Gå til innhold

Jeg kommer på kant med de fleste familiemedlemmene mine


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nr  1: jødehater og konspirasjonsteoretiker, på grensen til narsissist
nr 2: jødehater, sosialist, og dyremishandler
nr 3: mishandler hunden sin, er slem og frekk mot så og si alle, tøff i trynet
nr 4: manipulerer og lyver, ødelegger feriene til folk, har bedrevet omsorgssvikt av sine barn, sliter med sykelig sjalusi
nr 5: frekk og usikker på seg selv, kan plutselig si frekke ting sånn helt ut av det blå, har mobbet meg hele oppveksten
nr 6: kaster familiemedlemmer ut på gata for å tjene penger
nr 7 -------||-------
nr 8: tenker kun på seg og sine, uinteressert i alle andre, er sånn som forventer at andre gratulerer med dagen til barna hennes, men som ikke gratulerer noen andre for de er ikke viktige (lang historie). 
 

Så har vi resten, som er en blanding av dårlige og gode sider, men som det går an å ha kontakt med og snakke med. 
Er det jeg som er sær, eller!? Vet at jeg kan være litt vanskelig og "bitter" ift at jeg ikke ser mellom fingrene hvis jeg mener noen har skumle, eller onde, meninger om saker og ting her i verden. Det vet jeg. Men jeg har virkelig prøvd å komme overens med disse folka... 

Anonymkode: eea0f...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lever litt etter prinsippet "hvis det virker som om det er hele verden det er noe galt med så må jeg se litt på meg selv også.." Men jeg kjenner ikke din familie, mulig hele gjengen er klin hakke gal.😏🤔 

Anonymkode: 5d297...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever litt etter prinsippet "hvis det virker som om det er hele verden det er noe galt med så må jeg se litt på meg selv også.." Men jeg kjenner ikke din familie, mulig hele gjengen er klin hakke gal.😏🤔 

Anonymkode: 5d297...146

De er som beskrevet her.  Så da kjenner du dem jo ;) objektivt sett er det jo ingenting galt med en person som ikke liker konspirasjonsteoretikere  (f.eks)

Anonymkode: eea0f...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dysfunksjonell familie. Men jeg må også påpeke at man bør være raus med andres særheter, jeg vil tro alle familier har temaer som det lønner seg å styre unna. Jeg f eks er spirituell og sosialist, mens andre i familien er ateister og konservative, men vi har det fint sammen likevel. Verken jeg eller dem misjonerer eller belærer, vi respekterer hverandres ståsted. Og selv om vi av og til diskuterer så modererer vi oss og tar hensyn.

Anonymkode: 558e7...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi. Litt av en familie. Høres ut som en hakkende gal familie. 

Vi er jo et produkt av arv og miljø. Lurer på hvordan du er? 

 

Anonymkode: f659a...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lurer mest på hvorfor du tror sosialist er negativt?

Anonymkode: db703...a96

Fordi ikke alle støtter og stemmer på det samme partiet. Get over it, det finnes ikke ETT riktig parti i Norge å stemme på. Noen mener at sosialister er negativt, andre mener kapitalister er det. Så fint at folk har forskjellige meninger, tenk hvor kjedelig det hadde vært om alle mente akkurat det samme hele tiden...

Anonymkode: 14a9c...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er sosialist negativt? Jeg er selv ikke det, men hvis man selv har den ideologien er det jo en fair sak.

Jødehater, ødelegger feriene til folk, manipulerer osv, osv, er jo også en del øyne som ser og hvordan man tolker det. Spesielt nr 6 og 7, der du sier hiver familiemedlemmer ut for å tjene penger. Vel, det trenger ikke være verre enn at de har en en utleiehybel, familiemedlem bor der gratis  eller lav leie, men de er avhengig eller ønsker av inntekten. Det er helt fair og jeg vil da si det er den som bor der som snylter.  

Det virker som en rar familie. Men du virker til å legge deg opp i ting og tolke også. Og når du er på kant med alle, er det på tide å se seg i speilet. Alle andre er ikke spesielle. Du er nok er produkt av din egen familie du også skjønner du.

Anonymkode: 76303...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dysfunksjonell familie. Men jeg må også påpeke at man bør være raus med andres særheter, jeg vil tro alle familier har temaer som det lønner seg å styre unna. Jeg f eks er spirituell og sosialist, mens andre i familien er ateister og konservative, men vi har det fint sammen likevel. Verken jeg eller dem misjonerer eller belærer, vi respekterer hverandres ståsted. Og selv om vi av og til diskuterer så modererer vi oss og tar hensyn.

Anonymkode: 558e7...88b

Signerer det. Jeg har begrenset kontakt med mine foreldre via Skype, fordi de forteller meg hver gang at jeg er for tjukk og burde slanke meg (jeg er 170 og veier 68 kilo). De blander seg inn i hvordan jeg kler meg, oppdrar barna mine og sånt. De ser ned på mørkhudede og jøder. Jeg har kontakt med dem likevel, fordi jeg mener at barna bør ha kontakt med sine besteforeldre. Men må svelge kameler hele tiden. Gleder meg til barna blir store nok til å kunne selv snakke med foreldrene mine, for da melder jeg med stille ut.

Anonymkode: 14a9c...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er sosialist negativt? Jeg er selv ikke det, men hvis man selv har den ideologien er det jo en fair sak.

Jødehater, ødelegger feriene til folk, manipulerer osv, osv, er jo også en del øyne som ser og hvordan man tolker det. Spesielt nr 6 og 7, der du sier hiver familiemedlemmer ut for å tjene penger. Vel, det trenger ikke være verre enn at de har en en utleiehybel, familiemedlem bor der gratis  eller lav leie, men de er avhengig eller ønsker av inntekten. Det er helt fair og jeg vil da si det er den som bor der som snylter.  

Det virker som en rar familie. Men du virker til å legge deg opp i ting og tolke også. Og når du er på kant med alle, er det på tide å se seg i speilet. Alle andre er ikke spesielle. Du er nok er produkt av din egen familie du også skjønner du.

Anonymkode: 76303...faf

Jødehater har vel ikke noe med øyne som ser. Er du rasist, så er du rasist, uansett hvem som ser.

Anonymkode: 14a9c...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jødehater har vel ikke noe med øyne som ser. Er du rasist, så er du rasist, uansett hvem som ser.

Anonymkode: 14a9c...e85

Uttrykk som rasist og jødehater blir ofte misbrukte. Synd, for det mister sin kraft. Bare se her inne. Rasismekortet trekkes kjapt mange ganger. Oppfatning av hva som er rasisme og jødehater er ganske vid altså.

Anonymkode: 76303...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er sosialist negativt? Jeg er selv ikke det, men hvis man selv har den ideologien er det jo en fair sak.

Jødehater, ødelegger feriene til folk, manipulerer osv, osv, er jo også en del øyne som ser og hvordan man tolker det. Spesielt nr 6 og 7, der du sier hiver familiemedlemmer ut for å tjene penger. Vel, det trenger ikke være verre enn at de har en en utleiehybel, familiemedlem bor der gratis  eller lav leie, men de er avhengig eller ønsker av inntekten. Det er helt fair og jeg vil da si det er den som bor der som snylter.  

Det virker som en rar familie. Men du virker til å legge deg opp i ting og tolke også. Og når du er på kant med alle, er det på tide å se seg i speilet. Alle andre er ikke spesielle. Du er nok er produkt av din egen familie du også skjønner du.

Anonymkode: 76303...faf

Veldig enig i dette.

Har selv en del familiemedlemmer som jeg kan få bakoversveis av meningene til, som kan skuffe og provosere meg etc., men har aldri vært et alternativ for meg å kutte kontakten eller gå i konfrontasjon eller lignende. Velger å fokusere på deres positive sider og det positive ungene og jeg får ut av kontakten. Resten velger jeg å la være å forholde meg til, og å se på med en dose galgenhumor. 

Av det du nevner er det bare dyremishandlingen jeg ville følt meg tvunget til å gjøre noe med. Men igjen, det kommer an på om du mener "mishandling" av typen: får ikke lang tur hver dag/får billig fôr fra dagligvarebutikk/er for lenge hjemme alene, eller om du mener at du har vært vitne til at hunder blir skambanket til blods. Noe sier meg at det er nærmere første kategorien, men hvis det er siste må du virkelig melde fra.

Anonymkode: 5ea28...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det er en så lang liste over mennesker med dårlige karaktertrekk så ville jeg gått litt i meg selv. Da blir det litt symptomatisk.

Jeg kjenner folk som ser det negative i alle og alltid tolker ting i verste mening.. og de kommer også på kant med alle rundt seg..

Anonymkode: 1a5d5...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som regel veldig godt overens med alle mennesker selvom de kan ha noen trekk jeg ikke liker/identifiserer meg med, men engang reagerte jeg veldig på ei dame jeg tok bussen med til jobb hver dag. Jeg snakket ikke ofte med henne, men hun hadde en veldig negative påvirkning på meg bare ved å være i nærheten. En dag jeg var skikkelig irritert pga damen på bussen når jeg kom på jobb, spurte min sjef meg hva som var feil og jeg fortalte om min merkelige reaksjon på vedkommende. Det min sjef (han var pykolog før han tok ledelsesutdannelse) sa var at hvis jeg reagerte på ett menneske så kunne det hende at det var noe "galt" med det mennesket, men hvis jeg reagerte på flere var sannsynligheten stor for at det var jeg som var problement. Dette utsagnet har jeg levd etter siden, og flere ganger når jeg har irritert meg over mennesker så har jeg gått I dybden av meg selv og forstått hvorfor jeg reagerte og forandret meg selv. Ofte er grunnen at jeg har levd veldig stresset en periode og har fått lavere toleranse grense for andre mennesker, og da har jeg tatt tak i hva som gjorde meg stresset. Når det kommer til hun jeg reagerte så veldig på viste det seg at det var en grunn til å reagere på henne da barnevernet 3 måneder etter at sjefen snakket med meg fattet ett hastevedtak og fjernet barna fra henne pga vold.

Anonymkode: 6860b...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 2 og 3 melder du til Mattilsynet for dyremishandling.

Nr. 4 melder du til barnevernet.

Hvis du er den som sliter med å ikke finne sted å bo og føler du blir kastet ut fra der dere bor fordi huset skal selges - i så fall, snakk med psykologen din om hvor mye du sliter med dette, og hvor mange tråder du har opprettet om dette og lignende på forumet her og ev. andre forum. Slik det er nå virker det som om du har hengt deg opp mentalt i bitterheten og problemene og ikke greier å komme deg ut av de usunne og ødeleggende tankene du har. Snakk med psykologen din om dette og fortell om alle trådene du har opprettet her!

Anonymkode: d5cb6...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jødehater OG sosialist???

Du vet at det liksom ikke går sammen ikke samt? Den jødiske staten er bygget på sosialistiske prinsipper og den største ansamlinger jøder finner man i gamle Sovjet....

 

Tjene penger på å kaste familiemedlemmer på gata??

Vanligvis taper man inntekt når voksne leieboere eller familiemedlemmer nedbinntekt flytter ut....:

Anonymkode: 5fcd0...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jødehater OG sosialist???

Du vet at det liksom ikke går sammen ikke samt? Den jødiske staten er bygget på sosialistiske prinsipper og den største ansamlinger jøder finner man i gamle Sovjet....

 

Tjene penger på å kaste familiemedlemmer på gata??

Vanligvis taper man inntekt når voksne leieboere eller familiemedlemmer nedbinntekt flytter ut....:

Anonymkode: 5fcd0...24e

Regner med det er samme dame som har skrevet flere innlegg her nå, som leier billig av et familiemedlem, men som må flytte nå fordi boligen skal selges. Om det er samme dama har de fått lang tid på å forberede seg, men kommer ikke over bitterheten over at dette familiemedlemmet har mulighet til å selge en bolig og tjene på det...

Anonymkode: c8d13...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jødehater OG sosialist???

Du vet at det liksom ikke går sammen ikke samt? Den jødiske staten er bygget på sosialistiske prinsipper og den største ansamlinger jøder finner man i gamle Sovjet....

 

Tjene penger på å kaste familiemedlemmer på gata??

Vanligvis taper man inntekt når voksne leieboere eller familiemedlemmer nedbinntekt flytter ut....:

Anonymkode: 5fcd0...24e

Da mener de sikkert at sosialistene fordømmer Israel i konflikten og støtter Palestina i Midtøsten konflikten.

Det å fordømme Israels handlinger sidestilles med jødehat.. noe som selvsagt ikke er tilfelle. 

Anonymkode: 1a5d5...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg lever litt etter prinsippet "hvis det virker som om det er hele verden det er noe galt med så må jeg se litt på meg selv også.." Men jeg kjenner ikke din familie, mulig hele gjengen er klin hakke gal.😏🤔 

Anonymkode: 5d297...146

Jeg er ikke HI, men hele livet har jeg tenkt st det er meg det er noe galt med. Alle rundt meg står sammen mot meg. Men så viste det seg da, at jeg alene hadde rett hele tiden. 😊 Så selv om de roper høyest og er flere som rotter seg sammen, betyr ikke at de har rett altså.

Anonymkode: 7b821...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men jeg tror det kan være deg. Det skal godt gjøres at alle andre er gærne... sosialister. :klo:  

Det minner om en i min familie, som også har havnet på kant med absolutt alle. Han leter med lupe etter noe å bli krenket eller provosert av, og så vrir han og vender på enkeltutsagn/-situasjoner for å få alt til å passe inn i hans verdensbilde. Det er alltid alle andre det er noe galt med, selv er han nesten for god for denne verden. Han lar det herske liten tvil om hva han synes om andre, så det blir mye drama rundt ham. Ja, og så er han narsissist, da. Så han projiserer en del, og tillegger andre narsissistiske trekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ikke HI, men hele livet har jeg tenkt st det er meg det er noe galt med. Alle rundt meg står sammen mot meg. Men så viste det seg da, at jeg alene hadde rett hele tiden. 😊 Så selv om de roper høyest og er flere som rotter seg sammen, betyr ikke at de har rett altså.

Anonymkode: 7b821...eee

Nei, ser den... Men det jeg mener er at det kan være lurt å ta et skritt tilbake og ydmykt reflektere litt over hvorfor det kan ha seg at "hele verden" er imot en. -Og så kommer en konklusjon enten den ene eller andre veien, som jeg ikke skal mene noe om utifra kun TS sin versjon :) 

Anonymkode: 5d297...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skrevet samme list med min familie. Vokst opp i omsorgssvikt og har all grunn til å ta avstand fra familien. Likevel kan jeg fint omgås alle sammen og krangler ikke med noen. Er tydelig på mine meninger og grenser, og har ingen problem med å ta en diskusjon uten at man må være uvenner. Velger derimot å begrense kontakten og holde det overfladisk, det fungerer godt for min del.

Anonymkode: 19028...3f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...