Gå til innhold

Leietager/utleier Ang roller


Lizzz

Anbefalte innlegg

Etter å ha leid et par år som student osv og flyttet litt i livet så har jeg et interessant spørsmål. 

Når man leier leilighet så blir det jo slike roller som :"utleier" og "leietager" og det er vanlig med litt saker som må fikses innimellom eller et par småklager eller generell info fra begge parter Ang leilighet og bosted osv. Det blir også litt slik at vi har hver vårt territorium og at jeg tenker at jeg på en måte er på dems territoriumi i deres underbevissthet eller noe... Er det noen som skjønner litt hva jeg vil frem til?? Går det Ann å bli gode naboer, gode venner forde? Synes det blir så mye styr å leie,jeg.. Alltid et eller annet jeg må mase om,også  De er jo opptatt med sitt og husker kanskje ikke alt utleier sier han skal og avtaler osv heller..... Men.. Blir det bare slik i denne rollen som leietager?? 

Jeg har en følelse av at dem også snakker og tenker sitt hjemme i stua si om "leietager" som jeg er...... Men...

 

Dette er nok sikker ganske teit men følte for å lufte tankene om dette.... :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et godt forhold til mine leieboere. Men kan ikke huske at de har mast på noe annet enn når noe har blitt ødelagt og må erstattes feks vaskemaskin, dørhåndtak, osv.

Hva er det du føler du maser om da?

Anonymkode: 9f30f...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også siden han ikke kom når han sa, så syns jeg det blir så dumt... Skal jeg mase igjen liksom? Har alltid opplevd noe lignende med utleiere.. De er rett og slett veldig opptatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer enormt fra huseier til huseier. Noen er kjempegreie og følger opp ting som må/bør gjøres og er tydelig på at de setter pris på leietakerne så lenge disse holder seg til kontrakten og ellers ikke skaper noen problemer.

Jeg har flyttet mye, ulike steder i landet. Har alltid hatt et godt forhold til alle huseier jeg har leid hos. Har følt at jeg har vært velkommen der, de har vært opptatt av at jeg skal føle meg hjemme der, de har hjulpet meg, jeg har hjulpet dem. Men det var inntil jeg flyttet til det stedet jeg bor nå. Har bodd her noen år nå, og 3 av fem huseiere her har vært helt umulig å forholde seg til. De har løyet, trakassert, ikke fulgt opp ting de har plikt til iflg. husleieloven osv. osv. Jeg har ikke endret meg. Den ene huseieren jeg hadde her var veldig hyggelige og lette å forholde seg til. Huseierne jeg har nå fungerer, men det har vært veldig mye rare greier, de har løyet, de har baksnakket og de er på nippet til uhøflig eller direkte uhøflige innimellom, og så kan de snu rundt og tilsynelatende være veldig hyggelige, de sier de skal gjøre noe det er avtalt de skal gjøre, og så endrer de det bare eller bare ignorerer det. Jeg må bo her inntil videre, men føler på det samme som du føler på. Igjen, jeg har jo ikke endret meg. Jeg betaler husleie når jeg skal, jeg holder ting i orden, jeg er høflig og hyggelig og kan tilby meg å hjelpe når det er noe, ikke bråker jeg, ikke har jeg fester, ikke har jeg mye besøk. For meg er det helt nytt at huseiere kan være slik jeg har opplevd på dette stedet. Men jeg tror det har noe med området å gjøre, det er visse holdninger som går igjen her. Jeg blir boende på dette stedet bare så lenge jeg absolutt må, for jeg savner hyggeligere steder som jeg har bodd tidligere.

Minn huseieren din på hva dere har avtalt, Hi, og så spør du ham når det blir ordnet. Bedre å bare være direkte så lenge du er høflig.

Anonymkode: 82d91...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Kan være lett for meg som har opplevd en skikkelig opptatt utleier  fra  tidligere. Det ordna seg det. Best å være litt direkte og få ting oppklart isteden for å gå å lure, ja.:-) 

"case closed:p" heheh.. 

Endret av Lizzz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Kan være lett for meg som har opplevd en skikkelig opptatt utleier  fra  tidligere. Det ordna seg det. Best å være litt direkte og få ting oppklart isteden for å gå å lure, ja.:-) 

"case closed:p" heheh.. 

Endret akkurat nå av Lizzz
 
Endret av Lizzz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, du er ganske masete her, så ikke umulig at det er du som maser og at huseierene er lei. Jeg er lei allerede liksom..

Anonymkode: 90666...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å si det sånn, du er ganske masete her, så ikke umulig at det er du som maser og at huseierene er lei. Jeg er lei allerede liksom..

Anonymkode: 90666...211

Enig. Dette ble masete, HI 

Anonymkode: 57d1d...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...