Gå til innhold

Tåler reimatec-dressen en time med mye regn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har ikke testet den i regn enda, men dattra mi skal gå i reflekstog i kveld, og det er meldt 1 grad, vind og pissregn!:O er redd hun skal bli kald, så jeg tenkte på vinterdressen. Det er reimatec+ og det står vannsøyle 15.000 på den. Hva tror dere?

Anonymkode: af3b4...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså. Vannsøyle 15 000 er nok til at hun kan sitte i en vanndam i en time. 

Blir hun våt, så lyver Reima om vannsøylen. Så enkelt er det :)

Anonymkode: 4b7ca...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MIne har brukt Reimadress i øsende regnvær og sittet på bløt bakke. Aldri blitt bløte gjennom.

Anonymkode: 5b650...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og la oss få vite hvordan det går, så skal jeg kjøpe Reimatec dress hvis hun ikke blir våt. 

Anonymkode: 95f04...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi igjen her:)

Dressen var våt utvendig, men helt tørr inni!! Noe så fantastisk!:) Det regnet skikkelig altså, og hun var ute i nesten 1 og en halv time i øsendepøsende. Så dette var over alle forventninger. Og den er veldig lett i tillegg, så denne dressen kan jeg virkelig anbefale:)

Anonymkode: af3b4...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her:)

Dressen var våt utvendig, men helt tørr inni!! Noe så fantastisk!:) Det regnet skikkelig altså, og hun var ute i nesten 1 og en halv time i øsendepøsende. Så dette var over alle forventninger. Og den er veldig lett i tillegg, så denne dressen kan jeg virkelig anbefale:)

Anonymkode: af3b4...987

Så flott! Reima ER veldig bra. Det har bare blitt litt in å foretrekke Wheat, Isbjørn osv, tror jeg 😏

Kan tro jenta di har hatt en fin opplevelse i kveld. Tørr og varm. 

Minuset med dress kontra regntøy, er jo at dressen (naturligvis) blir tyngre å dra på etterhvert som vannet trekker inn i dressen. Så jeg ville ikke latt barnet mitt gå på timesvis med dress i øsende regnvær. Det kunne fort blitt tungt i lengden. 

Anonymkode: 8358c...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her:)

Dressen var våt utvendig, men helt tørr inni!! Noe så fantastisk!:) Det regnet skikkelig altså, og hun var ute i nesten 1 og en halv time i øsendepøsende. Så dette var over alle forventninger. Og den er veldig lett i tillegg, så denne dressen kan jeg virkelig anbefale:)

Anonymkode: af3b4...987

Supert! Vet du hvilken modell det er? 

Anonymkode: 95f04...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så flott! Reima ER veldig bra. Det har bare blitt litt in å foretrekke Wheat, Isbjørn osv, tror jeg 😏

Kan tro jenta di har hatt en fin opplevelse i kveld. Tørr og varm. 

Minuset med dress kontra regntøy, er jo at dressen (naturligvis) blir tyngre å dra på etterhvert som vannet trekker inn i dressen. Så jeg ville ikke latt barnet mitt gå på timesvis med dress i øsende regnvær. Det kunne fort blitt tungt i lengden. 

Anonymkode: 8358c...d9a

For noe tullprat!

Jeg har wheat parkdress til et av mine barn og den er HELT vanntett og meget slitesterk!!

Anonymkode: 4b7ca...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.petterpia.com/produkt/yttertoy/dresser/lilla-reima-tec-kemi-vinterdress-aw17-6

 

Det er denne modellen, men jeg har fjorårets med litt andre farger. Jeg ser at spesifikasjonene er akuratt de samme. Kjøpte på halv pris i januar i år, heldigvis... De er ganske dyre til vanlig 😱  

Som ei sier over her, så blir dressen tyngre etter hvert ja, men det blir jo alle dresser:) hadde ikke hatt på minstemann en slik dress i barnehagen en hel regnværsdag nei:) 

 

HI 

Anonymkode: af3b4...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hi igjen her:)

Dressen var våt utvendig, men helt tørr inni!! Noe så fantastisk!:) Det regnet skikkelig altså, og hun var ute i nesten 1 og en halv time i øsendepøsende. Så dette var over alle forventninger. Og den er veldig lett i tillegg, så denne dressen kan jeg virkelig anbefale:)

Anonymkode: af3b4...987

Så bra.

Ville impregnert den innimellom. Kjøpes på f.eks. xxl. Du vasker dressen først. Deretter tar du impregneringen i maskinen. Står beskrivelse på flasken.

Anonymkode: d92d0...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

https://www.petterpia.com/produkt/yttertoy/dresser/lilla-reima-tec-kemi-vinterdress-aw17-6

 

Det er denne modellen, men jeg har fjorårets med litt andre farger. Jeg ser at spesifikasjonene er akuratt de samme. Kjøpte på halv pris i januar i år, heldigvis... De er ganske dyre til vanlig 😱  

Som ei sier over her, så blir dressen tyngre etter hvert ja, men det blir jo alle dresser:) hadde ikke hatt på minstemann en slik dress i barnehagen en hel regnværsdag nei:) 

 

HI 

Anonymkode: af3b4...987

Takk! Fant den med 30% avslag. 😊😊

Anonymkode: 95f04...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

For noe tullprat!

Jeg har wheat parkdress til et av mine barn og den er HELT vanntett og meget slitesterk!!

Anonymkode: 4b7ca...fd2

Hva som er tullprat? At det er in å foretrekke Wheat og andre nye, trendmerker? Det er ikke det ser du. 

Når det er sagt, er Wheat også kjempebra! Jeg har det selv til mine to.

Det jeg mente, var at før var det «status» med Reima. Alle (som var bevisste) skulle liksom ha det til sine barn. Men nå som Reima har fått konkurranse, virker det nesten som om man må snakke ned Reima for å fremheve feks Wheat. Og det smitter.  Det jeg mente, var simpelthen bare at R er bra! 

Anonymkode: 8358c...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...