Gå til innhold

Prevensjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal å få meg ny prevensjon pga mens fra helvette.

Hva anbefaler dere?

Jeg har prøvd pring, men tåler ikke hormonet og spiral og pstav er ikke aktuell.

Anonymkode: c4173...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et keisersnitt er vel ikke skylden i endret mens, det er vel gjerne svangerskapet som er det. Mange får endret mens etter å ha fått barn, hvordan det ble forløst har ikke noe å si...

Men om du ikke tåler hormoner og ikke kan ha hormonspiral e.l. er det ikke mulig å regulere mens med prevansjon, det er jo hormonene som regulerer mensen.

Du kan ta p-piller og gå rett fra brett til brett uten blønding imellom, men om du ikke tåler hormoner blir det vanskelig.

Anonymkode: 100b6...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker Cerazette piller. Er litt andre hormoner i de enn i vanlige p-piller. Pillene tas uten opphold slik at jeg ikke har mens. Det er veldig befriende.

Anonymkode: 8bf32...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker p-sprøyte og mistet mensen allerede første måneden. De tre første mnd kom det litt rosa på papiret bare og etter det absolutt ingen mens. Er mindre hormoner enn i p-piller. På p-piller var jeg humørsyk, det er jeg ikke på p-sprøyten. Eneste minuset er at jeg har lagt på meg litt av det. 

Anonymkode: 75fd9...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker p-sprøyte og mistet mensen allerede første måneden. De tre første mnd kom det litt rosa på papiret bare og etter det absolutt ingen mens. Er mindre hormoner enn i p-piller. På p-piller var jeg humørsyk, det er jeg ikke på p-sprøyten. Eneste minuset er at jeg har lagt på meg litt av det. 

Anonymkode: 75fd9...618

En liten oppklaring:

Der jeg sier jeg hadde bare litt rosa i papiret de tre første mnd, så var det ikke hele tiden, kun et par dager hver mnd. 

Anonymkode: 75fd9...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Et keisersnitt er vel ikke skylden i endret mens, det er vel gjerne svangerskapet som er det. Mange får endret mens etter å ha fått barn, hvordan det ble forløst har ikke noe å si...

Men om du ikke tåler hormoner og ikke kan ha hormonspiral e.l. er det ikke mulig å regulere mens med prevansjon, det er jo hormonene som regulerer mensen.

Du kan ta p-piller og gå rett fra brett til brett uten blønding imellom, men om du ikke tåler hormoner blir det vanskelig.

Anonymkode: 100b6...4eb

Jo i dette tilfellet. Har alltid hatt smerter, men nå sitter smertene i arret etter keisersnittet. Sånn type kjennes ut som magen revner.

Tåler hormoner, men ikke alle typer. Derfor kan jeg ikke ha prevensjon som blir sittende "inni meg", da de er verre og avslutte brått uten og måtte vente på legetime.

Anonymkode: c4173...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker Cerazette piller. Er litt andre hormoner i de enn i vanlige p-piller. Pillene tas uten opphold slik at jeg ikke har mens. Det er veldig befriende.

Anonymkode: 8bf32...fad

Er de sikkrere enn p-piller? 

Vil helst unngå p-piller da de har mye hormoner i seg :)

Anonymkode: c4173...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker p-sprøyte og mistet mensen allerede første måneden. De tre første mnd kom det litt rosa på papiret bare og etter det absolutt ingen mens. Er mindre hormoner enn i p-piller. På p-piller var jeg humørsyk, det er jeg ikke på p-sprøyten. Eneste minuset er at jeg har lagt på meg litt av det. 

Anonymkode: 75fd9...618

Gjør ikke den forferdelig vondt? Er livredd sprøyter, derfor jeg spør ;)

Anonymkode: c4173...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er de sikkrere enn p-piller? 

Vil helst unngå p-piller da de har mye hormoner i seg :)

Anonymkode: c4173...c46

Er like sikkert. Cerazette er som en litt høyere dose minipille. Den inneholder bare gestagen mens p-piller inneholder gestagen of østrogen.

Anonymkode: 05acc...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjør ikke den forferdelig vondt? Er livredd sprøyter, derfor jeg spør ;)

Anonymkode: c4173...c46

Hormonspiral eller p-stav er bedre da.

Anonymkode: 05acc...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...