Gå til innhold

Erle som mellomnavn


Hesteelsker426

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Blir litt trist når jeg ser at ingen har svart. Jeg vet ærlig talt ikke. Er ikke helt min type navn (smaken er som baken altså), så det er litt vanskelig. Hva slags navn liker du liksom? Har du noen forslag på hva du kan tenke deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erle er nydelig😍, vet om en jente som heter Erle Marie syns det er veldig fint ☺️men nå vill vel du ha Erle som mellomnavn, hva med

Maria Erle, Line Erle, Saga Erle, Tilla Erle, Tuva Erle, Adela Erle,  Olivia Erle, 

Anonymkode: f6d4f...96e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det hadde vært kult med bare Erle! Det er fint med enestående, fine og kule navn, og så kan barnet heller få begge foreldrenes etternavn!:-)

Og så er det litt vanskelig å få fin klang når mellomnavnet er et kort navn.. Hmm. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er Erle dere liker, er det jo synd å gjemme det bort som mellomnavn. Erle er nok ikke det enkleste navn å bruke som navn nr to. Det er vanskelig å finne et navn foran som gir god rytme. Ville ihvertfall unngått Linn og Line, så det ikke blir fuglen linerle. 

Noen forslag:

Jenny Erle - synes jo det fungerer, om ikke begge navn brukes til daglig. 

Guro Erle - kanskje litt vel mye Anne Kath Vestly?

 

Anonymkode: a4e42...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det var en nøtt! Synes Erle gjerne må være første navn, det er veldig pent :) 

kanskje Oda Erle, Anne/Ane Erle, Mai Erle, Une Erle, Siv Erle... 

ser jeg setter korte navn først automatisk ^^

Anonymkode: 5dc76...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det kan fungere med et veldig kort eller et ganske langt navn først.

Sol Erle

Mari Erle

Linn Erle (pent, men det er nok stor sjanse for å bli kaldt Linerle)

Julianne Erle

Theodora Erle

Rosalin Erle

Anonymkode: 16744...c53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erle er et fint navn, men det passer rett og slett ikke som et "mellomnavn". Det virker helt malplassert, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker meg inn her i Erle-landskapet og sier heia for Erle, det heter jenta mi. Erfaringer ned navnet er imidlertid at jeg «ALLTID» må forklare at hun er jente. Nå er hun 5 og ser ut som en jente da, men tidligere ble hun ofte tatt for å være gutt av barn og voksne. Det var jeg virkelig ikke forberedt på! Vi har flytta ut av storbyen og da ble det «verre»;-) Barn i barnehagen spurte åpent direkte «Er ikke Erle et guttenavn, er du gutt eller jente» etc. Nå er de jo vant til det. Likevel. Så ikke den komme, at hun skulle risikere den posisjonen 😳 Folk tror som regel det er en avart eller kallenavn på Erlend. 

Nå venter Erle min imidlertid en søster eller bror. Har dere forslag? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mellomnavnet skal være lenger enn det første fornavnet, tror det er derfor det er vanskelig å få Erle til å fungere som mellomnavn. Erle er imidlertid et nydelig navn, hva med å ha det som eneste fornavn? 

Anonymkode: 96bde...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Cybele skrev:

Jeg sniker meg inn her i Erle-landskapet og sier heia for Erle, det heter jenta mi. Erfaringer ned navnet er imidlertid at jeg «ALLTID» må forklare at hun er jente. Nå er hun 5 og ser ut som en jente da, men tidligere ble hun ofte tatt for å være gutt av barn og voksne. Det var jeg virkelig ikke forberedt på! Vi har flytta ut av storbyen og da ble det «verre»;-) Barn i barnehagen spurte åpent direkte «Er ikke Erle et guttenavn, er du gutt eller jente» etc. Nå er de jo vant til det. Likevel. Så ikke den komme, at hun skulle risikere den posisjonen 😳 Folk tror som regel det er en avart eller kallenavn på Erlend. 

Nå venter Erle min imidlertid en søster eller bror. Har dere forslag? 

 

Erle og Mille

Erle og Vilja

Erle og Frida

Erle og Synne

Erle og Tiril

Erle og Karna

Erle og Maren

Erle og Saga

Erle og Hedda

 

Erle og Sjur

Erle og Linus

Erle og Pål

Erle og Eirik

Erle og Vegard 

Erle og Tarjei

Erle og Torjus

Anonymkode: a4e42...07c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 7.53, Cybele skrev:

Jeg sniker meg inn her i Erle-landskapet og sier heia for Erle, det heter jenta mi. Erfaringer ned navnet er imidlertid at jeg «ALLTID» må forklare at hun er jente. Nå er hun 5 og ser ut som en jente da, men tidligere ble hun ofte tatt for å være gutt av barn og voksne. Det var jeg virkelig ikke forberedt på! Vi har flytta ut av storbyen og da ble det «verre»;-) Barn i barnehagen spurte åpent direkte «Er ikke Erle et guttenavn, er du gutt eller jente» etc. Nå er de jo vant til det. Likevel. Så ikke den komme, at hun skulle risikere den posisjonen 😳 Folk tror som regel det er en avart eller kallenavn på Erlend. 

Nå venter Erle min imidlertid en søster eller bror. Har dere forslag? 

 

Jøss, hva slags folk har du rundt deg? Erle er langt fra uvanlig, og dessuten en karakter i en vesentlig del av norsk barnebok-kanon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2017 den 7.53, Cybele skrev:

Jeg sniker meg inn her i Erle-landskapet og sier heia for Erle, det heter jenta mi. Erfaringer ned navnet er imidlertid at jeg «ALLTID» må forklare at hun er jente. Nå er hun 5 og ser ut som en jente da, men tidligere ble hun ofte tatt for å være gutt av barn og voksne. Det var jeg virkelig ikke forberedt på! Vi har flytta ut av storbyen og da ble det «verre»;-) Barn i barnehagen spurte åpent direkte «Er ikke Erle et guttenavn, er du gutt eller jente» etc. Nå er de jo vant til det. Likevel. Så ikke den komme, at hun skulle risikere den posisjonen 😳 Folk tror som regel det er en avart eller kallenavn på Erlend. 

Nå venter Erle min imidlertid en søster eller bror. Har dere forslag? 

 

Erle er jo så fint! Har aldri tenkt på at det kan være et guttenavn!

Foreslår: 

Saga

Eira

Elea

Leana

Oda

 

Alvin

Felix

Hauk

Storm

Ulrik

 

Likte du noen av disse?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...