Gå til innhold

Ultralyd 8+2, innvendig eller utvendig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vil tro du må ha innvendig for at de skal greie å se noe. Jeg tok 12+6 og enda var det da for tidlig med utvendig for å se noe. Selv med veldig moderne utstyr..

Anonymkode: c5661...e29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde utvendig ul 8+4. Var ikke noe problem å se babyen, det ble gode bilder. Fikk se at den hadde armer og bein, og at hjerte banket.

Hun over her som sier de hadde moderne utstyr men kunne ikke se noe med utvendig ul i uke 13, må ha gått til noen med eldgammelt utstyr rett og slett.. 

Anonymkode: cd21b...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok variere litt. Blant annet vil jeg tro det er vanskeligere med utvendig om du er overvektig. Alle tidlige ultralyder jeg har vært på er innvendig.

Anonymkode: dbf5a...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg er veldig slank så har alle ul før uke 12 vært innvendig. Både på privat klinikk og sykehus. 

Anonymkode: a2de8...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk innvendig i uke 7 på sykehuset, og utvendig i uke 11 på sykehuset. Kan hende det er forskjell fra privat og offentlig

Anonymkode: 97695...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde utvendig i uke 7, fant alt helt fint! Handler nok litt om kroppen din og hvordan det hele ligger. Med nummer 2 måtte jeg ha innvendig i uke 8. 

Anonymkode: 6f261...470

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva de skal sjekke

Jeg hadde utvendig i uke 8, da skulle det bare sjekkes omtrent hvor langt jeg var på vei fordi jeg var blitt gravid uten å få tilbake mens etter forrige svangerskap og hadde ingen aning. Da så de mer enn nok til se at hjertet slo og måle lengden på fosteret og kom til 8 uker på vei.

Men da jeg var på ul hos en spesialist i uke 14 for å sjekke etter hjertefeil tok de innvendig selv om de hadde tipp topp utstyr og jeg er slank. Han sa at ved en innvendig ul kommer man litt tettere på fosteret og får et tydeligre bilde av detaljer som hjerteklaffer osv.

Anonymkode: 70cff...5fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...