Gå til innhold

Det jeg ikke skjønner med menn som sex-trakasserer og tvinger seg på kvinner...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...er: At de ikke syns det er fryktelig FLAUT!

Jeg hadde heller kvalt meg selv med mine egne hender, enn å DYTTE tissen eller puppen min bort på en mann som tydelig viste at han ikke var interessert, eller kanskje til og med syntes jeg var ekkel.

Det er jo så pinlig at det ikke går an å tenke på, en gang. For ikke å SNAKKE OM å sende BILDER AV TISSEN min til menn som har vært fremme i offentligheten av en eller annen grunn (politiker, samfunnsdebattant osv.) for å TRUE dem fordi jeg ikke liker det de står for!...??

Hallo?? Greit nok at det er utilbørlig og kriminelt, men det er jo også noe Så inn i granskauen PINLIG!

Fatter det ikke. Hadde de bare hatt et minimum av selvkritikk og sans for det pinlige, kunne sånne ting aldri ha skjedd.

Anonymkode: 5d4ec...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig - det er helt sinnsvakt. Lurer på hvor de har fra at sånt er ok å gjøre. 

Skjønner at det må inn i oppdragelsen av mine to gutter:
1. RESPEKTER KVINNER:
2. Ikke klå på folk uten at det er en gjensidig situasjon
3. ikke sendt bilder av tissen din til noen (uten at de har bedt om det... eller...ikke gjør det da heller)
4. ikke forvent at noen skal måtte ha sex med deg for å f.eks få en jobb
5. IKKE MISBRUK MAKTEN DIN SOM MANN GENERELT

fader ass, er til å bli helt fullstendig matt av...

Anonymkode: 82380...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men, det er noe i menn som vi kvinner ikke forstår. Dette med voldtekt er jo helt vanlig i krig, f.eks. Det handler om å spre genene sine for alt det er verdt, uansett hva kvinnen måtte føle. Vi tror vi er så vanvittig spesielle, vi mennesker, men vi styres kun av drifter vi som alle andre dyr. Dessverre.

Anonymkode: 7ee0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig - det er helt sinnsvakt. Lurer på hvor de har fra at sånt er ok å gjøre. 

Skjønner at det må inn i oppdragelsen av mine to gutter:
1. RESPEKTER KVINNER:
2. Ikke klå på folk uten at det er en gjensidig situasjon
3. ikke sendt bilder av tissen din til noen (uten at de har bedt om det... eller...ikke gjør det da heller)
4. ikke forvent at noen skal måtte ha sex med deg for å f.eks få en jobb
5. IKKE MISBRUK MAKTEN DIN SOM MANN GENERELT

fader ass, er til å bli helt fullstendig matt av...

Anonymkode: 82380...242

Pass på at de vet at det kan gå begge veier da, og at det heller ikke er greit. Jeg tror dessverre en del gutter tror at de ikke er menn nok om de sier i fra at ikke liker det når en dame er for påtrengende (dvs. blir fysisk, eller bare ikke takler et nei), at den kvinnelige sjefen stryker dem på låret på julebordet, eller at noen "tar for seg" når de sovner på nachspiel (f.eks. drar ned buksa på en som har sovnet for å ta et "morsomt" bilde).

Dratt litt videre så sier de samme guttene sannsynligvis heller ikke i fra til kompisen som går for langt når han (prøver å) sjekke damer, eller til han som drar med seg den alt for fulle dama inn på et soverom, alt henger sammen. Det er absolutt i hovedsak menn som trakasserer kvinner som er et tilsynelatende verdensomspennende samfunnsproblem, men vi må likevel lære guttene våre at "Vi skal respektere hverandre", ikke kun "Menn skal respektere kvinner".

Jeg er dame, bare så det er klart, har selv bare jenter. Jeg lærer dem at det ikke er greit å fortsette når noen sier nei, uansett (løpe etter gutta for å kysse dem har visst vært populært, ikke alle som synes det er like gøy).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men, det er noe i menn som vi kvinner ikke forstår. Dette med voldtekt er jo helt vanlig i krig, f.eks. Det handler om å spre genene sine for alt det er verdt, uansett hva kvinnen måtte føle. Vi tror vi er så vanvittig spesielle, vi mennesker, men vi styres kun av drifter vi som alle andre dyr. Dessverre.

Anonymkode: 7ee0a...488

For noe tullprat.

Anonymkode: 8a30e...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Leeloo76 skrev:

Pass på at de vet at det kan gå begge veier da, og at det heller ikke er greit. Jeg tror dessverre en del gutter tror at de ikke er menn nok om de sier i fra at ikke liker det når en dame er for påtrengende (dvs. blir fysisk, eller bare ikke takler et nei), at den kvinnelige sjefen stryker dem på låret på julebordet, eller at noen "tar for seg" når de sovner på nachspiel (f.eks. drar ned buksa på en som har sovnet for å ta et "morsomt" bilde).

Dratt litt videre så sier de samme guttene sannsynligvis heller ikke i fra til kompisen som går for langt når han (prøver å) sjekke damer, eller til han som drar med seg den alt for fulle dama inn på et soverom, alt henger sammen. Det er absolutt i hovedsak menn som trakasserer kvinner som er et tilsynelatende verdensomspennende samfunnsproblem, men vi må likevel lære guttene våre at "Vi skal respektere hverandre", ikke kun "Menn skal respektere kvinner".

Jeg er dame, bare så det er klart, har selv bare jenter. Jeg lærer dem at det ikke er greit å fortsette når noen sier nei, uansett (løpe etter gutta for å kysse dem har visst vært populært, ikke alle som synes det er like gøy).

Enig.

Jeg har både gutt og jente. Jeg er like opptatt av at jenta skal lære seg respekt for gutter som gutten skal for jenter. Ikke bare når det gjelder kropp og grenser, men også når det gjelder oppførsel generelt. Finnes nok av selvhøytidelige primadonnaer det ute. Så dattera mi lærer seg at om en gutt ber henne med på skoleball så er det lov å takke høflig nei i stedet for å hyle hysterisk "ææææææsj, tror du JEG vil gå på dans med DEG?!?"

Respekt skal gå begge veier.

Anonymkode: 73ce6...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel menn de fleste kvinner ikke ville tatt i med ildtang engang. De som betaler for sex og de som tar sex! Esj!

Anonymkode: d767d...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 7ee0a...488

Fordi vi ikke styres av våre gener, men av våre valg. 

Anonymkode: 13831...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 7ee0a...488

 

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi vi ikke styres av våre gener, men av våre valg. 

Anonymkode: 13831...ac8

Nettopp. Mennesker har evne til refleksjon; vi kan tenke over våre valg og reflektere over dem og hvilke konsekvenser valgene har for oss og andre medmennesker. Dessuten har vi, i motsetning til dyr, etikk og moral og læren om rett og galt. 

Anonymkode: 8a30e...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men, det er noe i menn som vi kvinner ikke forstår. Dette med voldtekt er jo helt vanlig i krig, f.eks. Det handler om å spre genene sine for alt det er verdt, uansett hva kvinnen måtte føle. Vi tror vi er så vanvittig spesielle, vi mennesker, men vi styres kun av drifter vi som alle andre dyr. Dessverre.

Anonymkode: 7ee0a...488

Det handler ikke om å spre gener! Det handler om makt og undertrykking! Det handler om at sånne menn som gjør slikt har et sykt behov for å dominere, skape frykt og nedverdige andre!

Anonymkode: 841fa...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler ikke om å spre gener! Det handler om makt og undertrykking! Det handler om at sånne menn som gjør slikt har et sykt behov for å dominere, skape frykt og nedverdige andre!

Anonymkode: 841fa...2b1

Jo, men hadde det kun handlet om makt og undertrykking, hadde det vært nok å holde personen nede. Hvorfor skal de stappe penisen sin inn? Akkurat det handler om å spre gener. Jeg er forøvrig enig i at det OGSÅ handler om makt og undertrykking, men da i tillegg til reproduksjon.

Anonymkode: 7ee0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men, det er noe i menn som vi kvinner ikke forstår. Dette med voldtekt er jo helt vanlig i krig, f.eks. Det handler om å spre genene sine for alt det er verdt, uansett hva kvinnen måtte føle. Vi tror vi er så vanvittig spesielle, vi mennesker, men vi styres kun av drifter vi som alle andre dyr. Dessverre.

Anonymkode: 7ee0a...488

Spre genene?! Øh. Det handler om å ødelegge og skade.

Anonymkode: 07494...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jo, men hadde det kun handlet om makt og undertrykking, hadde det vært nok å holde personen nede. Hvorfor skal de stappe penisen sin inn? Akkurat det handler om å spre gener. Jeg er forøvrig enig i at det OGSÅ handler om makt og undertrykking, men da i tillegg til reproduksjon.

Anonymkode: 7ee0a...488

Du er for dårlig informert (dvs uvitende). Har du ikke sett bikkjer jukke  på andre bikkjer som ledd i dominansen? Da spiller det ingen rolle om begge er hanner. Det er ikke forplantning i bildet, kun det at den ene er øverst og aktiv, den andre nederst, passiv og dermed underdanig.

Anonymkode: 13831...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er for dårlig informert (dvs uvitende). Har du ikke sett bikkjer jukke  på andre bikkjer som ledd i dominansen? Da spiller det ingen rolle om begge er hanner. Det er ikke forplantning i bildet, kun det at den ene er øverst og aktiv, den andre nederst, passiv og dermed underdanig.

Anonymkode: 13831...ac8

Så hvorfor holder det ikke da for menn å bare jukke da? Hvorfor er det noen som spiller det helt ut og gjennomfører et samleie? Jo, nettopp fordi at det i bunn OGSÅ handler om reproduksjon. 

Anonymkode: 7ee0a...488

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hvorfor holder det ikke da for menn å bare jukke da? Hvorfor er det noen som spiller det helt ut og gjennomfører et samleie? Jo, nettopp fordi at det i bunn OGSÅ handler om reproduksjon. 

Anonymkode: 7ee0a...488

Penetrering er enda mer nedverdigende.

Anonymkode: 6ca63...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke de mennene som prøver å snakke det bort ved å si at 'snart er det vel ikke lov til å be med en dame på kino uten å bli anmeldt for trakassering' eller 'det var jo ikke SÅNN ment!' 'det var en spøk, synd hun oppfattet det slik' osv. De ser liksom ikke problemet selv om mange hundre mennesker skriker det inn i fjeset deres. 

Det er veldig bra at det blir mest mulig rabalder rundt omkring, håper bare at det hjelper... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig i personen som sa at den eneste måten å komme trakassering til livs på (uansett kjønn) er at det blir så sosialt stigmatiserende å bli oppfattet som "gris" at folk slutter med det. Det må bli slutt på å bare le det bort, at man blir litt flau på andres vegne, eller man overser det for å ikke "lage bråk", uansett om man er offer eller vitne. Det må bli så pinlig å bli fersket med hånda på en stump man ikke har noe med å ha hånda på, eller å komme med en kommentar som er langt utafor at man aldri gjør det igjen. Blir man kvitt disse tendensene tror jeg det vil gi ringvirkninger slik at man ikke havner i de mer alvorlige situasjonene. Jeg tror det for mange "griser" (mannlige og kvinnelige) eskalerer etter hvert som man slipper unna med ting, hånda på en pupp det ene julebordet, voldteksforsøk på kopirommet noen år (og kanskje lønnstrinn) senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. 

Og kvinner er ikke noe bedre. Jobbet i serveringsbransjen i min ungdom. Og mine mannlige kollegaer opplevde like ofte som oss klask på rumpa, få pupper flashet opp i trynet og også å bli tatt på penis. 

Det prates bare ikke like mye om fordi menn i de fleste situasjoner er overgriperen overlegen i styrke. 

Anonymkode: b3704...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Anonym bruker skrev:

...er: At de ikke syns det er fryktelig FLAUT!

Jeg hadde heller kvalt meg selv med mine egne hender, enn å DYTTE tissen eller puppen min bort på en mann som tydelig viste at han ikke var interessert, eller kanskje til og med syntes jeg var ekkel.

Det er jo så pinlig at det ikke går an å tenke på, en gang. For ikke å SNAKKE OM å sende BILDER AV TISSEN min til menn som har vært fremme i offentligheten av en eller annen grunn (politiker, samfunnsdebattant osv.) for å TRUE dem fordi jeg ikke liker det de står for!...??

Hallo?? Greit nok at det er utilbørlig og kriminelt, men det er jo også noe Så inn i granskauen PINLIG!

Fatter det ikke. Hadde de bare hatt et minimum av selvkritikk og sans for det pinlige, kunne sånne ting aldri ha skjedd.

Anonymkode: 5d4ec...cec

😂😂👍👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig. 

Og kvinner er ikke noe bedre. Jobbet i serveringsbransjen i min ungdom. Og mine mannlige kollegaer opplevde like ofte som oss klask på rumpa, få pupper flashet opp i trynet og også å bli tatt på penis. 

Det prates bare ikke like mye om fordi menn i de fleste situasjoner er overgriperen overlegen i styrke. 

Anonymkode: b3704...520

Faktisk litt enig her. Jeg jobbet også i utelivsbransjen i min ungdom. Og mine mannlige kolleger, som var jevngamle m meg, fikk også masse slibrige tilnærmelser og tilbud på lik linje med oss damene. Husker at han jeg jobbet mest sammen med, fikk kjørt seg. Han var utrolig flott, og avviste på en høflig måte. Vi måtte jo smile og prate oss ut av situasjonene, men etterhvert inngikk vi en avtale at vi skulle hjelpe hverandre ut ved å si at vi var kjærester 😂 da trakk de fleste henda til seg 😉

Endret av Kari Mari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...