Gå til innhold

Flere som må på felles NAV møte idag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det fordi du er arbeidsledig? I så fall har jeg vært på et slikt. Det er null stress. Finn en stol bakerst i hjørnet ig hør etter. Ingen må si noe, du må bare høre etter. De forteller om dine rettigheter og plikter, og viser hvor du finner alt du trenger på nav.no. 

Anonymkode: 0c22e...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det fordi du er arbeidsledig? I så fall har jeg vært på et slikt. Det er null stress. Finn en stol bakerst i hjørnet ig hør etter. Ingen må si noe, du må bare høre etter. De forteller om dine rettigheter og plikter, og viser hvor du finner alt du trenger på nav.no. 

Anonymkode: 0c22e...af3

Ja, men jeg er ikke arbeidsledig. Jeg er under utdanning og går til psykolog pga traumer... Sånn standardbrev mange får, og hvis man ikke møter opp kutter de stønaden helt. Det er et stort sted, fremmed sted, i en sal. Med mange, mange mennesker fra flere kommuner.

Etterpå skal man dele seg i grupper. Ja - takk, tror jeg skal finne noe i et hjørne. 

Anonymkode: 11281...d32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler du? Går du på butikken? Henter i barnehage? Da greier du et møte for å få gratis penger. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med deg skriveblokk og te på en termokopp.f.eks. da har du noe å holde i, og "fikle" med under møtet. Sett deg i en god stilling så du får hvilt mest mulig i musklene og gir deg mulighet til å puste godt. Jeg beholder ofte jakken på i slike møter. Kjenner du stresset komme så begynn å telle, hvor mange kvinner? Hvor mange menn? hvor mange totalt?  Hvor mange stoler? Stolben? etc..  Prøv å flytte fokus. Du har sikkert fått med deg noen tips hos psykologen din og, det jeg nevnte er tips fra min.

Anonymkode: 60088...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fristende å spør om det er flere som må på jobb idag. Jeg hater å jobbe. Men hva skal en gjøre? Vi må ha penger for å få ting til å gå rundt. Kjenner jeg blir provosert når noen som får gratis penger, klager for de må møte opp en gang eller to.

Anonymkode: 4a27b...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fristende å spør om det er flere som må på jobb idag. Jeg hater å jobbe. Men hva skal en gjøre? Vi må ha penger for å få ting til å gå rundt. Kjenner jeg blir provosert når noen som får gratis penger, klager for de må møte opp en gang eller to.

Anonymkode: 4a27b...d44

Gratis penger. Du vet da for faen ikke en dritt om hva vi som må på nav gjennomgår. Pengene er ikke gratis, vi betalte også skatt før vi ble syke nettop for å kunne få denne hjelpen når krisen oppstår. 

Anonymkode: 01421...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gratis penger. Du vet da for faen ikke en dritt om hva vi som må på nav gjennomgår. Pengene er ikke gratis, vi betalte også skatt før vi ble syke nettop for å kunne få denne hjelpen når krisen oppstår. 

Anonymkode: 01421...6fe

Hva dere må gjennomgå? Dette er en gode dere får fra staten. Jada dere har betalt skatt men det dekker vel nesten ikke noenting i forhold. Nevner gratis skolegang, lege, tannlege frem til du er 18 osv osv. Buhu...slitsomt å være naver. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fristende å spør om det er flere som må på jobb idag. Jeg hater å jobbe. Men hva skal en gjøre? Vi må ha penger for å få ting til å gå rundt. Kjenner jeg blir provosert når noen som får gratis penger, klager for de må møte opp en gang eller to.

Anonymkode: 4a27b...d44

Da har du ikke så stor innsikt i hva det vil si å slite psykisk. 

Hun har traumer, og er redd.

Blir du også provosert av at folk som bruker krykker ikke orker å gå like langt og raskt som deg?

Anonymkode: be74e...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fristende å spør om det er flere som må på jobb idag. Jeg hater å jobbe. Men hva skal en gjøre? Vi må ha penger for å få ting til å gå rundt. Kjenner jeg blir provosert når noen som får gratis penger, klager for de må møte opp en gang eller to.

Anonymkode: 4a27b...d44

Hater du jobben din foreslår jeg at du gjør noe med det. Gjør noe for å trives bedre eller finner deg en jobb du trives med. Livet er for kort til å hate jobben sin/hate å jobbe.

Anonymkode: 7b7e7...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva dere må gjennomgå? Dette er en gode dere får fra staten. Jada dere har betalt skatt men det dekker vel nesten ikke noenting i forhold. Nevner gratis skolegang, lege, tannlege frem til du er 18 osv osv. Buhu...slitsomt å være naver. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Buhu slitsomt å være så heldig å ha jobb, stakkars deg som er sur fordi du tror vi har betalt ferie og ønsker det slik. Må være hardt å være deg.

Anonymkode: 01421...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Handler du? Går du på butikken? Henter i barnehage? Da greier du et møte for å få gratis penger. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Oy, der kom jo du med svare på alt. Greier man å gå i barnehagen eller gå på den lokale matvarebutikken, så greier å gå på et møte i et fremmed lokale fylt med fremmede folk og jobbe i grupper.

Det at man kanskje har brukt langt tid på å bli vandt til å gå i barnehagen og derfor er det ok å gjøre det, eller at man drar på butikken når man vet at det lite folk der. Det har ingenting å si, for greier du DET så greier man alt. Hva skal vi med psykologer? Du har jo svaret du. 

Anonymkode: 7b7e7...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig fristende å spør om det er flere som må på jobb idag. Jeg hater å jobbe. Men hva skal en gjøre? Vi må ha penger for å få ting til å gå rundt. Kjenner jeg blir provosert når noen som får gratis penger, klager for de må møte opp en gang eller to.

Anonymkode: 4a27b...d44

Jeg synes synd på deg. Null forståelse for andres plager/utfordringer. Hva vet du om hi sin bakgrunn?? Men kanskje lite man får gjort med sånne som deg som mangler empati.

Anonymkode: 2472c...1dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes synd på deg. Null forståelse for andres plager/utfordringer. Hva vet du om hi sin bakgrunn?? Men kanskje lite man får gjort med sånne som deg som mangler empati.

Anonymkode: 2472c...1dd

Mangler ikke empati, men virker som HI ikke forstår hvor heldig hun er, som har et slikt tilbud. Jeg skulle gjerne meldt meg syk. Sliter hver dag med å komme meg på jobb. Får ikke sove, for jeg vet jeg må tvinge meg på jobb og sosialisere meg selv. Det er mange av oss, men vi ser at det nytter ikke å gi opp. Da går ikke økonomien opp. Så da lever vi i en låst situasjon. Og da blir det provoserende, når de som faktisk er kommet under vingene til NAV, fortsetter å synes synd på seg selv fordi de må møte opp på noe som de føler ikke passer dem. Det er hverdagen for mange av oss det.

Anonymkode: 4a27b...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mangler ikke empati, men virker som HI ikke forstår hvor heldig hun er, som har et slikt tilbud. Jeg skulle gjerne meldt meg syk. Sliter hver dag med å komme meg på jobb. Får ikke sove, for jeg vet jeg må tvinge meg på jobb og sosialisere meg selv. Det er mange av oss, men vi ser at det nytter ikke å gi opp. Da går ikke økonomien opp. Så da lever vi i en låst situasjon. Og da blir det provoserende, når de som faktisk er kommet under vingene til NAV, fortsetter å synes synd på seg selv fordi de må møte opp på noe som de føler ikke passer dem. Det er hverdagen for mange av oss det.

Anonymkode: 4a27b...d44

Det er ikke du som sykemelder deg. Det er legen. Og kanskje burde du ta deg en tur til legen for å sjekke at alt er i orden? Kanskje mangler du noe banalt som jern, eller vitaminer, kanskje er det andre grep som kan tas for at du føler deg bedre. (Og dermed blir en bedre arbeider) 

Og så kan det hende at HI er sykere enn det du er. 

Anonymkode: be74e...c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Handler du? Går du på butikken? Henter i barnehage? Da greier du et møte for å få gratis penger. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Det burde vært forbudt for folk med IQ under 40 å delta i diskusjoner på offentlige fora.

Anonymkode: d7941...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mangler ikke empati, men virker som HI ikke forstår hvor heldig hun er, som har et slikt tilbud. Jeg skulle gjerne meldt meg syk. Sliter hver dag med å komme meg på jobb. Får ikke sove, for jeg vet jeg må tvinge meg på jobb og sosialisere meg selv. Det er mange av oss, men vi ser at det nytter ikke å gi opp. Da går ikke økonomien opp. Så da lever vi i en låst situasjon. Og da blir det provoserende, når de som faktisk er kommet under vingene til NAV, fortsetter å synes synd på seg selv fordi de må møte opp på noe som de føler ikke passer dem. Det er hverdagen for mange av oss det.

Anonymkode: 4a27b...d44

"Kommet under vingene til nav"? Du får det til å høres ut som flaks.. HI har ikke vunnet et lotteri, hun er for syk til å jobbe.

 

Anonymkode: 35f9a...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mangler ikke empati, men virker som HI ikke forstår hvor heldig hun er, som har et slikt tilbud. Jeg skulle gjerne meldt meg syk. Sliter hver dag med å komme meg på jobb. Får ikke sove, for jeg vet jeg må tvinge meg på jobb og sosialisere meg selv. Det er mange av oss, men vi ser at det nytter ikke å gi opp. Da går ikke økonomien opp. Så da lever vi i en låst situasjon. Og da blir det provoserende, når de som faktisk er kommet under vingene til NAV, fortsetter å synes synd på seg selv fordi de må møte opp på noe som de føler ikke passer dem. Det er hverdagen for mange av oss det.

Anonymkode: 4a27b...d44

Du vet ingenting om hvilke traumer HI har. Kanskje hun har vært utsatt for incest og voldtekt av nær slektning hele barndommen, levd på kode 6, mistet et barn, vært utsatt for et overgrep i voksen alder eller gått gjennom andre forferdelige hendelser. Da er det ikke bare å "møte opp" og ha hjernedødt gruppearbeid med masse ukjente mennesker og halleluja-stemning der folk må snakke og være med på noe som ligner på selskapsleker.

Anonymkode: d7941...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

"Kommet under vingene til nav"? Du får det til å høres ut som flaks.. HI har ikke vunnet et lotteri, hun er for syk til å jobbe.

 

Anonymkode: 35f9a...cbb

Nettopp. Jeg jobber fullt, og går til og med på jobb når jeg er syk. Da jeg var høygravid og sengeliggende, hadde jeg hjemmekontor. Fordi det er drepende for personligheten til de fleste å trø hjemme dag ut og dag inn - ingenting skjer, du er "låst" innen husets fire vegger, du får ikke bidratt til samfunnet, du omgås ikke andre voksne. Skikkelig "drøm" må det være ja...

Anonymkode: d7941...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva dere må gjennomgå? Dette er en gode dere får fra staten. Jada dere har betalt skatt men det dekker vel nesten ikke noenting i forhold. Nevner gratis skolegang, lege, tannlege frem til du er 18 osv osv. Buhu...slitsomt å være naver. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Livet er mye mer slitsomt nå, som "naver", enn da jeg arbeidet og gikk på skole samt var alene med to barn hvorav en har spesielle behov. Og livet er ikke mer slitsomt pga jeg på møter med nav, men fordi jeg er syk. Jeg har virkelig langt lavere kapasitet nå, åpenbart, når jeg såvidt klarer hverdagen, hjemme (!), mot en ordentlig stressende hverdag tidligere. Det er ganske provoserende og leit at du tror det er så gjevt å være syk. Det er noe forbannet dritt skal jeg si deg. Livet var vanvittig mye bedre før, da jeg jobbet. Det tror jeg de aller, aller fleste på aap kan være enige i. Ingen VIL slite med å være ute blant folk. 

Anonymkode: 2df93...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva dere må gjennomgå? Dette er en gode dere får fra staten. Jada dere har betalt skatt men det dekker vel nesten ikke noenting i forhold. Nevner gratis skolegang, lege, tannlege frem til du er 18 osv osv. Buhu...slitsomt å være naver. 

Anonymkode: 09ad2...a7a

Vet du hva definisjonen på en naver er? Det er de som snylter på staten, og det er ikke så lett lenger altså....

For de som har aap er det ikke å motta stønad fra nav som er slitsomt, men det å være syk. Det er strenge krav for å få innvilget aap i dag, det er slett ikke noe man får kastet etter seg, så du kan stole på at de som mottar aap virkelig er for syke til å være i jobb, og dermed i ganske dårlig form.

Men ellers er jeg enig med deg i at vi er heldige som bor i et land som også tar vare på de svakeste i samfunnet, som ikke lar syke mennesker sulte ihjel. Vi hadde flaks da vi ble født i akkurat dette landet.

Anonymkode: 35f9a...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...