen der. Helt til det kom i media, og selvfølgelig var det muslimene som fikk skylden. Jeg er selv oppvokst i Oslo, og hadde flere muslimer i klassen. Og den gang hadde vi mye som hadde med jul og gjøre, og de var med på alt, bortsett fra å gå i kirken.

Og mine barn har begge muslimske venner, og de er med på mye. Venninnen til min 16 år gamle venninne, får gå på fest, og være ute med venner, hun må bare hjem tidligere enn de andre da det er fest. Men hun får jo være med.

Synes faktisk det er en form for barnemishandling, at barna ikke får lov til å være med på noe gøy, ikke være sammen med venner osv. Samme hvilken religion de har. Så burde barna få være barn.

 

 

Anonymkode: 92f57...842

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Synes dere bare kan ha kalender. Tenk på en skole, hvor det er barn fra alle forskjellige religioner, kulturer, det er veganere osv. Tenk hvor mye hensyn dere måtte ta hele tiden. 

Er en nabaokommune her, hvor JV står litt sterkt, så de har forbudt nisseluer, og en del andre ting på skolen der. Helt til det kom i media, og selvfølgelig var det muslimene som fikk skylden. Jeg er selv oppvokst i Oslo, og hadde flere muslimer i klassen. Og den gang hadde vi mye som hadde med jul og gjøre, og de var med på alt, bortsett fra å gå i kirken.

Og mine barn har begge muslimske venner, og de er med på mye. Venninnen til min 16 år gamle venninne, får gå på fest, og være ute med venner, hun må bare hjem tidligere enn de andre da det er fest. Men hun får jo være med.

Synes faktisk det er en form for barnemishandling, at barna ikke får lov til å være med på noe gøy, ikke være sammen med venner osv. Samme hvilken religion de har. Så burde barna få være barn.

 

 

Anonymkode: 92f57...842

Samme erfaring på jobb hos oss. Vi er rundt 300 mennesker, med både hinduer og muslimer i arbeidsstokken. I år har muslimene hoppet som ville geiter på juleborddans, sang julesang ved middag og er med på julekalender. Den ene dama som er JV har laget stort nummer ut av at vi har julebord, julemat og juleaktiviteter, for hun blir utestengt. Vel, jeg tenker heller at hun utestenger seg selv...

Anonymkode: 3eeca...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så det blir ikke som om et barn blir utestengt? 

Anonymkode: 7714c...b03

Ingen nekter barnet å delta.

Anonymkode: 7b785...893

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en JV i klassen på ungdomsskolen og fikk ikke engang dra på tur med hvit busser fordi vedkommende ikke hadde råd. Alle andre klasser på trinnet dro. Med andre ord, ja til julekalender!! 

Anonymkode: 870a5...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...