Gå til innhold

Pepperkakebaking med ungene. Lager du deigen selv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer aldri å få hjemmelaget deig noe god. Her blir det alltid kjøpedeig 🙊 hva gjør dere?

Anonymkode: 75666...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe nei det gidd jeg ikke! Syns de blir gode nok av kjøpedeig så da gidder jeg ikke stresse med å lage deigen selv. Men kakemenn og karameller skal vi lage fra bunnen av :)

Anonymkode: 236aa...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager ALLTID deigen selv, først og fremst for at mammas oppskrift er utrolig god å spise mens man baker...dessuten synes deg det er litt av greia når man skal bake med barna at de er med på hele prosessen..

Anonymkode: 476bb...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager selv, fordi det smaker mye bedre! Også kan jeg selv begrense eller øke krydderiene.  De kjøpedeigene har sånn merkelig bismak? (Og halve morroa er jo og spise litt på deigen mens man baker ;) ) 

"mister" gull oppskriften hvert år, men den ligger på nettet et sted. Kjenner den igjen når jeg ser den :) 

Anonymkode: 040cd...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepperkaker er de eneste julekakene jeg synes er nest ferdigkjøpt, men ungene kjøper ferdig pepperkaledeig (for lommepengene) og baker med venner flere ganger før jul. De lager aldri deigen selv.

Anonymkode: 9689c...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper ferdigdeig som vi lager pepperkakehus av, og lager egen deig til pepperkaker som skal spises. Kjøper litt fordi det er billigere, og litt fordi jeg ikke har fått til en deig som er stabil nok til å lage hus av. Siden jeg har cøliaki lager jeg kun glutenfrie kaker og da er egenlaget best på smak, men pepperkakehuset er det ikke så farlig med siden ingen spiser det uansett. 

Anonymkode: 5402a...971

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har en oppskrift de VET er god? :)

Anonymkode: b72b3...0d2

Søk litt her i forumet,  jeg la ut min i en tråd i forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, amandine skrev:

Søk litt her i forumet,  jeg la ut min i en tråd i forrige uke.

Takk. Skal søke etter den :)

Anonymkode: b72b3...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper. Inegn av oss liker pepperkaker, men noen ganger vil ungene lage pepperkaker bare for å lage så jeg kjøper. Skal vi lage pepperkakehus har vi også kjøpedeig. 

Vi lager siruppsnipper og stikker ut pepperkaker av den deigen. For de som kommer på besøk så er det pepperkaker som er veldig gode, men for oss er det bare siruppsnipper i ulike varianter. Vi har laget pepperkakerr i ulike varianter noen ganger, det går ikke med siruppsnippdeigen så da må vi ty til kjøpedeig. Pepperkaker med tyrkisk pepper, fruktdrops osv. De blir veldig fine, smaker godt og gir litt variasjon. 

Anonymkode: ab3a1...079

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper en pakke av billigste type hvor vi lager pepperkakehjerter til vinduene, men til dem vi skal spise, lager vi deigen selv. Både for å vite hva som er i den, og fordi vår egen hjemmelagde er mye bedre.

Endret av Yellow Brick Road
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...