Gå til innhold

Medarbeidersamtale. Fortelle om graviditet?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha medarbeidersamtale. Er bare litt over 4 uker på vei.

Fått et skjema med spørsmål som skal bli tatt opp under samtalen. Jobber som lærer og spørsmålet er om neste skoleår.

Er det litt tidlig å fortelle om graviditet og at hvis alt går etter planen, er jeg i permisjon neste skoleår?

 

Anonymkode: d9584...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo opp til deg hvor tidlig du vil dele. Jeg delte i uke 5-6 i mine graviditeter, men det var fordi jeg brått ble sykemeldt (to svangerskap med hyperemesis). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Skal ha medarbeidersamtale. Er bare litt over 4 uker på vei.

Fått et skjema med spørsmål som skal bli tatt opp under samtalen. Jobber som lærer og spørsmålet er om neste skoleår.

Er det litt tidlig å fortelle om graviditet og at hvis alt går etter planen, er jeg i permisjon neste skoleår?

 

Anonymkode: d9584...37a

Du bestemmer selv om du vil fortelle det :) jeg fortalt det i uke 6 pga jeg behøvde tilrettelegging på jobb. Kun sjefen som vet det da, og stoler på vedkommendes taushetsplikt. Har ikke tenkt at «alle andre» ska vite det.

Anonymkode: c0b69...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det på medarbeidersamtale i uke 6/7. Var ganske kvalm og hadde et par egenmeldinger i perioden så ville at leder skulle vite det. Hun har uansett taushetsplikt. Resten fikk vite det i uke 14 :)

Anonymkode: ea25c...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke fortalt det så tidlig. Har mistet nå flere ganger, var veldig greit at sjefen visste det når jeg mistet i uke 10, men hadde ikke hatt behov for at sjefen skulle visst om det hvis jeg mistet i uke 4-8. Fortell det om 1 måneds tid. Vær med å planlegg neste skoleår. Du har sikkert erfaring, og gjør ingenting galt om du er med å planlegger, selv om du ikke blir å være der når det gjennomføres. Til ditt forsvar, så kan du si at du ikke visste om det selv enda da denne medarbeidersamtalen var.

Anonymkode: bcc60...9d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...