Gå til innhold

Lærere: hva synes dere om å få gaver fra


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hyggelig det, men et kort med personlig hilsen og ord som varmer setter jeg like stor pris på! Gaver fra enkeltelever kan være litt dumt i de tilfellene der klassen (foreldrene) har blitt enige om å gi noe felles, da burde det være nok med en fellesgave betalt av klassekassen, og så kunne de som følte for å gi noe ekstra overrakt det litt mer diskre, ikke foran hele klassen.

Anonymkode: ed69d...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ikke det er en helt spesiell grunn er det kleint å få gaver av enkeltelever. Om det skal gis, bør det overrekkes på privaten. Om man ikke er komfortabel nok til det, bør ikke gave gis. 

Anonymkode: 63858...a52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fått det en gang, fra to jenter i 10.klasse på skoleavslutningen. De gav meg noen søte, små øredobber i sølv og gå gaven for seg selv under minglingen etter vitnemålsutdelingen. Jeg hadde fulgt opp disse to ekstra mye og jeg vet at de var veldig glad i meg. Jeg ble rørt og glad for omtanken, men de hadde ikke trengt å kjøpe noe.

Anonymkode: 59f46...642

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andre som vil svare? Det er vel jul og sommer vi pleier å gi (barneskole). Og eleven selv som vil gi de

Anonymkode: bdffe...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer. Jeg synes det er hyggelig, så sant det gjøres diskret og det ikke er store, dyre ting som gis. 

Jeg har ofte fått kort som barna har laget selv, jeg har fått litt sjokolade, jeg har fått te. Jeg blir glad for det. Jeg blir også glad for julekort med bilde av barna på. Jeg har et eget album til disse bildene.

Som sagt: Det må ikke være dyrt. Det må ikke gis foran klassen. 

Jeg jobber i barneskolen.

Anonymkode: 41653...f65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig. For mange år siden fikk jeg en nydelig kopp. Den er min favoritt kopp. Forventer selvfølgelig ingenting. Men ja, jeg synes det er hyggelig når elever overrasker med gaver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil helst slippe, i alle fall alt som uansett bare går i søpla. Men sikkert forskjell på barneskole og vgs, da. Jeg jobber i vgs.

Anonymkode: eac11...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er en uting!

HVIS jeg skal få noe foretrekker jeg noe fra klassen samlet. Gjerne en blomst eller noe som kan spises/drikkes (sjokolade, kaffe,te, konfekt etc)

smykker blir for privat. Kopper og selvlagde ting får jeg av mine barn. 

Anonymkode: db9e7...1f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna mine på barneskolen gir julegaver, de ga i barnehagen også. En diger Twistposen med ett kort på. Jeg håper læreren som mottar legger den på lærerværelset så alle får, for alle er sikkert borte i mine barn i løpet av ett år (liten skole). Slik gjør vi det i år også, fordi barna har glede av det. Liker ikke læreren det bryr vi oss fint lite om det, de får bare hive posen om de vil

Anonymkode: 35475...8ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vil helst slippe, i alle fall alt som uansett bare går i søpla. Men sikkert forskjell på barneskole og vgs, da. Jeg jobber i vgs.

Anonymkode: eac11...d66

Hva er det som går i søpla da?

Anonymkode: 83dc1...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har gitt en liten gave, en bukett tulipaner for eksempel og et hyggelig kort,   til lærer til jul i alle de årene vi har hatt skolebarn.  Det er veldig koselig for oss, og aldri har jeg opplevd annet enn at det  blir satt pris på. 

Anonymkode: 64fe9...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det som går i søpla da?

Anonymkode: 83dc1...b76

Kort, kopper, julestjerner, pynteting, altså nips. Spiselig/drikkbart er ok. 

Anonymkode: eac11...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lærer, men tenker at det holder med én felles gave fra klassen som overrekkes på juleavslutning/sommeravslutning. Jeg synes imidlertid det er noe annet dersom det er helt spesielle forhold. Vet at en lærer som er spesialpedagog og har mye oppfølging av enkeltelever har fått en del gaver, men da er det et nærmere forhold mellom den ene læreren og familien til eleven enn det er mellom kontaktlæreren og hver eneste av de 28 elevene i klassen.

Hvis man absolutt vil gi noe på egenhånd, bør man sørge for at det gis diskret. Det kan sette andre i vanskelige situasjoner dersom det brer om seg med at mange i en klasse gir private gaver til læreren. Da blir det et press om at det bør alle gjøre. Ikke noe hyggelig å være en av fem elever i klassen som ikke gir gave til læreren hvis de 23 andre gjør det, for eksempel.

Jeg unner lærere ros og påskjønnelse, men synes det blir litt mye av det gode hvis 28 elever i en klasse skal gi hver sin gave to ganger i året. Stemmer derfor for å beholde ordningen med én gave overrakt av klassekontakt på avslutning.

Anonymkode: 6fc7d...c59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke lærer, men tenker at det holder med én felles gave fra klassen som overrekkes på juleavslutning/sommeravslutning. Jeg synes imidlertid det er noe annet dersom det er helt spesielle forhold. Vet at en lærer som er spesialpedagog og har mye oppfølging av enkeltelever har fått en del gaver, men da er det et nærmere forhold mellom den ene læreren og familien til eleven enn det er mellom kontaktlæreren og hver eneste av de 28 elevene i klassen.

Hvis man absolutt vil gi noe på egenhånd, bør man sørge for at det gis diskret. Det kan sette andre i vanskelige situasjoner dersom det brer om seg med at mange i en klasse gir private gaver til læreren. Da blir det et press om at det bør alle gjøre. Ikke noe hyggelig å være en av fem elever i klassen som ikke gir gave til læreren hvis de 23 andre gjør det, for eksempel.

Jeg unner lærere ros og påskjønnelse, men synes det blir litt mye av det gode hvis 28 elever i en klasse skal gi hver sin gave to ganger i året. Stemmer derfor for å beholde ordningen med én gave overrakt av klassekontakt på avslutning.

Anonymkode: 6fc7d...c59

Det er aldri tema at 28 elever gir gave. Det har hvertfall aldri skjedd såvidt jeg vet. Jeg har fire barn og mine har stort sett vært de eneste med en oppmerksomhet til lærer i alle disse årene. Jeg vil ha meg frabedt at noen skal legge føringer for hva vi ønsker å gi eller ikke gi lærer. 

Anonymkode: 64fe9...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...